Maceo Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 O co chodzi - jak dodaje bevele/chamfery na boxach to zmienia się cieniowanie płaszczyzny boxa. Fajnie - wychodzi bardziej plastycznie,ajkby trochę wypukłe. Ale jeżeli dodaję tam geometrię jeszcz do środka, to cieniowanie się wali i wychodzi jakaś pogięta powierzchnia, mimo, że jest tak naprawdę płaska !!! REnderowałem w mentalu vrayu i w viewportach - wszędzie to samo:
Hynol Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Hmmm.. Nie wiem o co Ci chodzi. GI Ci kradnie światło na tych powierzchniach bo masz u góry geometrie. Wszystko imho jest tak jak być powinno.
maczuga Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 prawdopodobnie masz błąd wygładzania, jak pracujesz w maxie to daj modyfikator smooth zaznacz auto smooth i sie pobaw opcjami. Może być też taki fant że któreś ścianki na siebie nachodzą.
Master Kiełbaster Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Popracuj nad tym quick slice toolem :* Ciupnij te dłuższe facey na kilka kawałków by były bardziej kwadratowe i może jeszcze wzdłuż chamferów na krawędziach.
mirach Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Jak dla mnie to smooth grupy. Jak ci się nie chce z nimi bawić ręcznie to zrób tak jak Maczuga mówi.
Lis Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Zrób dodatkowe cięcie. jak pokazałem na obrazku. 1
Maceo Napisano 3 Listopad 2006 Autor Napisano 3 Listopad 2006 Dzięki za info. chyba chodzi o to co lis pokazał. nie wiem jeszcze czy działa, bo mam problemy nautury technicznej ;) i twierdzisz, że taki cień jak po lewej to zawsze zły jest ?!
Lis Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Tak. Ponieważ to błąd w cieniowaniu. Ponieważ cieniowanie (tak jakby) oszukuje geometrię. Cieniowanie danego poligona zależy od normalnych poligonów sąsiadujących. W tym konkretnym przypadku każdy z sąsiadów ma normalną w różnych kierunkach, dzięki czemu cieniowanie myśli że ten objekt jest okrągły i cienuje w taki sposób żeby było widać zaokrąglenia. To tak na chłopski rozum. A jak chcesz wiedzieć troszkę więcej to zapraszam do lektury: http://www.ii.uj.edu.pl/~strug/ANIM-4-Shading.ppt
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się