Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Podczas tworzenia pewnej sceny natknąłem się na pewien problem. Chodzi mianowicie o odbicie światła. Chcę uzyskać taki efekt, by światło przed i po odbiciu od np. lustra miało pewien kolor [żeby było taką mgiełką]. Udaje mi się to zrobić jedynie częściowo. Światło jest widoczne, ale tylko do momentu gdy nie padnie na daną powierzchnię. Prosiłbym zatem o radę jak ten problem rozwiązać. Korzystam oczywiście z V-Raya [wersja około 1.46 ;)]

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Bez zaawansowanego renderera w stylu mentala, gdzie możesz śledzić fotony w dowolny sposób to raczej się nie uda. Vray jest fajny ale prosty jak sikanie.

Napisano
  • Autor

A zatem jeśli się nie da w VRay'u to jaki byłby najlepszy do tego celu? Prosiłbym też ew. o jakiś tutek lub wytłumaczenie po krótce jak działa :)

Napisano

Najlepszy byłby mental Ray. Wytłumaczyć po krótce się nie da, bo to troszke skomplikowana zabawa z shaderami, przestrzeniami które "przyjmują" iluminacje fotonów i innym badziewiem którego zrozumienie troche zajmuje. Musisz poszukać tutoriali do mentala - szczególnie o fotonach i transmacie o ile dobrze pamiętam.

Napisano
  • Autor
A przegladales tego tutka wyzej ktorego zapodalem?...

Tak, tak... przeglądałem, jednak znajdowało się w nim tylko to co już wiedziałem ;) Czyli jak uzyskać mgiełkę do momentu w którym światło pada na powierzchnię... Widać będę musiał się pobawić w mentala :)

Napisano

Rozumiem. No to chyba nie zrozumialem do konca co bylo Twoim zamiarem

Pozdrawiam :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności