Skocz do zawartości

Odbicie światła od powierzchni


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Podczas tworzenia pewnej sceny natknąłem się na pewien problem. Chodzi mianowicie o odbicie światła. Chcę uzyskać taki efekt, by światło przed i po odbiciu od np. lustra miało pewien kolor [żeby było taką mgiełką]. Udaje mi się to zrobić jedynie częściowo. Światło jest widoczne, ale tylko do momentu gdy nie padnie na daną powierzchnię. Prosiłbym zatem o radę jak ten problem rozwiązać. Korzystam oczywiście z V-Raya [wersja około 1.46 ;)]

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Bez zaawansowanego renderera w stylu mentala, gdzie możesz śledzić fotony w dowolny sposób to raczej się nie uda. Vray jest fajny ale prosty jak sikanie.

Napisano

A zatem jeśli się nie da w VRay'u to jaki byłby najlepszy do tego celu? Prosiłbym też ew. o jakiś tutek lub wytłumaczenie po krótce jak działa :)

Napisano

Najlepszy byłby mental Ray. Wytłumaczyć po krótce się nie da, bo to troszke skomplikowana zabawa z shaderami, przestrzeniami które "przyjmują" iluminacje fotonów i innym badziewiem którego zrozumienie troche zajmuje. Musisz poszukać tutoriali do mentala - szczególnie o fotonach i transmacie o ile dobrze pamiętam.

Napisano
A przegladales tego tutka wyzej ktorego zapodalem?...

Tak, tak... przeglądałem, jednak znajdowało się w nim tylko to co już wiedziałem ;) Czyli jak uzyskać mgiełkę do momentu w którym światło pada na powierzchnię... Widać będę musiał się pobawić w mentala :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności