Napisano 13 Październik 200618 l Witam, Jako że jestem nowym użytkownikiem chciałbym się przywitać ;) Jestem totalnym amatorem jeśli idzie o grafikę 3d,dotychczas "urzędowałem" w 2d ;) Maxa mam od jakiegośtygodnia,nie znam jeszcze wszystkich opcji.. Chciałbym umieścić tutaj swojego WIP'a,a zarazem pierwszą pracę. Proszę o wskazówki w razie czego ;) Narazie zacząłem stolik (został oteksturowany na próbę i jest nieźle ;) oraz biurko które jest w 99% skończone oprócz teksturowania oczywiście ;) Screeny: Pytanie do szanownych userów mam,nie wszystko jeszcze wiem.. Jak wytłoczyć coś w boxie? Oraz jak wyciąć dziury w ścianie (jakim narzędziem?) Pozdrawiam,i zapraszam do śledzenia tematu ;)
Napisano 13 Październik 200618 l radze poczytac tutki. na max3d.pl masz do sciagniecia ksiazki na temat podstaw maksa, polecam, od niego zaczynałem, dziury mozesz albo wymodelowac albo uzyc boolean.
Napisano 13 Październik 200618 l Nie jest trudno wyjaśnić ...ale w tutorialach jest to dobrze opisane. Przecież nie będziesz robił całej sceny z gotowych obiektów.. Nikt tu nie jest złośliwy ;) Naprawdę , zacznij od tutoriali. Pozdrawiam.
Napisano 13 Październik 200618 l http://www.max3d.pl/tutoriale.php?software=0&tutoriale=3ds_max najpierw to, potem używasz funkcji szukaj na forum (wpisz sobie "używanie boolean" albo coś w ten deseń), jak nigdzie nie będzie, to pytaj... ;) tak na przyszłość. ogólnie co do booleana: jeśli chcesz wyciąć coś w przedmiocie, np. wyciąć dziuręw ścianie (ściana ma 100x100 jednostek, okno ma mieć 20x20), to robisz np. boxa w kształcie okna (otworu raczej, jaki ma być), i "wsadzasz ten model w ścianę tam gdzie ma być otwór, tak aby po obu stronach trochę wystawał, następnie zaznaczamy naszą ścianę i w create, z rozwijanej listy wybieramy "componund objects" i tam wybieramy "boolean". musimy mieć w czasie tego zaznaczonąścianę (obiekt, w którym ma być wycięta dziura)! teraz klikamy w "Pick operand B" i zaznaczamy naszego drugiego boxa, który ma zmienić się w dziurę. dobry na przećwiczenie booleana jest ten tutek: http://www.max3d.pl/tut.php?id=288
Napisano 13 Październik 200618 l to nie chodzi o to ze nie chce się dzielic "tajemną widza" ale przeciez lepiej przeczytac cos fachowego np. tutek czy ksiazke, objasni ci ona dokladnie "o co biega" a nie tylko wskaze "rob tak i tak" przez co nawet nie bedziesz do konca wiedzial co sie dzieje :)
Napisano 14 Październik 200618 l hehe, ja takich początków nie miałem szczerze powiedziawszy :) jak już chveti pytał, co to za renderer? na biurko by się przydała ładna teksturka z ładnym bumpem, a materiał szkła jest dość dziwny, zalatuje fioletem ze ścian
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto