Escabor Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 Witam. Niestety kiedy wchodzę do działu animacji nie widać wątków coś się skopało wiec piszę tutaj. Zaczynam bawić się fizyką w 3ds max 8. Przedstawię tutaj jaką scenke stworzyłem: wygiąłem płaski box bendem, żeby wyglądał jak "rynna" następnie stworzyłem sphere, przypisałem do niej gravitację i ustawiłem masę. rynnę lekko pochyliłem a kulę ustawiłem nad nią. Chciałem żeby kula spadła na rynnę i się po niej potoczyła. Kulę i rynnę połączyłem "rigid body collection". Problem w tym, że kiedy kula spada toczy się nad rynną w miejscu gdzie przed wygięciem znajdował się box. bezsens, czemu ta kula lewituje? grawitacja, obiekty, fizyka... Pod tym adresem ( http://kula.fizykka.patrz.pl ) jest mała animacja (100kb) przedstawiająca mój problem. Jeszcze jedno... w innej animacji kiedy kula spadała na plaskiego box też zatrzymywała się nad nim i odbijała trochę nad jego powierzchnią a nie po zetknięciu z boxem. Wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi (no może poza bluzgami ;)
piotrek Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 Co do drugiego problemu - zmniejsz parametr collision tolerance w ustawieniach reactora. Jeśli chodzi o pierwszy problem - mając zaznaczony box (rynnę) w ustawieniach reactora w rolecie properties (tam gdzie jest masa tarcie etc.) ustaw "Use Concave Mesh" lub coś takiego. Aktualnie masz prawdopodobnie włączone bounding box. 1
Escabor Napisano 29 Październik 2006 Autor Napisano 29 Październik 2006 Piotrek masz pkt, właśnie dlatego lubię to forum nawet w nocy mam odpowiedz po 5 minutach ;] Musiałem zmienić na "use mesh" i wszystko pięknie wygląda. Wielkie dzięki !
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się