Napisano 11 Październik 200618 l Witam wszystkich Jestem nowy na forum.Mam nadzieję , ze za bardzo nie "zaśmiecę" wam tego kącika. Od jakiegoś czasu bawie się w 3Dmax(Vray) ale nadal mam problem z poprawnym oświetleniem i uzyskaniem dużego realizmu renderowanej sceny. Pewnie wina też materiałów. Zdjęcie dołączłem w dodatkowych opcjach, ale tam wchodzą bardzo małe pliki. Jak załączyć "cięższe" zdjęcie. Jeśli z dołączonego renderu jesteście wstanie coś odczytać i ewentualnie mną pokierować w stronę tzw. większego realizmu to będę wdzięczny. Pozdro
Napisano 11 Październik 200618 l render za mały by coś konkretnego powiedziec.. ale już po nim widać że do realizmu sporo brakuje
Napisano 11 Październik 200618 l Co do tekstur - to na domku faktycznie trochę nie bardzo dorobione Ogólnie trochę bumpa by sie zdało, który rzuci cień Zwiększ GI. I dałeś caustics? To tyle co do mojch możliwości P.S. Duplikaty trawy się dość mocno rzucają w oko
Napisano 11 Październik 200618 l Autor Trawa robiona wg krążącego , chyba dośc popularnego touturiala z użyciam modyfikatora displacement.Mapowanie plane.Bez wzglądu na rozmiar, zawsze wychodzą mi jakieś krzaki w postaci uwidocznienia się miejsc połączenia. Gdy dam dyży rozmiar mapy, to trawa do kitu, jak za mały , to wychodzi jak widać. Nie wiem jak zrobić trawkę wyglądającą dobrze dla przeciątnego widza. Zabawa z wklejaniem bitmap w photoshopie mi za bardzo się nie widzi. Caustica nie używałem. Tylko GI. Światło target spot z Vrayshadow (włązcone transparent, area,smoth i skylight. Bump prawie na większo ści materiałów , tylko raz większy raz mniejszy. Podpowiedzcie, ja uzyskać wypukłą dachówkę( oczywiście przy pomocy samej mapy, dachówka 3d nie wchodzi wg, niestety). No i jeszcze jedna moja bolączka, szyby w oknach. Za cholerę nie mogę uzyskać realistycznego szkła. Nawet , gdy posiłkuję się gotowymi materiałami wychodzi mi to do kitu. Szyby tak jakby nie widać.Brak mi tego charakterystycznego odbicia, jakie powstają w naturze na oknach domów, niby szyba przezroczysta, ale pod pewnym kątem robi się z niej prawie lustro. I te cienie.Które parametry w vray'u zmienić , by miały naprawdę fajy wygląd (dla mnie fajny, znaczy przypominający naturę). Sory za ten wywód, ale musiełem przed kimś się wyżalić :).
Napisano 11 Październik 200618 l Za wysoki ambient. Przy takim słońcu/jasności obiektu cienie są głębokie i niebieskawe z lekka. Z HDRI poświeć jak nie chcesz używać Vray sun/sky.
Napisano 12 Październik 200618 l Włącz GI bo teraz chyba nie ma :P Otexturowanie wszystkich obiektów też powinno pomóc.
Napisano 12 Październik 200618 l Autor Oświetlenie jakie muszę uzyskać, to oświetlenie w ładny słoneczny dzień, ok. godz.14-15.
Napisano 14 Październik 200618 l co do swiatla konieczie hdri, tylko ono da ci glebie koloru itd, i zaoszczedzisz czas na ustawiania sky light pozatym wyjdzie Ci plasko. Podnies te lampe przy drzwiach bo ludzie sobie glowe o nia rozbija :D pozdr, tylko czy to jest wlasciwe miejsce na ten post? chyba do wipa go trza wrzucic ? :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto