Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam zaczolem przygode z animacja od nie dawna jak nie ktorzy zauwazyli nie za dobrze mi to idzie mialbym prosbe czy moglby ktos powiedziec na wzorcu mojego modelu ,czego mi w nim brakuje do dobrej kontroli ?

http://www.badongo.com/file/1563716

  • Replies 5
  • Views 977
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Author

no tak ale w biped niema kosci uszu palcy osobno:/ wolalbym z kosci :P tyle ze jakos dziwnie sie poruszaja nie mam nad nimi tak fajnej kontroli jak przy biped :/

no tak ale w biped niema kosci uszu palcy osobno:/

 

chętnie bym ci pomógł, ale...

o co chodzi!?

 

EDIT

Chyba już rozumiem. Możesz używac bones-ów, chociaż lepiej opanować CATa albo właśnie CS, z tym że CS nie nadaje sie do wszystich modeli, jak już sam zauważyłeś. Rig zależy od tego jaką animację chcesz zrobić. Proponuję dodać barki, bo przy najprostrzym ruchu ręki wychodzą błedy. Ogólnie zrób tak, poruszaj troche potworkiem i jak zobaczysz , że są błędy to dadaj kilka kości więcej.

 

Pozdro

 

PS fajny model

  • Author

lumpy dzieki wlasnie tego szukalem gdzie moge znalezc rozne czesci kosci tak jak wspomniales barki ?;] nie moge tego znalezc w 3ds max,a chcialbym juz w nim sie nauczyc niz w kilku programach ;] chociaz wiem ze animacja jest dosc trudna :/

Widzisz.. kości można używać bardzo wszechstronnie.. można budować z nich elementy szkieletu, można używać do deformacji mięśni, można do animacji twarzy itp. Jeśli chcesz bark to wstawiasz kość tak, aby znajdowała się we właściwym miejscu i podpinasz pod model... riggowanie nie jest najłatwiejszą z dziedzin, ale bez przesady.. takie podstawy myślę, że szybko da się opanować. Pamiętaj też, że każdy obiekt może zostać użyty jako kość w maxie. Wszystko, co podepniesz pod modyfikator Skin będzie traktowane jako kość. Jeśli dodać do tego matematyczne ekspresje w stylu jak coś tam się obróci, to coś tam się powiększy itp. to możliwości są naprawdę ogromne.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy