Temporal Napisano 8 Październik 2006 Share Napisano 8 Październik 2006 No więc mam taki problem: wymodelowałem sobie głowe w maxie i teraz nie mam pojęcia jak ją zmapować tak by nie było widać szwów. Próbowałem Pelt mapping no i po kilku relax udało się otrzymać efekt taki że ogólnie wszystko wyglądało ok ale w miejsach szwów niestety było widać nachodzące się kwadraty z checkera. Z tego co słyszałem to w maxie ogragnike się cholernie ciężko mapuje więc niby lepiej zkorzystać z jakiś autmotów no i teraz problem bo nie stać mnie na to by zakupić unfolda i inne takie. Podobno wings jest dobry do mapowania ale jak to odpaliłem to zaczałem mieć problemy z nawigacją. Znacie coś fajnego darmowego albo jakieś techniki co do mapowania w maxie? Będe wdzięczny za wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczuga Napisano 8 Październik 2006 Share Napisano 8 Październik 2006 wings do mapowania? pierwsze słysze. Do mapowania niektorzy używają Texportera, ale ja się na tym nie znam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 8 Październik 2006 Share Napisano 8 Październik 2006 texporter służy do eksportowania map, nie do mapowania. wingsem da się mapować, ale jak masz pelt mapping w maksie to nie warto, bo maks ma więcej opcji (chociażby soft selection albo relax). cholernie ciężkie mapowanie w maksie odnosi się głównie do starszych wersji, gdzie pelta nie było. mapowanie wingsem da mniej więcej ten efekt co mapowanie maksem, szwy będą tak czy tak. szwy należy dać w miejsca gdzie nie będą dobrze widoczne (gdzieś na tyły objektu, pod jakieś fałdy, itp), a te widoczne da się maskować chociaż jest to trochę mozolne (często nie warto), niektóre metody maskowania są opisane tu http://www.neilblevins.com/cg_education/blurry_edged_box_mapping/blurry_edged_box_mapping.htm http://www.neilblevins.com/cg_education/map_channels/map_channels.htm ja osobiście nie wypróbowałam tych metod (ja szwy ignoruję albo poprawiam później w photoshopie na gotowym renderze) w konkretnym przypadku (głowa), daj szwy za uszy, gdzieś pod włosy, na złączenie głowy z szyją, i staraj się żeby tekstura na szwach miała od każdej strony mniej więcej ten sam kolor, to nie będziesz musiał maskować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keraj37 Napisano 17 Grudzień 2008 Share Napisano 17 Grudzień 2008 sorry ze odgrzewam temat, ale musze sie odniesc do nawigacji w wings 3D : Wystarczy zmeinic w ustawianiach na system maxowski i wszystkie nawigacyjne kliki i pyki sa jak w maxie czyli: alt+srodkowy przycisk myszki obrot, itd:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkeruj Napisano 17 Grudzień 2008 Share Napisano 17 Grudzień 2008 (edytowane) A co to ma wspolnego z tematem? Edytowane 17 Grudzień 2008 przez mkeruj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 17 Grudzień 2008 Share Napisano 17 Grudzień 2008 Nie dosc ze gornik to filozof :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keraj37 Napisano 18 Grudzień 2008 Share Napisano 18 Grudzień 2008 Podobno wings jest dobry do mapowania ale jak to odpaliłem to zaczałem mieć problemy z nawigacją. to ma wspolnego :) chyba ze chodzi o inna nawigacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się