Jump to content

bledy przy tworzeniu animacji ? ;]


odnetniN

Recommended Posts

  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

no tak ale w biped niema kosci uszu palcy osobno:/

 

chętnie bym ci pomógł, ale...

o co chodzi!?

 

EDIT

Chyba już rozumiem. Możesz używac bones-ów, chociaż lepiej opanować CATa albo właśnie CS, z tym że CS nie nadaje sie do wszystich modeli, jak już sam zauważyłeś. Rig zależy od tego jaką animację chcesz zrobić. Proponuję dodać barki, bo przy najprostrzym ruchu ręki wychodzą błedy. Ogólnie zrób tak, poruszaj troche potworkiem i jak zobaczysz , że są błędy to dadaj kilka kości więcej.

 

Pozdro

 

PS fajny model

Link to comment
Share on other sites

Widzisz.. kości można używać bardzo wszechstronnie.. można budować z nich elementy szkieletu, można używać do deformacji mięśni, można do animacji twarzy itp. Jeśli chcesz bark to wstawiasz kość tak, aby znajdowała się we właściwym miejscu i podpinasz pod model... riggowanie nie jest najłatwiejszą z dziedzin, ale bez przesady.. takie podstawy myślę, że szybko da się opanować. Pamiętaj też, że każdy obiekt może zostać użyty jako kość w maxie. Wszystko, co podepniesz pod modyfikator Skin będzie traktowane jako kość. Jeśli dodać do tego matematyczne ekspresje w stylu jak coś tam się obróci, to coś tam się powiększy itp. to możliwości są naprawdę ogromne.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy