wizz Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 Witam, mam problem bo nie wiem jak zrobić line, mam juz zrobione ze tam powiem długie cylindry i teraz co zrobić aby np mozna było nimi tak wyginać i wszystko robić jak z liną :) napewno wiecie o co mi chodzi. Dokładnie to planuje zrobić hustaweczke zawieszona na linach. Jeśli ktos wie to byłbym wdzieczny za pomoc :) pozdrawiam!
piotrek Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 Osobiście zamiast cylindrów użyłbym NURBS Cuve'a. Extrudujesz circle'a wzdłuż tego Curve'a i, mając zachowaną historię, przesuwając CV, zmieniasz kształt wytłoczonego surfa.
Orangegraphics Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 Gdzieś kiedyś widziałęm dobrego tutka. Bierzesz 4-5 splineów i układasz na planie kołą bliziutko siebie, tak by sie dotykały. potem dajesz na wszystkie twista i masz pięknąplecionkęlinę. reszta to jeszcze fajny materiał. a wyginać i wogóle to.... albo bend:D albo reactor, dfobrze sobie z tym poradzi :) Edit: Ojps, sory, śpiący jestem. No to w takim razie serio spline'y renderable z przekrojem koła i je "spleść" i jakoś nie wiem...:D
wizz Napisano 1 Listopad 2006 Autor Napisano 1 Listopad 2006 xizor reaktor w mayce ?:| pierwsze słysze :D Dobra dalej nie wiem jak to zrobić , moża powiem to tak , model linki jest dos skomplikowany :) a potrzebuj go miec takiego aktywnego , nie poprostu jakis blend i juz. W XSI widziałem ze takie cos robili nawet z uzyciem kosci , w LW zas wlasnie jakis spline czy cos i wszystko ładnie działało :| jakieś jeszcze propozycje ?
happy-angel Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 1) CV Curve robisz (ksztalt i dlugosc twojej liny) Create > CV Curve Tool 2) Circle NURBS (grubosc liny) Create > NURBS Primitives > Circle 3) Zaznaczasz jedno i drugie i dajesz Surface > Extrud
Rascal Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 Cos takiego mozna zrobic za pomoca Hair, proponuje zerknac do dokumentacji i zaznajomic sie z tym dosc rozbudowanym narzedziem ktore posiada opcje zwiazane z dynamika.
wizz Napisano 2 Listopad 2006 Autor Napisano 2 Listopad 2006 hee no nic :) wy ciagle o tych nurbsach a ja mam model liny juz zrobiony na poly i kurcze nie da sie tak jakbym chciał ? :D Trudno zrobie w XSI moze jakos uda sie to odtworzyc w miare normalnie w mayce , thx.
piotrek Napisano 2 Listopad 2006 Napisano 2 Listopad 2006 Możesz zrobić to przy użyciu kości, tak jak w XSI ;)
wizz Napisano 2 Listopad 2006 Autor Napisano 2 Listopad 2006 no wlasnie , myslałem ze maya okaze sie madrzejsza i kosci mi zastapi jakaś krzywa zaczepiona z dwóch stron i gitara ale chyba nie :D
piotrek Napisano 2 Listopad 2006 Napisano 2 Listopad 2006 Nie pamiętam dokładnie, jak to działa, ale możesz sobie chyba do kości podpiąć Spline IK i wtedy manipulując curvem ruszać kośćmi, które deformują geometrię.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się