danx Napisano 11 Październik 2006 Napisano 11 Październik 2006 Witam wszystkich Jestem nowy na forum.Mam nadzieję , ze za bardzo nie "zaśmiecę" wam tego kącika. Od jakiegoś czasu bawie się w 3Dmax(Vray) ale nadal mam problem z poprawnym oświetleniem i uzyskaniem dużego realizmu renderowanej sceny. Pewnie wina też materiałów. Zdjęcie dołączłem w dodatkowych opcjach, ale tam wchodzą bardzo małe pliki. Jak załączyć "cięższe" zdjęcie. Jeśli z dołączonego renderu jesteście wstanie coś odczytać i ewentualnie mną pokierować w stronę tzw. większego realizmu to będę wdzięczny. Pozdro
BLADE Napisano 11 Październik 2006 Napisano 11 Październik 2006 render za mały by coś konkretnego powiedziec.. ale już po nim widać że do realizmu sporo brakuje
danx Napisano 11 Październik 2006 Autor Napisano 11 Październik 2006 dzięki. No, teraz , może będzie lepiej.
gregorjan Napisano 11 Październik 2006 Napisano 11 Październik 2006 Co do tekstur - to na domku faktycznie trochę nie bardzo dorobione Ogólnie trochę bumpa by sie zdało, który rzuci cień Zwiększ GI. I dałeś caustics? To tyle co do mojch możliwości P.S. Duplikaty trawy się dość mocno rzucają w oko
danx Napisano 11 Październik 2006 Autor Napisano 11 Październik 2006 Trawa robiona wg krążącego , chyba dośc popularnego touturiala z użyciam modyfikatora displacement.Mapowanie plane.Bez wzglądu na rozmiar, zawsze wychodzą mi jakieś krzaki w postaci uwidocznienia się miejsc połączenia. Gdy dam dyży rozmiar mapy, to trawa do kitu, jak za mały , to wychodzi jak widać. Nie wiem jak zrobić trawkę wyglądającą dobrze dla przeciątnego widza. Zabawa z wklejaniem bitmap w photoshopie mi za bardzo się nie widzi. Caustica nie używałem. Tylko GI. Światło target spot z Vrayshadow (włązcone transparent, area,smoth i skylight. Bump prawie na większo ści materiałów , tylko raz większy raz mniejszy. Podpowiedzcie, ja uzyskać wypukłą dachówkę( oczywiście przy pomocy samej mapy, dachówka 3d nie wchodzi wg, niestety). No i jeszcze jedna moja bolączka, szyby w oknach. Za cholerę nie mogę uzyskać realistycznego szkła. Nawet , gdy posiłkuję się gotowymi materiałami wychodzi mi to do kitu. Szyby tak jakby nie widać.Brak mi tego charakterystycznego odbicia, jakie powstają w naturze na oknach domów, niby szyba przezroczysta, ale pod pewnym kątem robi się z niej prawie lustro. I te cienie.Które parametry w vray'u zmienić , by miały naprawdę fajy wygląd (dla mnie fajny, znaczy przypominający naturę). Sory za ten wywód, ale musiełem przed kimś się wyżalić :).
Hynol Napisano 11 Październik 2006 Napisano 11 Październik 2006 Za wysoki ambient. Przy takim słońcu/jasności obiektu cienie są głębokie i niebieskawe z lekka. Z HDRI poświeć jak nie chcesz używać Vray sun/sky.
Master Kiełbaster Napisano 12 Październik 2006 Napisano 12 Październik 2006 Włącz GI bo teraz chyba nie ma :P Otexturowanie wszystkich obiektów też powinno pomóc.
danx Napisano 12 Październik 2006 Autor Napisano 12 Październik 2006 Oświetlenie jakie muszę uzyskać, to oświetlenie w ładny słoneczny dzień, ok. godz.14-15.
Gość Deler Napisano 14 Październik 2006 Napisano 14 Październik 2006 co do swiatla konieczie hdri, tylko ono da ci glebie koloru itd, i zaoszczedzisz czas na ustawiania sky light pozatym wyjdzie Ci plasko. Podnies te lampe przy drzwiach bo ludzie sobie glowe o nia rozbija :D pozdr, tylko czy to jest wlasciwe miejsce na ten post? chyba do wipa go trza wrzucic ? :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się