Maceo Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 O co chodzi - jak dodaje bevele/chamfery na boxach to zmienia się cieniowanie płaszczyzny boxa. Fajnie - wychodzi bardziej plastycznie,ajkby trochę wypukłe. Ale jeżeli dodaję tam geometrię jeszcz do środka, to cieniowanie się wali i wychodzi jakaś pogięta powierzchnia, mimo, że jest tak naprawdę płaska !!! REnderowałem w mentalu vrayu i w viewportach - wszędzie to samo: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Hmmm.. Nie wiem o co Ci chodzi. GI Ci kradnie światło na tych powierzchniach bo masz u góry geometrie. Wszystko imho jest tak jak być powinno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maczuga Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 prawdopodobnie masz błąd wygładzania, jak pracujesz w maxie to daj modyfikator smooth zaznacz auto smooth i sie pobaw opcjami. Może być też taki fant że któreś ścianki na siebie nachodzą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Master Kiełbaster Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Popracuj nad tym quick slice toolem :* Ciupnij te dłuższe facey na kilka kawałków by były bardziej kwadratowe i może jeszcze wzdłuż chamferów na krawędziach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Jak dla mnie to smooth grupy. Jak ci się nie chce z nimi bawić ręcznie to zrób tak jak Maczuga mówi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Zrób dodatkowe cięcie. jak pokazałem na obrazku. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maceo Posted November 3, 2006 Author Share Posted November 3, 2006 Dzięki za info. chyba chodzi o to co lis pokazał. nie wiem jeszcze czy działa, bo mam problemy nautury technicznej ;) i twierdzisz, że taki cień jak po lewej to zawsze zły jest ?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Tak. Ponieważ to błąd w cieniowaniu. Ponieważ cieniowanie (tak jakby) oszukuje geometrię. Cieniowanie danego poligona zależy od normalnych poligonów sąsiadujących. W tym konkretnym przypadku każdy z sąsiadów ma normalną w różnych kierunkach, dzięki czemu cieniowanie myśli że ten objekt jest okrągły i cienuje w taki sposób żeby było widać zaokrąglenia. To tak na chłopski rozum. A jak chcesz wiedzieć troszkę więcej to zapraszam do lektury: http://www.ii.uj.edu.pl/~strug/ANIM-4-Shading.ppt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now