Jump to content

[tutorial] BLUEPRINTS dla opornych... (part 3)


damusTo

Recommended Posts

Witam zniecierpliwionych i utęsknionych po przerwie zaczynamy kolejny odcinek panu z popcornem podziękujemy i wbijamy się w punky 3b dla odmiany by utrzymac pewną ciagłosc logiczną ...

 

3)b) Otóz tym razem niejako sprawdzamy od razu jaki to wymiar ma nasz obiekt, po tym jak juz zostało to ustalone mozemy wprowadzić właściwe wymiary boxa który kreujemy tak jak w czesci poprzedniej prezentowałem ponieważ ja chcac pokazac różnice miedzy metodami usuwam tylko czesć niepotrzebnych nam planów ...

dlaczego tylko czesc by lepiej zobrazowac róznice w metodzie działania.

Zerknijmy na ten obrazek z miniatury ...

 

boxikxw2.th.jpg

 

Widzimy wyraźnie różnicę otóż w tym wariancie nie dostosowujemy się do wielkosci bitmapy musimy niejako dostosować ja, do wielkosci naszego boxa. Konkretnie wycinajac z niej to co nam potrzebne.

Sa tacy co robia to w programie do grafiki 2D, sa, ale my potrenujemy te zabiegi w maxie, bowiem przyda się nam to w późniejszych poczynaniach jako grafików 3d ...

Zatem wyobraźcie sobie że właśnie stworzyliscie tego boxa i tylko on tam występuje oto kolejne ktoki które musimy postawić na drodze do naszego wielkiego sukcesu gwarantujacego nam świetlana przyszłość ;)

 

Nakładamy jak już wcześniej prezentowałem materiał z dowolnie wybranym widokiem na naszego boxa. Efekt na obrazku poniżej

 

boxikvc0.th.jpg

 

Widać wyraźnie że nie możemy zaakceptowac takiego stanu rzeczy ponieważ box mający wymiary i proporcje autka a to co prezentuje sobą Bprint nie jest dokładnie tym co tygrtski lubią najbardziej, wciąz pozostawiłem tam starego plana by było jasne dlaczego ;) na razie jednak pozostawiamy to jak jest mamy bowiem inne sprawy, ale do tej wrócimy niecawem - obiecuję.

Teraz mamy swiadomosc że to auto jest symetryczne mam na myśli L=P

Mamy tez swiadomosc że nie mamy BP podwozia więc nie potrzebujemy całego boxa wystarcza nam wybrane fragmenty. W celu wyrzycenia zbednych powieżchni proponuje przekonwertować nasz box w poly a nawet edytowalne poly ;) To z trj prostej przyczyny że za chwile bedziemy go edytować zresztą wybur jak odkryjecie mamy dośc ograniczony ;)

OK zaznaczamy boxa klikamy prawy przycisk myszy i naśladując operacje z ponizszego obrazka klikamy Convert to dalej Editable Poly

 

polyzv1.th.jpg

 

OK proces ten nie trwa długo dla tych którzy to polubili - można go powtóżyć :p ja jade dalej. Nalezy teraz zgodnie z tym co prezentuje ponizsza animacja kliknac zakładke edycji, wsjazać co chcemy edytować bowiem moze tam być to w przyszłosci lista modyfikatorów i to nawet długa my na liscie mamy tylko Editable Poly to znacznie upraszcza sprawy. Klikamu sposób selekcji w tym wypadku polygon no i zaznaczamy to co nam nie potrzebne:

1) 1 z boków tych dłuzszych

2) górę

Następnie wcisakmy na klawiaturze DEL i z gracja znanego magika o imieniu David sprawiamy ze zbyteczne poligony trafiają w niebyt.

 

pd322oht6.th.gif

 

No dobrze kożystając z tego ze jesteśmy w edycji poly zrobimy to co nam jeszcze pozostało bowiem nadal na naszym dawnym boxie widnieją te samerzuty na wszystkich ścianach. Okleimy zatem poszczególne z nich własciwymi rzutami. Za tem analogicznie, klikamy wybrane poligony tak jak przed usuwaniem poprzednich i kolejno na dół wrzucamy górę później zaznaczamy kolejny i na przód wrzucamy tył (logiczne prawda tylko bok gdzie bok) no dobrze ponizej sciagawka.

(Przy okazji usunołem juz zupełnie zbytecznego plane nie stresujcie sie tym ;))

 

nadanieua1.th.jpg

 

No dobrze poszło gładko co mnie ciesz czas by "przyciac" nasze bitmapy

W tym celu zakładka Maps tam tokładnie tam gdze włozylismy nasze mapki.

Wchodzimy we własciwosci Bitmapy klikamy view Image i siup mamy nasz rzucik. Animka poniżej pomoże ...

 

bitmapgh8.th.gif

 

Następnie postępujemy zgodnie z ponizsza animka nie bede tego opisywał ponieważ to dosc oczywiste ruchy myszką

 

bitmapgu3.th.gif

 

OK rezultat powinien zapewnić taki efekt

 

pd322ome9.th.gif

 

OK skaczemy z wiadomych już powodów w kolejny post...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

...jesteśmy. Jedyna rzeczą która nas jeszcze niepokoii jest toże nz niektórych planach mamy niejako odwrócony obraz. W celu poprawienia tego mankamentu nauczymy się nowej sztuczki, uzyjemy modyfikatora UVW Map. Zaznaczamy nasz box jako cału obiekt i czynimy tak jak na ponizszym obrazku ...

 

uvwmapkb5.th.jpg

 

Ni od razu musi to dobrze wygladać żeby to wyszło tak jak tutaj musiałem zastosowac kolejny trick ;) ponizszy obrazek obnaza te tajemnicę ;) ...

 

uvwmapiy4.th.jpg

 

No wyglada że dobrze a, a, a, a...

Moment co uważniejsi pewnie zauważyli że widok z góry troszeczke byl przekrzywiony przyjrzyjcie się jeszcze raz ponizej

 

obrtkg4.th.jpg

 

Niewiele ale troche nam to przekosi nasze autko no i pojawia sie rozbieżności miedzy rzutami nie chcemy tego więc oto sposób na korekcję jak widzicie podałem kąt obrotu na bierzaco obraz nabiera korekcji wiec bedziecie wiedzieli czy wartosc podana jest juz własciwa ...

 

obrtfp6.th.jpg

 

teraz jednak pojawia się nowy problem ;) spokojnie ten tez rozwiązemy oto on...

 

problemtn9.th.jpg

 

Teraz wrazamy do modyfikacji, klikamy modyfikator UVW Map rozwijamy go klikamy gizmo. wybieramy narzędzie Scale i rozciagamy we wskazanym kierunku od i juz gotowe, ponizej rzecz jasna ściagawka....

 

okiw2.th.gif

 

No to do nastepnej czesci bedzie tam jeszcze kilka sztuczek ;) zostańcie z nami wracamy po przerwie ;)

A w tym wydaniu w sumie dowiedzieliscie sie tez kolku podstaw teksturowania w bonusie ;) pozdrawiam i do miłego ...

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście że mozna przyciac w PS myslę że wykonuje sie zgoła tyle samo czynność nie rozdrabniając się jednak, ten tutek skupia sie na mozliwosciach działania w jednym programie jakim jest 3d studio ;) wspomniałem w nim jednak o takiej alternatywie ;) staram sie przeprowadzić go tak by naprawde początkujacy i mółodzi wiekiem mogli sie czegos nauczyć - mam wrazenie że ostatnio sporo w takowych w nasze grono przybyło ...

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy