Jump to content

Na płaskiej powierzchni cienie jak na krzywej


Maceo

Recommended Posts

O co chodzi - jak dodaje bevele/chamfery na boxach to zmienia się cieniowanie płaszczyzny boxa. Fajnie - wychodzi bardziej plastycznie,ajkby trochę wypukłe. Ale jeżeli dodaję tam geometrię jeszcz do środka, to cieniowanie się wali i wychodzi jakaś pogięta powierzchnia, mimo, że jest tak naprawdę płaska !!! REnderowałem w mentalu vrayu i w viewportach - wszędzie to samo:

Link to comment
Share on other sites

Tak. Ponieważ to błąd w cieniowaniu. Ponieważ cieniowanie (tak jakby) oszukuje geometrię. Cieniowanie danego poligona zależy od normalnych poligonów sąsiadujących. W tym konkretnym przypadku każdy z sąsiadów ma normalną w różnych kierunkach, dzięki czemu cieniowanie myśli że ten objekt jest okrągły i cienuje w taki sposób żeby było widać zaokrąglenia.

 

To tak na chłopski rozum.

 

A jak chcesz wiedzieć troszkę więcej to zapraszam do lektury:

 

http://www.ii.uj.edu.pl/~strug/ANIM-4-Shading.ppt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy