Napisano 8 Październik 200618 l No więc mam taki problem: wymodelowałem sobie głowe w maxie i teraz nie mam pojęcia jak ją zmapować tak by nie było widać szwów. Próbowałem Pelt mapping no i po kilku relax udało się otrzymać efekt taki że ogólnie wszystko wyglądało ok ale w miejsach szwów niestety było widać nachodzące się kwadraty z checkera. Z tego co słyszałem to w maxie ogragnike się cholernie ciężko mapuje więc niby lepiej zkorzystać z jakiś autmotów no i teraz problem bo nie stać mnie na to by zakupić unfolda i inne takie. Podobno wings jest dobry do mapowania ale jak to odpaliłem to zaczałem mieć problemy z nawigacją. Znacie coś fajnego darmowego albo jakieś techniki co do mapowania w maxie? Będe wdzięczny za wskazówki.
Napisano 8 Październik 200618 l wings do mapowania? pierwsze słysze. Do mapowania niektorzy używają Texportera, ale ja się na tym nie znam :)
Napisano 8 Październik 200618 l texporter służy do eksportowania map, nie do mapowania. wingsem da się mapować, ale jak masz pelt mapping w maksie to nie warto, bo maks ma więcej opcji (chociażby soft selection albo relax). cholernie ciężkie mapowanie w maksie odnosi się głównie do starszych wersji, gdzie pelta nie było. mapowanie wingsem da mniej więcej ten efekt co mapowanie maksem, szwy będą tak czy tak. szwy należy dać w miejsca gdzie nie będą dobrze widoczne (gdzieś na tyły objektu, pod jakieś fałdy, itp), a te widoczne da się maskować chociaż jest to trochę mozolne (często nie warto), niektóre metody maskowania są opisane tu http://www.neilblevins.com/cg_education/blurry_edged_box_mapping/blurry_edged_box_mapping.htm http://www.neilblevins.com/cg_education/map_channels/map_channels.htm ja osobiście nie wypróbowałam tych metod (ja szwy ignoruję albo poprawiam później w photoshopie na gotowym renderze) w konkretnym przypadku (głowa), daj szwy za uszy, gdzieś pod włosy, na złączenie głowy z szyją, i staraj się żeby tekstura na szwach miała od każdej strony mniej więcej ten sam kolor, to nie będziesz musiał maskować.
Napisano 17 Grudzień 200816 l sorry ze odgrzewam temat, ale musze sie odniesc do nawigacji w wings 3D : Wystarczy zmeinic w ustawianiach na system maxowski i wszystkie nawigacyjne kliki i pyki sa jak w maxie czyli: alt+srodkowy przycisk myszki obrot, itd:)
Napisano 17 Grudzień 200816 l A co to ma wspolnego z tematem? Edytowane 17 Grudzień 200816 l przez mkeruj
Napisano 18 Grudzień 200816 l Podobno wings jest dobry do mapowania ale jak to odpaliłem to zaczałem mieć problemy z nawigacją. to ma wspolnego :) chyba ze chodzi o inna nawigacje
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto