Gość JokeR_MP Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Witam, Jako że jestem nowym użytkownikiem chciałbym się przywitać ;) Jestem totalnym amatorem jeśli idzie o grafikę 3d,dotychczas "urzędowałem" w 2d ;) Maxa mam od jakiegośtygodnia,nie znam jeszcze wszystkich opcji.. Chciałbym umieścić tutaj swojego WIP'a,a zarazem pierwszą pracę. Proszę o wskazówki w razie czego ;) Narazie zacząłem stolik (został oteksturowany na próbę i jest nieźle ;) oraz biurko które jest w 99% skończone oprócz teksturowania oczywiście ;) Screeny: Pytanie do szanownych userów mam,nie wszystko jeszcze wiem.. Jak wytłoczyć coś w boxie? Oraz jak wyciąć dziury w ścianie (jakim narzędziem?) Pozdrawiam,i zapraszam do śledzenia tematu ;)
skiki Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 radze poczytac tutki. na max3d.pl masz do sciagniecia ksiazki na temat podstaw maksa, polecam, od niego zaczynałem, dziury mozesz albo wymodelowac albo uzyc boolean.
Gość JokeR_MP Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Dzieki bardzo za pomoc :/.. Skoro tak trudno to wyjasnic..no coz
chveti Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Nie jest trudno wyjaśnić ...ale w tutorialach jest to dobrze opisane. Przecież nie będziesz robił całej sceny z gotowych obiektów.. Nikt tu nie jest złośliwy ;) Naprawdę , zacznij od tutoriali. Pozdrawiam.
Arxis Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 http://www.max3d.pl/tutoriale.php?software=0&tutoriale=3ds_max najpierw to, potem używasz funkcji szukaj na forum (wpisz sobie "używanie boolean" albo coś w ten deseń), jak nigdzie nie będzie, to pytaj... ;) tak na przyszłość. ogólnie co do booleana: jeśli chcesz wyciąć coś w przedmiocie, np. wyciąć dziuręw ścianie (ściana ma 100x100 jednostek, okno ma mieć 20x20), to robisz np. boxa w kształcie okna (otworu raczej, jaki ma być), i "wsadzasz ten model w ścianę tam gdzie ma być otwór, tak aby po obu stronach trochę wystawał, następnie zaznaczamy naszą ścianę i w create, z rozwijanej listy wybieramy "componund objects" i tam wybieramy "boolean". musimy mieć w czasie tego zaznaczonąścianę (obiekt, w którym ma być wycięta dziura)! teraz klikamy w "Pick operand B" i zaznaczamy naszego drugiego boxa, który ma zmienić się w dziurę. dobry na przećwiczenie booleana jest ten tutek: http://www.max3d.pl/tut.php?id=288
Gość JokeR_MP Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Probny render : Ps.Dzieki bardzo za odpowiedz ;)
skiki Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 to nie chodzi o to ze nie chce się dzielic "tajemną widza" ale przeciez lepiej przeczytac cos fachowego np. tutek czy ksiazke, objasni ci ona dokladnie "o co biega" a nie tylko wskaze "rob tak i tak" przez co nawet nie bedziesz do konca wiedzial co sie dzieje :)
chveti Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Ciemno strasznie -co to za renderer?
maczuga Napisano 14 Październik 2006 Napisano 14 Październik 2006 hehe, ja takich początków nie miałem szczerze powiedziawszy :) jak już chveti pytał, co to za renderer? na biurko by się przydała ładna teksturka z ładnym bumpem, a materiał szkła jest dość dziwny, zalatuje fioletem ze ścian
Arxis Napisano 14 Październik 2006 Napisano 14 Październik 2006 czy to ściany zrobiłeś fioletowe, czy to światło jakieś nie takie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się