odnetniN Napisano 18 Październik 2006 Share Napisano 18 Październik 2006 Witam zaczolem przygode z animacja od nie dawna jak nie ktorzy zauwazyli nie za dobrze mi to idzie mialbym prosbe czy moglby ktos powiedziec na wzorcu mojego modelu ,czego mi w nim brakuje do dobrej kontroli ? http://www.badongo.com/file/1563716 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 18 Październik 2006 Share Napisano 18 Październik 2006 zrób bipeda ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
odnetniN Napisano 18 Październik 2006 Autor Share Napisano 18 Październik 2006 no tak ale w biped niema kosci uszu palcy osobno:/ wolalbym z kosci :P tyle ze jakos dziwnie sie poruszaja nie mam nad nimi tak fajnej kontroli jak przy biped :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumpy Napisano 20 Październik 2006 Share Napisano 20 Październik 2006 no tak ale w biped niema kosci uszu palcy osobno:/ chętnie bym ci pomógł, ale... o co chodzi!? EDIT Chyba już rozumiem. Możesz używac bones-ów, chociaż lepiej opanować CATa albo właśnie CS, z tym że CS nie nadaje sie do wszystich modeli, jak już sam zauważyłeś. Rig zależy od tego jaką animację chcesz zrobić. Proponuję dodać barki, bo przy najprostrzym ruchu ręki wychodzą błedy. Ogólnie zrób tak, poruszaj troche potworkiem i jak zobaczysz , że są błędy to dadaj kilka kości więcej. Pozdro PS fajny model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
odnetniN Napisano 20 Październik 2006 Autor Share Napisano 20 Październik 2006 lumpy dzieki wlasnie tego szukalem gdzie moge znalezc rozne czesci kosci tak jak wspomniales barki ?;] nie moge tego znalezc w 3ds max,a chcialbym juz w nim sie nauczyc niz w kilku programach ;] chociaz wiem ze animacja jest dosc trudna :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 31 Październik 2006 Share Napisano 31 Październik 2006 Widzisz.. kości można używać bardzo wszechstronnie.. można budować z nich elementy szkieletu, można używać do deformacji mięśni, można do animacji twarzy itp. Jeśli chcesz bark to wstawiasz kość tak, aby znajdowała się we właściwym miejscu i podpinasz pod model... riggowanie nie jest najłatwiejszą z dziedzin, ale bez przesady.. takie podstawy myślę, że szybko da się opanować. Pamiętaj też, że każdy obiekt może zostać użyty jako kość w maxie. Wszystko, co podepniesz pod modyfikator Skin będzie traktowane jako kość. Jeśli dodać do tego matematyczne ekspresje w stylu jak coś tam się obróci, to coś tam się powiększy itp. to możliwości są naprawdę ogromne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się