Skocz do zawartości

3D Studio MAX 8 - wymagania sprzętowo-systemowe


NaVaR

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Software

Requires one of the following 32-bit operating systems:

 

Microsoft® Windows® XP Professional (Service Pack 2 or higher)—recommended

Microsoft® Windows® 2000 Professional (Service Pack 4)

 

Required 64-bit operating system: Microsoft® Windows® XP Professional x64

 

Required web browser: Microsoft® Internet Explorer 6 or higher

 

Required supplemental software: DirectX® 9.0c (required), OpenGL® (optional)

 

Hardware

Minimum requirements for 32-bit versions:

 

Intel® Pentium® IV or AMD Athlon® XP or higher processor

512 MB RAM (1 GB recommended)

500 MB swap space (2 GB recommended)

Hardware-accelerated OpenGL® and Direct3D supported

Microsoft Windows-compliant pointing device (optimized for Microsoft IntelliMouse®)

DVD-ROM drive

Minimum requirements for 64-bit versions:

 

Intel® EM64T, AMD Athlon® 64 or higher, AMD Opteron® processor

1 GB RAM (4 GB recommended)

500 MB swap space (2 GB recommended)

Hardware-accelerated OpenGL® and Direct3D supported

Microsoft Windows-compliant pointing device (optimized for Microsoft IntelliMouse)

DVD-ROM drive

 

 

To do maxa 9 ale do ósemki różnią się nieznacznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie myśle że bez przynsjmniej 1,2 GHz i 256 ram nie ma sie c za bardzo zabierać za modelowanie wiekszego obiektu bo przy dołożeniu wygładzania z tekstura czy próbie animacji kilkunastu sekund możesz czakać na efekty bardzo długo i może cie zniechęcić próba obócenia modelu złożonego z 7000 poligonow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz się brać za 8 o raczej wymagania opisane w 1 poście... inaczej musisz mieć nerwy jak postronki... bez mowy o wygładzaniu większej ilości poly. i kilku śwatłach ...a render jednej katki moze trwać i trwać i trwać...... uwierz mi mam AMD 2,5 i 1,5 ramu a render ciągnie się w nieskończoność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozsmieszjacie mnie ...ahh dzieci nooczesnych technologi ja mam maxa 8 i naprawde wygodnie sie pracuje...nawet przy imporcie czegos z zbrusha wszystko ladnie smiga...chyba ze macie tak zasyfione kompy ze wam sie same dlawia wtedy to sie nic nie poradzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość M.Kalinowski

Aby nie tworzyć niepotrzebnie nowego wątku, zadam pytanie tutaj (gdyż jest ono w dużym stopniu z tym tematem powiązane):

 

Jak wzrosły w stosunku do 3dsm 8 (lub po prostu - jakie są?) wymagania 3dsm 9.0? Tzn. wymagania ,,kłamią", więc wystarczy mi po prostu informacja, na ile komfortowo pracuje się z 3dsm 9 na sprzęcie o konfiguracji zbliżonej do poniższego (o ile ktoś jeszcze takowy ma :D):

 

Procesor Intel Celeron 2,4 GHz (socket 430, jeśli mnie pamięć nie myli)

Pamięć DDR 512/333 OEM (możliwe, że za parę miesięcy ,,dorzucę" do tego jesze jedną kość 0,5 albo 1 GB)

Karta graficzna ATi Radeon 9800 SE, 128 MB, 256 Bit, AGP8x (a tak dokładnie - to 4x, gdyż pozostałe cztery potoki są zablokowane, ale chyba da się je ,,zwolnić" - po prostu wolę nie kombinować, bo karta jednak swego czasu swoje kosztowała...)

System WinXP Prof. SP1

+ części bez większego bezpośredniego wpływu na wydajność sprzętu

 

 

Pisząc o komforcie pracy miałem na myśli oczywiście to, czy sprzęt nie ,,dusi się" godzinę, kiedy pracuje się na scenie z kilkudziesięcioma tysiącami polygonów (Naturalnie, z tak bardzo złożonymi ,,konstrukcjami" nie będę się bawił od razu, ale, jeżeli będzie mi ,,szło", to będę zapewne ,,łapał się" za coraz bardziej czasochłonne prace.)

 

A skoro już przy wydajności pod takim sprzętem jesteśmy:

Ile czasu może 3dsm 9 ,,mielić" jakąś pojednyczą scenkę z prostym obiektem typu kubek albo książka i pojedynczym źródłem światła i w miarę dokładnym cieniowaniem (bez odbić)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600k polygonów pociągnie spokojnie (powyżej 5-7fps ;) - a to już ładna scenka

Dodatkowo max9 dostał kopa w ociężały tyłek i śmiga szybciej i to jest zauważalna różnica (nie tylko na dwurdzeniowym 64-bitowym procu). Radziłbym też dokupić RAM-u i Celeron też nie jest królem wydajności :)

 

A skoro już przy wydajności pod takim sprzętem jesteśmy:

Ile czasu może 3dsm 9 ,,mielić" jakąś pojednyczą scenkę z prostym obiektem typu kubek albo książka i pojedynczym źródłem światła i w miarę dokładnym cieniowaniem (bez odbić)?

Co masz na myśli pisząc "mielić". Viewport pociągnie sporo, a render powiedzmy w V-rayu w 1280x768 z niezłym AA, GI (albo Ambient Occlusion) powinien zająć 10-15 min maxymalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, jak rozumiem, nie spodziewać się rewelacji, tzn. bez upgrade'u lekko mieć nie będę?

 

przy imporcie z zbrusha modelu z kilka set tysiacami poly czy miliona sa lekkie problemy przy obracaniu :) ...sprzet sie nie liczy tylko samozaparcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość M.Kalinowski
600k polygonów pociągnie spokojnie (powyżej 5-7fps ;) - a to już ładna scenka

Dodatkowo max9 dostał kopa w ociężały tyłek i śmiga szybciej i to jest zauważalna różnica (nie tylko na dwurdzeniowym 64-bitowym procu). Radziłbym też dokupić RAM-u i Celeron też nie jest królem wydajności :)

 

Pocieszyłeś mnie - dzięki ci za to. A upgrade kompa, najprawdopodobniej nieznaczny, zapewne na początku przyszłego roku. Do tego czasu wystarczy mi wspomniane przez rowra samozaparcie.

 

Co masz na myśli pisząc "mielić". Viewport pociągnie sporo, a render powiedzmy w V-rayu w 1280x768 z niezłym AA, GI (albo Ambient Occlusion) powinien zająć 10-15 min maxymalnie.

 

,,Mielić" - w sensie ,,przygotowywać końcowy obraz" (lub po ludzku - renderować). A mógłbyś mi wyjaśnić (lub wskazać np. jakiś artykuł, z którego się tego dowiem), czym są te wspomniane przez ciebie rzeczy, tzn. 'Viewport' i 'V-Ray' (czy to są jakieś niezbędne zewnętrzne narzedzia?), gdyż, niestety, dzisiaj mnie dopiero na trójwymiar ,,natchnęło", więc ,,wszystko co graficzne jest mi obce" :D.

 

 

 

przy imporcie z zbrusha modelu z kilka set tysiacami poly czy miliona sa lekkie problemy przy obracaniu :) ...sprzet sie nie liczy tylko samozaparcie :D

 

W to samozaparcie jestem ci w stanie uwierzyć - szczególnie czytając konfigurację twojego sprzętu w podpisie pod postami. :D

 

 

PS. Jeszcze tak na marginesie (dość) głupie pytanie - czy dużo miejsca na HDD zajmuje taka oteksturowana scena z kilkdziesięciu tys. polygonów? Jest to dla mnie lekki problem, gdyż mam tylko jeden twardziel 80 GB (mam też, teoretycznie, drugi, ale jest uszkodzony i służy za spowalające kompa piąte koło u wozu - na nim wolałbym nic nie zapisywać, gdyż możliwe, że przepadłby wtedy efekt wielodniowej pracy, a wtedy chyba bym pogryzł klawiaturę :D).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkość zależy od sceny. Duża scena może zająć z 10MB, a jak włączysz kompresje zapisywanego pliku zajmie 2-3 MB. Do tego trzeba doliczyć textury z osobnych plików.

 

I tak w skrócie:

Viewporty - okienka (standardowo w maxie zestaw czterech), które wyświetlają obiekty.

V-Ray - zewnętrzny, zaawansowany, najszybszy i najlepszy renderer ;) (pozdrawiam mentalowców)

 

Źródła: F1 , google i max3d.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość M.Kalinowski
Wielkość zależy od sceny. Duża scena może zająć z 10MB, a jak włączysz kompresje zapisywanego pliku zajmie 2-3 MB. Do tego trzeba doliczyć textury z osobnych plików.

 

...czyli jednak nie za dużo. Już się spodziewałem, że rozmiar złożonych scen (od kilkudziesięciu tys. polygonów w górę) liczyć się będzie w najlepszym wypadku w setkach MB.

 

I tak w skrócie:

Viewporty - okienka (standardowo w maxie zestaw czterech), które wyświetlają obiekty.

V-Ray - zewnętrzny, zaawansowany, najszybszy i najlepszy renderer ;) (pozdrawiam mentalowców)

 

Dzięki za informacje. A przy okazji jeszcze pytanko: tego V-Raya trzeba ściągać oddzielnie (i na jakiej jest licencji - freeware, shareware, open source?), czy już będzie w pakiecie?

 

Źródła: F1 , google i max3d.pl

 

Stronkę już w dużym stopniu ,,zwiedziłem". Jak dotąd jedyny zarzut to brak wyraźniego podziału tutków na przewidywany poziom zaawansowania odbiorcy ("Początkujący-Zaawansowany-Wyjadacz" :D + "Nieklasyfikowane" - np. opis ciekawych efektów graficznych), co z lekka utrudnia ,,beginnerom" znalezienie czegoś odpowiedniego dla siebie - również dlatego, że tutoriale są mocno ,,nierówne" - jeden autor dobrze i szczegółowo objaśnia kolejne kroki, a inny tylko prowadzi za rączkę poleceniami typu "kliknij to, kliknij tamto", przez co nowicjusze mogą zbaranieć, a już z całą pewnością dużo z tego się nie nauczą (

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności