Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich

Jestem nowy na forum.Mam nadzieję , ze za bardzo nie "zaśmiecę" wam tego kącika. Od jakiegoś czasu bawie się w 3Dmax(Vray) ale nadal mam problem z poprawnym oświetleniem i uzyskaniem dużego realizmu renderowanej sceny.

Pewnie wina też materiałów.

Zdjęcie dołączłem w dodatkowych opcjach, ale tam wchodzą bardzo małe pliki. Jak załączyć "cięższe" zdjęcie.

Jeśli z dołączonego renderu jesteście wstanie coś odczytać i ewentualnie mną pokierować w stronę tzw. większego realizmu to będę wdzięczny.

Pozdro

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

render za mały by coś konkretnego powiedziec.. ale już po nim widać że do realizmu sporo brakuje

Napisano
  • Autor

dzięki.

No, teraz , może będzie lepiej.

p55kd6.jpg

Napisano

Co do tekstur - to na domku faktycznie trochę nie bardzo dorobione

Ogólnie trochę bumpa by sie zdało, który rzuci cień

Zwiększ GI. I dałeś caustics?

To tyle co do mojch możliwości

P.S. Duplikaty trawy się dość mocno rzucają w oko

Napisano
  • Autor

Trawa robiona wg krążącego , chyba dośc popularnego touturiala z użyciam modyfikatora displacement.Mapowanie plane.Bez wzglądu na rozmiar, zawsze wychodzą mi jakieś krzaki w postaci uwidocznienia się miejsc połączenia. Gdy dam dyży rozmiar mapy, to trawa do kitu, jak za mały , to wychodzi jak widać.

Nie wiem jak zrobić trawkę wyglądającą dobrze dla przeciątnego widza.

Zabawa z wklejaniem bitmap w photoshopie mi za bardzo się nie widzi.

Caustica nie używałem. Tylko GI. Światło target spot z Vrayshadow (włązcone transparent, area,smoth i skylight. Bump prawie na większo ści materiałów , tylko raz większy raz mniejszy. Podpowiedzcie, ja uzyskać wypukłą dachówkę( oczywiście przy pomocy samej mapy, dachówka 3d nie wchodzi wg, niestety).

No i jeszcze jedna moja bolączka, szyby w oknach. Za cholerę nie mogę uzyskać realistycznego szkła. Nawet , gdy posiłkuję się gotowymi materiałami wychodzi mi to do kitu. Szyby tak jakby nie widać.Brak mi tego charakterystycznego odbicia, jakie powstają w naturze na oknach domów, niby szyba przezroczysta, ale pod pewnym kątem robi się z niej prawie lustro.

I te cienie.Które parametry w vray'u zmienić , by miały naprawdę fajy wygląd

(dla mnie fajny, znaczy przypominający naturę).

Sory za ten wywód, ale musiełem przed kimś się wyżalić :).

Napisano

Za wysoki ambient. Przy takim słońcu/jasności obiektu cienie są głębokie i niebieskawe z lekka. Z HDRI poświeć jak nie chcesz używać Vray sun/sky.

Napisano
  • Autor

Oświetlenie jakie muszę uzyskać, to oświetlenie w ładny słoneczny dzień, ok. godz.14-15.

Napisano

co do swiatla konieczie hdri, tylko ono da ci glebie koloru itd, i zaoszczedzisz czas na ustawiania sky light pozatym wyjdzie Ci plasko. Podnies te lampe przy drzwiach bo ludzie sobie glowe o nia rozbija :D pozdr, tylko czy to jest wlasciwe miejsce na ten post? chyba do wipa go trza wrzucic ? :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności