Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Chciałem się dowiedzieć jakie są wymagania sprzętowe na 3D Studio MAX 8 ??

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi. :)

  • Odpowiedzi 20
  • Wyświetleń 14,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Software

Requires one of the following 32-bit operating systems:

 

Microsoft® Windows® XP Professional (Service Pack 2 or higher)—recommended

Microsoft® Windows® 2000 Professional (Service Pack 4)

 

Required 64-bit operating system: Microsoft® Windows® XP Professional x64

 

Required web browser: Microsoft® Internet Explorer 6 or higher

 

Required supplemental software: DirectX® 9.0c (required), OpenGL® (optional)

 

Hardware

Minimum requirements for 32-bit versions:

 

Intel® Pentium® IV or AMD Athlon® XP or higher processor

512 MB RAM (1 GB recommended)

500 MB swap space (2 GB recommended)

Hardware-accelerated OpenGL® and Direct3D supported

Microsoft Windows-compliant pointing device (optimized for Microsoft IntelliMouse®)

DVD-ROM drive

Minimum requirements for 64-bit versions:

 

Intel® EM64T, AMD Athlon® 64 or higher, AMD Opteron® processor

1 GB RAM (4 GB recommended)

500 MB swap space (2 GB recommended)

Hardware-accelerated OpenGL® and Direct3D supported

Microsoft Windows-compliant pointing device (optimized for Microsoft IntelliMouse)

DVD-ROM drive

 

 

To do maxa 9 ale do ósemki różnią się nieznacznie.

Napisano

ja powiem tak ja mam celerona 533mhz ...rive tnt 32 mega...64 ramu chociaz na 256 lepiej chodzi mi... i Microsoft® Windows® 2000 Professional (Service Pack 4)

i smiga bez wiekszych problemow :]

Napisano
  • Autor

Czyli mając Wingrozę 98 SE nie mam co marzyć o zabawie z programem ? :/

Napisano

dokladnie :] pod winda 98 nie polezie ...ale windows 2000 jest calkiem niezly niedawno sie przestawilem z 98 na 2000 by maxa 8 uzywac...

Napisano
  • Autor

Dzięki za info panowie.

Jak sa jeszcze inne opinie na temat. Słucham. :]

Napisano

tak sobie myśle że bez przynsjmniej 1,2 GHz i 256 ram nie ma sie c za bardzo zabierać za modelowanie wiekszego obiektu bo przy dołożeniu wygładzania z tekstura czy próbie animacji kilkunastu sekund możesz czakać na efekty bardzo długo i może cie zniechęcić próba obócenia modelu złożonego z 7000 poligonow

Napisano

Jeżeli chcesz się brać za 8 o raczej wymagania opisane w 1 poście... inaczej musisz mieć nerwy jak postronki... bez mowy o wygładzaniu większej ilości poly. i kilku śwatłach ...a render jednej katki moze trwać i trwać i trwać...... uwierz mi mam AMD 2,5 i 1,5 ramu a render ciągnie się w nieskończoność.

Napisano

nie rozsmieszjacie mnie ...ahh dzieci nooczesnych technologi ja mam maxa 8 i naprawde wygodnie sie pracuje...nawet przy imporcie czegos z zbrusha wszystko ladnie smiga...chyba ze macie tak zasyfione kompy ze wam sie same dlawia wtedy to sie nic nie poradzi :)

Napisano

Aby nie tworzyć niepotrzebnie nowego wątku, zadam pytanie tutaj (gdyż jest ono w dużym stopniu z tym tematem powiązane):

 

Jak wzrosły w stosunku do 3dsm 8 (lub po prostu - jakie są?) wymagania 3dsm 9.0? Tzn. wymagania ,,kłamią", więc wystarczy mi po prostu informacja, na ile komfortowo pracuje się z 3dsm 9 na sprzęcie o konfiguracji zbliżonej do poniższego (o ile ktoś jeszcze takowy ma :D):

 

Procesor Intel Celeron 2,4 GHz (socket 430, jeśli mnie pamięć nie myli)

Pamięć DDR 512/333 OEM (możliwe, że za parę miesięcy ,,dorzucę" do tego jesze jedną kość 0,5 albo 1 GB)

Karta graficzna ATi Radeon 9800 SE, 128 MB, 256 Bit, AGP8x (a tak dokładnie - to 4x, gdyż pozostałe cztery potoki są zablokowane, ale chyba da się je ,,zwolnić" - po prostu wolę nie kombinować, bo karta jednak swego czasu swoje kosztowała...)

System WinXP Prof. SP1

+ części bez większego bezpośredniego wpływu na wydajność sprzętu

 

 

Pisząc o komforcie pracy miałem na myśli oczywiście to, czy sprzęt nie ,,dusi się" godzinę, kiedy pracuje się na scenie z kilkudziesięcioma tysiącami polygonów (Naturalnie, z tak bardzo złożonymi ,,konstrukcjami" nie będę się bawił od razu, ale, jeżeli będzie mi ,,szło", to będę zapewne ,,łapał się" za coraz bardziej czasochłonne prace.)

 

A skoro już przy wydajności pod takim sprzętem jesteśmy:

Ile czasu może 3dsm 9 ,,mielić" jakąś pojednyczą scenkę z prostym obiektem typu kubek albo książka i pojedynczym źródłem światła i w miarę dokładnym cieniowaniem (bez odbić)?

Napisano

rowr to niezły hc masz :) też nie mam super kompa ale to juz przesada :D

Napisano

Czyli, jak rozumiem, nie spodziewać się rewelacji, tzn. bez upgrade'u lekko mieć nie będę?

Napisano

600k polygonów pociągnie spokojnie (powyżej 5-7fps ;) - a to już ładna scenka

Dodatkowo max9 dostał kopa w ociężały tyłek i śmiga szybciej i to jest zauważalna różnica (nie tylko na dwurdzeniowym 64-bitowym procu). Radziłbym też dokupić RAM-u i Celeron też nie jest królem wydajności :)

 

A skoro już przy wydajności pod takim sprzętem jesteśmy:

Ile czasu może 3dsm 9 ,,mielić" jakąś pojednyczą scenkę z prostym obiektem typu kubek albo książka i pojedynczym źródłem światła i w miarę dokładnym cieniowaniem (bez odbić)?

Co masz na myśli pisząc "mielić". Viewport pociągnie sporo, a render powiedzmy w V-rayu w 1280x768 z niezłym AA, GI (albo Ambient Occlusion) powinien zająć 10-15 min maxymalnie.
Napisano
Czyli, jak rozumiem, nie spodziewać się rewelacji, tzn. bez upgrade'u lekko mieć nie będę?

 

przy imporcie z zbrusha modelu z kilka set tysiacami poly czy miliona sa lekkie problemy przy obracaniu :) ...sprzet sie nie liczy tylko samozaparcie :D

Napisano
600k polygonów pociągnie spokojnie (powyżej 5-7fps ;) - a to już ładna scenka

Dodatkowo max9 dostał kopa w ociężały tyłek i śmiga szybciej i to jest zauważalna różnica (nie tylko na dwurdzeniowym 64-bitowym procu). Radziłbym też dokupić RAM-u i Celeron też nie jest królem wydajności :)

 

Pocieszyłeś mnie - dzięki ci za to. A upgrade kompa, najprawdopodobniej nieznaczny, zapewne na początku przyszłego roku. Do tego czasu wystarczy mi wspomniane przez rowra samozaparcie.

 

Co masz na myśli pisząc "mielić". Viewport pociągnie sporo, a render powiedzmy w V-rayu w 1280x768 z niezłym AA, GI (albo Ambient Occlusion) powinien zająć 10-15 min maxymalnie.

 

,,Mielić" - w sensie ,,przygotowywać końcowy obraz" (lub po ludzku - renderować). A mógłbyś mi wyjaśnić (lub wskazać np. jakiś artykuł, z którego się tego dowiem), czym są te wspomniane przez ciebie rzeczy, tzn. 'Viewport' i 'V-Ray' (czy to są jakieś niezbędne zewnętrzne narzedzia?), gdyż, niestety, dzisiaj mnie dopiero na trójwymiar ,,natchnęło", więc ,,wszystko co graficzne jest mi obce" :D.

 

 

 

przy imporcie z zbrusha modelu z kilka set tysiacami poly czy miliona sa lekkie problemy przy obracaniu :) ...sprzet sie nie liczy tylko samozaparcie :D

 

W to samozaparcie jestem ci w stanie uwierzyć - szczególnie czytając konfigurację twojego sprzętu w podpisie pod postami. :D

 

 

PS. Jeszcze tak na marginesie (dość) głupie pytanie - czy dużo miejsca na HDD zajmuje taka oteksturowana scena z kilkdziesięciu tys. polygonów? Jest to dla mnie lekki problem, gdyż mam tylko jeden twardziel 80 GB (mam też, teoretycznie, drugi, ale jest uszkodzony i służy za spowalające kompa piąte koło u wozu - na nim wolałbym nic nie zapisywać, gdyż możliwe, że przepadłby wtedy efekt wielodniowej pracy, a wtedy chyba bym pogryzł klawiaturę :D).

Napisano

Wielkość zależy od sceny. Duża scena może zająć z 10MB, a jak włączysz kompresje zapisywanego pliku zajmie 2-3 MB. Do tego trzeba doliczyć textury z osobnych plików.

 

I tak w skrócie:

Viewporty - okienka (standardowo w maxie zestaw czterech), które wyświetlają obiekty.

V-Ray - zewnętrzny, zaawansowany, najszybszy i najlepszy renderer ;) (pozdrawiam mentalowców)

 

Źródła: F1 , google i max3d.pl

Napisano

panie Kalinowski

dyskusja żałosna

wymodeluj coś, spróbuj coś wyrenderować a życie pokaże czy sprzęt wystarczy

ja mam kilka komputerów i naprawdę nie sprzęt ogranicza tylko talent i wyobraźnia

Napisano
Wielkość zależy od sceny. Duża scena może zająć z 10MB, a jak włączysz kompresje zapisywanego pliku zajmie 2-3 MB. Do tego trzeba doliczyć textury z osobnych plików.

 

...czyli jednak nie za dużo. Już się spodziewałem, że rozmiar złożonych scen (od kilkudziesięciu tys. polygonów w górę) liczyć się będzie w najlepszym wypadku w setkach MB.

 

I tak w skrócie:

Viewporty - okienka (standardowo w maxie zestaw czterech), które wyświetlają obiekty.

V-Ray - zewnętrzny, zaawansowany, najszybszy i najlepszy renderer ;) (pozdrawiam mentalowców)

 

Dzięki za informacje. A przy okazji jeszcze pytanko: tego V-Raya trzeba ściągać oddzielnie (i na jakiej jest licencji - freeware, shareware, open source?), czy już będzie w pakiecie?

 

Źródła: F1 , google i max3d.pl

 

Stronkę już w dużym stopniu ,,zwiedziłem". Jak dotąd jedyny zarzut to brak wyraźniego podziału tutków na przewidywany poziom zaawansowania odbiorcy ("Początkujący-Zaawansowany-Wyjadacz" :D + "Nieklasyfikowane" - np. opis ciekawych efektów graficznych), co z lekka utrudnia ,,beginnerom" znalezienie czegoś odpowiedniego dla siebie - również dlatego, że tutoriale są mocno ,,nierówne" - jeden autor dobrze i szczegółowo objaśnia kolejne kroki, a inny tylko prowadzi za rączkę poleceniami typu "kliknij to, kliknij tamto", przez co nowicjusze mogą zbaranieć, a już z całą pewnością dużo z tego się nie nauczą (

Napisano
... nie sprzęt ogranicza tylko talent i wyobraźnia

 

 

Duze piwo dla tego pana :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności