Skocz do zawartości

Lina - jak ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam problem bo nie wiem jak zrobić line, mam juz zrobione ze tam powiem długie cylindry i teraz co zrobić aby np mozna było nimi tak wyginać i wszystko robić jak z liną :) napewno wiecie o co mi chodzi. Dokładnie to planuje zrobić hustaweczke zawieszona na linach. Jeśli ktos wie to byłbym wdzieczny za pomoc :) pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Osobiście zamiast cylindrów użyłbym NURBS Cuve'a. Extrudujesz circle'a wzdłuż tego Curve'a i, mając zachowaną historię, przesuwając CV, zmieniasz kształt wytłoczonego surfa.

Napisano

Gdzieś kiedyś widziałęm dobrego tutka. Bierzesz 4-5 splineów i układasz na planie kołą bliziutko siebie, tak by sie dotykały. potem dajesz na wszystkie twista i masz pięknąplecionkęlinę. reszta to jeszcze fajny materiał. a wyginać i wogóle to.... albo bend:D albo reactor, dfobrze sobie z tym poradzi :)

 

 

Edit: Ojps, sory, śpiący jestem. No to w takim razie serio spline'y renderable z przekrojem koła i je "spleść" i jakoś nie wiem...:D

Napisano

xizor reaktor w mayce ?:| pierwsze słysze :D Dobra dalej nie wiem jak to zrobić , moża powiem to tak , model linki jest dos skomplikowany :) a potrzebuj go miec takiego aktywnego , nie poprostu jakis blend i juz. W XSI widziałem ze takie cos robili nawet z uzyciem kosci , w LW zas wlasnie jakis spline czy cos i wszystko ładnie działało :| jakieś jeszcze propozycje ?

Napisano

1) CV Curve robisz (ksztalt i dlugosc twojej liny) Create > CV Curve Tool

2) Circle NURBS (grubosc liny) Create > NURBS Primitives > Circle

3) Zaznaczasz jedno i drugie i dajesz Surface > Extrud

Napisano

Cos takiego mozna zrobic za pomoca Hair, proponuje zerknac do dokumentacji i zaznajomic sie z tym dosc rozbudowanym narzedziem ktore posiada opcje zwiazane z dynamika.

Napisano

hee no nic :) wy ciagle o tych nurbsach a ja mam model liny juz zrobiony na poly i kurcze nie da sie tak jakbym chciał ? :D Trudno zrobie w XSI moze jakos uda sie to odtworzyc w miare normalnie w mayce , thx.

Napisano

no wlasnie , myslałem ze maya okaze sie madrzejsza i kosci mi zastapi jakaś krzywa zaczepiona z dwóch stron i gitara ale chyba nie :D

Napisano

Nie pamiętam dokładnie, jak to działa, ale możesz sobie chyba do kości podpiąć Spline IK i wtedy manipulując curvem ruszać kośćmi, które deformują geometrię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności