Napisano 29 Październik 200618 l Witam. Niestety kiedy wchodzę do działu animacji nie widać wątków coś się skopało wiec piszę tutaj. Zaczynam bawić się fizyką w 3ds max 8. Przedstawię tutaj jaką scenke stworzyłem: wygiąłem płaski box bendem, żeby wyglądał jak "rynna" następnie stworzyłem sphere, przypisałem do niej gravitację i ustawiłem masę. rynnę lekko pochyliłem a kulę ustawiłem nad nią. Chciałem żeby kula spadła na rynnę i się po niej potoczyła. Kulę i rynnę połączyłem "rigid body collection". Problem w tym, że kiedy kula spada toczy się nad rynną w miejscu gdzie przed wygięciem znajdował się box. bezsens, czemu ta kula lewituje? grawitacja, obiekty, fizyka... Pod tym adresem ( http://kula.fizykka.patrz.pl ) jest mała animacja (100kb) przedstawiająca mój problem. Jeszcze jedno... w innej animacji kiedy kula spadała na plaskiego box też zatrzymywała się nad nim i odbijała trochę nad jego powierzchnią a nie po zetknięciu z boxem. Wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi (no może poza bluzgami ;)
Napisano 29 Październik 200618 l Co do drugiego problemu - zmniejsz parametr collision tolerance w ustawieniach reactora. Jeśli chodzi o pierwszy problem - mając zaznaczony box (rynnę) w ustawieniach reactora w rolecie properties (tam gdzie jest masa tarcie etc.) ustaw "Use Concave Mesh" lub coś takiego. Aktualnie masz prawdopodobnie włączone bounding box.
Napisano 29 Październik 200618 l Autor Piotrek masz pkt, właśnie dlatego lubię to forum nawet w nocy mam odpowiedz po 5 minutach ;] Musiałem zmienić na "use mesh" i wszystko pięknie wygląda. Wielkie dzięki !
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto