Napisano 1 Listopad 200618 l Witam, mam problem bo nie wiem jak zrobić line, mam juz zrobione ze tam powiem długie cylindry i teraz co zrobić aby np mozna było nimi tak wyginać i wszystko robić jak z liną :) napewno wiecie o co mi chodzi. Dokładnie to planuje zrobić hustaweczke zawieszona na linach. Jeśli ktos wie to byłbym wdzieczny za pomoc :) pozdrawiam!
Napisano 1 Listopad 200618 l Osobiście zamiast cylindrów użyłbym NURBS Cuve'a. Extrudujesz circle'a wzdłuż tego Curve'a i, mając zachowaną historię, przesuwając CV, zmieniasz kształt wytłoczonego surfa.
Napisano 1 Listopad 200618 l Gdzieś kiedyś widziałęm dobrego tutka. Bierzesz 4-5 splineów i układasz na planie kołą bliziutko siebie, tak by sie dotykały. potem dajesz na wszystkie twista i masz pięknąplecionkęlinę. reszta to jeszcze fajny materiał. a wyginać i wogóle to.... albo bend:D albo reactor, dfobrze sobie z tym poradzi :) Edit: Ojps, sory, śpiący jestem. No to w takim razie serio spline'y renderable z przekrojem koła i je "spleść" i jakoś nie wiem...:D
Napisano 1 Listopad 200618 l Autor xizor reaktor w mayce ?:| pierwsze słysze :D Dobra dalej nie wiem jak to zrobić , moża powiem to tak , model linki jest dos skomplikowany :) a potrzebuj go miec takiego aktywnego , nie poprostu jakis blend i juz. W XSI widziałem ze takie cos robili nawet z uzyciem kosci , w LW zas wlasnie jakis spline czy cos i wszystko ładnie działało :| jakieś jeszcze propozycje ?
Napisano 1 Listopad 200618 l 1) CV Curve robisz (ksztalt i dlugosc twojej liny) Create > CV Curve Tool 2) Circle NURBS (grubosc liny) Create > NURBS Primitives > Circle 3) Zaznaczasz jedno i drugie i dajesz Surface > Extrud
Napisano 1 Listopad 200618 l Cos takiego mozna zrobic za pomoca Hair, proponuje zerknac do dokumentacji i zaznajomic sie z tym dosc rozbudowanym narzedziem ktore posiada opcje zwiazane z dynamika.
Napisano 2 Listopad 200618 l Autor hee no nic :) wy ciagle o tych nurbsach a ja mam model liny juz zrobiony na poly i kurcze nie da sie tak jakbym chciał ? :D Trudno zrobie w XSI moze jakos uda sie to odtworzyc w miare normalnie w mayce , thx.
Napisano 2 Listopad 200618 l Autor no wlasnie , myslałem ze maya okaze sie madrzejsza i kosci mi zastapi jakaś krzywa zaczepiona z dwóch stron i gitara ale chyba nie :D
Napisano 2 Listopad 200618 l Nie pamiętam dokładnie, jak to działa, ale możesz sobie chyba do kości podpiąć Spline IK i wtedy manipulując curvem ruszać kośćmi, które deformują geometrię.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto