Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Niestety kiedy wchodzę do działu animacji nie widać wątków coś się skopało wiec piszę tutaj.

 

Zaczynam bawić się fizyką w 3ds max 8.

Przedstawię tutaj jaką scenke stworzyłem:

wygiąłem płaski box bendem, żeby wyglądał jak "rynna"

następnie stworzyłem sphere, przypisałem do niej gravitację i ustawiłem masę.

rynnę lekko pochyliłem a kulę ustawiłem nad nią.

Chciałem żeby kula spadła na rynnę i się po niej potoczyła.

Kulę i rynnę połączyłem "rigid body collection".

Problem w tym, że kiedy kula spada toczy się nad rynną w miejscu gdzie przed wygięciem znajdował się box. bezsens, czemu ta kula lewituje? grawitacja, obiekty, fizyka...

Pod tym adresem ( http://kula.fizykka.patrz.pl ) jest mała animacja (100kb) przedstawiająca mój problem.

 

Jeszcze jedno... w innej animacji kiedy kula spadała na plaskiego box też zatrzymywała się nad nim i odbijała trochę nad jego powierzchnią a nie po zetknięciu z boxem.

Wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi (no może poza bluzgami ;)

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 683
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Co do drugiego problemu - zmniejsz parametr collision tolerance w ustawieniach reactora.

 

Jeśli chodzi o pierwszy problem - mając zaznaczony box (rynnę) w ustawieniach reactora w rolecie properties (tam gdzie jest masa tarcie etc.) ustaw "Use Concave Mesh" lub coś takiego.

Aktualnie masz prawdopodobnie włączone bounding box.

Napisano
  • Autor

Piotrek masz pkt, właśnie dlatego lubię to forum nawet w nocy mam odpowiedz po 5 minutach ;] Musiałem zmienić na "use mesh" i wszystko pięknie wygląda. Wielkie dzięki !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności