Skocz do zawartości

Problem z oddziaływaniem na siebie obiektów...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Niestety kiedy wchodzę do działu animacji nie widać wątków coś się skopało wiec piszę tutaj.

 

Zaczynam bawić się fizyką w 3ds max 8.

Przedstawię tutaj jaką scenke stworzyłem:

wygiąłem płaski box bendem, żeby wyglądał jak "rynna"

następnie stworzyłem sphere, przypisałem do niej gravitację i ustawiłem masę.

rynnę lekko pochyliłem a kulę ustawiłem nad nią.

Chciałem żeby kula spadła na rynnę i się po niej potoczyła.

Kulę i rynnę połączyłem "rigid body collection".

Problem w tym, że kiedy kula spada toczy się nad rynną w miejscu gdzie przed wygięciem znajdował się box. bezsens, czemu ta kula lewituje? grawitacja, obiekty, fizyka...

Pod tym adresem ( http://kula.fizykka.patrz.pl ) jest mała animacja (100kb) przedstawiająca mój problem.

 

Jeszcze jedno... w innej animacji kiedy kula spadała na plaskiego box też zatrzymywała się nad nim i odbijała trochę nad jego powierzchnią a nie po zetknięciu z boxem.

Wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi (no może poza bluzgami ;)

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Co do drugiego problemu - zmniejsz parametr collision tolerance w ustawieniach reactora.

 

Jeśli chodzi o pierwszy problem - mając zaznaczony box (rynnę) w ustawieniach reactora w rolecie properties (tam gdzie jest masa tarcie etc.) ustaw "Use Concave Mesh" lub coś takiego.

Aktualnie masz prawdopodobnie włączone bounding box.

  • Confused 1
Napisano

Piotrek masz pkt, właśnie dlatego lubię to forum nawet w nocy mam odpowiedz po 5 minutach ;] Musiałem zmienić na "use mesh" i wszystko pięknie wygląda. Wielkie dzięki !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności