Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich

Jestem nowy na forum.Mam nadzieję , ze za bardzo nie "zaśmiecę" wam tego kącika. Od jakiegoś czasu bawie się w 3Dmax(Vray) ale nadal mam problem z poprawnym oświetleniem i uzyskaniem dużego realizmu renderowanej sceny.

Pewnie wina też materiałów.

Zdjęcie dołączłem w dodatkowych opcjach, ale tam wchodzą bardzo małe pliki. Jak załączyć "cięższe" zdjęcie.

Jeśli z dołączonego renderu jesteście wstanie coś odczytać i ewentualnie mną pokierować w stronę tzw. większego realizmu to będę wdzięczny.

Pozdro

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

render za mały by coś konkretnego powiedziec.. ale już po nim widać że do realizmu sporo brakuje

Napisano
  • Autor

dzięki.

No, teraz , może będzie lepiej.

p55kd6.jpg

Napisano

Co do tekstur - to na domku faktycznie trochę nie bardzo dorobione

Ogólnie trochę bumpa by sie zdało, który rzuci cień

Zwiększ GI. I dałeś caustics?

To tyle co do mojch możliwości

P.S. Duplikaty trawy się dość mocno rzucają w oko

Napisano
  • Autor

Trawa robiona wg krążącego , chyba dośc popularnego touturiala z użyciam modyfikatora displacement.Mapowanie plane.Bez wzglądu na rozmiar, zawsze wychodzą mi jakieś krzaki w postaci uwidocznienia się miejsc połączenia. Gdy dam dyży rozmiar mapy, to trawa do kitu, jak za mały , to wychodzi jak widać.

Nie wiem jak zrobić trawkę wyglądającą dobrze dla przeciątnego widza.

Zabawa z wklejaniem bitmap w photoshopie mi za bardzo się nie widzi.

Caustica nie używałem. Tylko GI. Światło target spot z Vrayshadow (włązcone transparent, area,smoth i skylight. Bump prawie na większo ści materiałów , tylko raz większy raz mniejszy. Podpowiedzcie, ja uzyskać wypukłą dachówkę( oczywiście przy pomocy samej mapy, dachówka 3d nie wchodzi wg, niestety).

No i jeszcze jedna moja bolączka, szyby w oknach. Za cholerę nie mogę uzyskać realistycznego szkła. Nawet , gdy posiłkuję się gotowymi materiałami wychodzi mi to do kitu. Szyby tak jakby nie widać.Brak mi tego charakterystycznego odbicia, jakie powstają w naturze na oknach domów, niby szyba przezroczysta, ale pod pewnym kątem robi się z niej prawie lustro.

I te cienie.Które parametry w vray'u zmienić , by miały naprawdę fajy wygląd

(dla mnie fajny, znaczy przypominający naturę).

Sory za ten wywód, ale musiełem przed kimś się wyżalić :).

Napisano

Za wysoki ambient. Przy takim słońcu/jasności obiektu cienie są głębokie i niebieskawe z lekka. Z HDRI poświeć jak nie chcesz używać Vray sun/sky.

Napisano
  • Autor

Oświetlenie jakie muszę uzyskać, to oświetlenie w ładny słoneczny dzień, ok. godz.14-15.

Napisano

co do swiatla konieczie hdri, tylko ono da ci glebie koloru itd, i zaoszczedzisz czas na ustawiania sky light pozatym wyjdzie Ci plasko. Podnies te lampe przy drzwiach bo ludzie sobie glowe o nia rozbija :D pozdr, tylko czy to jest wlasciwe miejsce na ten post? chyba do wipa go trza wrzucic ? :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.