Jump to content

Mapowanie


Temporal

Recommended Posts

No więc mam taki problem: wymodelowałem sobie głowe w maxie i teraz nie mam pojęcia jak ją zmapować tak by nie było widać szwów. Próbowałem Pelt mapping no i po kilku relax udało się otrzymać efekt taki że ogólnie wszystko wyglądało ok ale w miejsach szwów niestety było widać nachodzące się kwadraty z checkera. Z tego co słyszałem to w maxie ogragnike się cholernie ciężko mapuje więc niby lepiej zkorzystać z jakiś autmotów no i teraz problem bo nie stać mnie na to by zakupić unfolda i inne takie. Podobno wings jest dobry do mapowania ale jak to odpaliłem to zaczałem mieć problemy z nawigacją. Znacie coś fajnego darmowego albo jakieś techniki co do mapowania w maxie? Będe wdzięczny za wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

texporter służy do eksportowania map, nie do mapowania.

wingsem da się mapować, ale jak masz pelt mapping w maksie to nie warto, bo maks ma więcej opcji (chociażby soft selection albo relax).

cholernie ciężkie mapowanie w maksie odnosi się głównie do starszych wersji, gdzie pelta nie było.

mapowanie wingsem da mniej więcej ten efekt co mapowanie maksem, szwy będą tak czy tak.

szwy należy dać w miejsca gdzie nie będą dobrze widoczne (gdzieś na tyły objektu, pod jakieś fałdy, itp), a te widoczne da się maskować chociaż jest to trochę mozolne (często nie warto), niektóre metody maskowania są opisane tu

http://www.neilblevins.com/cg_education/blurry_edged_box_mapping/blurry_edged_box_mapping.htm

http://www.neilblevins.com/cg_education/map_channels/map_channels.htm

ja osobiście nie wypróbowałam tych metod (ja szwy ignoruję albo poprawiam później w photoshopie na gotowym renderze)

 

w konkretnym przypadku (głowa), daj szwy za uszy, gdzieś pod włosy, na złączenie głowy z szyją, i staraj się żeby tekstura na szwach miała od każdej strony mniej więcej ten sam kolor, to nie będziesz musiał maskować.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy