danx Napisano 11 Październik 2006 Napisano 11 Październik 2006 Witam Dopiero zaczynam na forum.Wiadomość o tej samej tręci załączyłem na wątku 3dmax. Jednak zobaczyłem ze jest również dział architektura i pomyślełem , że mogę również was prosić o pomoc. Chodzi mi o ocenę i ewentualne wskazówki prowadzące do większego realizmu sceny. Głównie "boli" mnie widok trawki , okien (a właściwie szyb), no cienie mogłyby być fajniejsze. Pozdro
BLADE Napisano 11 Październik 2006 Napisano 11 Październik 2006 słabe szadery/tekstury. oświetlenie tez nieciekawe.. i całośc wygląda na rozmyte
Ania Napisano 11 Październik 2006 Napisano 11 Październik 2006 trawa - są dwie możliwości: - inna tekstura (nie taka rozmyta, nie powtarzająca się w tak widoczny sposób) - symulowanie prawdziwej (wystającej trawy) => scatter albo jakieś partykle albo jakieś pluginy albo hair and fur (ale będzie się to o wiele dłużej renderowało) masz nieładną teksturę drewna (nie widać że to drewno, przypomina raczej plastik. w dziale tekstury jest przyklejony wątek z linkami do stron z teksturami, radzę przejżeć. na ścianie przydałby się lekki bump (np. noise z opcją fractal) co do oświetlenia, poczytaj w helpie o radiosity bądź light tracer, albo przejdź na innego rendera, np. vray (chociaż scanline czyli to czego ty przypuszczalnie używasz, też jak najbardziej się nadaje) na szyby bym spróbowała nałożyć jakiś bitmap jako reflect map (w samym materiale), bo teraz wygląda źle głównie dlatego że niczego nie odbija. raczej nie zaczynaj dwóch wątków o tym samym, zazwyczaj nie jest to mile widziane.
danx Napisano 11 Październik 2006 Autor Napisano 11 Październik 2006 Całośc wygląda na rozmytą , bo zaniżona jakośc.Oryginalne obrazki -300dpi, 2835x1890. Finalny render(do wydruku) w wymiarach 24 x16 i mniejszych, wieć ewentualne niedociągnięcia mnej widać. Ale nie oto chodzi, ja chciałbym , aby efekt był jk najbardziej naturalny. Blade, napisz, oco chodzi Ci z oświtleniem. Postaram, sie je poprawić.
siwy Napisano 11 Październik 2006 Napisano 11 Październik 2006 Oświetlenie i materiały słabe. Jak renderujesz w scanline to daj światło skylight i włącz light tracera w advanced lighting.
danx Napisano 12 Październik 2006 Autor Napisano 12 Październik 2006 Rederuje w vray'u. Światła to skylight i targetspot.Włączone GI. Target spot w cieniach ustawione na vrayshadow, zaznaczone transparent, smooth, area.
Ania Napisano 12 Październik 2006 Napisano 12 Październik 2006 a ten skylight to maksowski? bo zdaje się że pod vrayem nie działa, lepiej wywal. zamiast tego można dać w ustawieniach rendera pod environment vrayowski skylight.
Cug Napisano 12 Październik 2006 Napisano 12 Październik 2006 czy kolor swiatla nie jest czasem bialy?? uzyles mapy hdr?? pozatym widze duzo bledow zrobionych podczas obrobki w photoshopie 1)brakuje wyraznego podzialu na pierwszy drugi i trzeci plan 2)kolory sie niebardzo kupy trzymaja 3)trawa i krzaki na pierwszym planie sa bardzo slabe - jak nie umiesz ich dobrze zrobic to tak ustaw kadr by to sie w oczy nie rzucalo pozwolilem tak na szybko pare poprawak zrobic w ps zeby zobrazowac o czym mowie http://img208.imageshack.us/img208/815/p55kd6fd7.jpg powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się