Napisano 3 Listopad 200618 l O co chodzi - jak dodaje bevele/chamfery na boxach to zmienia się cieniowanie płaszczyzny boxa. Fajnie - wychodzi bardziej plastycznie,ajkby trochę wypukłe. Ale jeżeli dodaję tam geometrię jeszcz do środka, to cieniowanie się wali i wychodzi jakaś pogięta powierzchnia, mimo, że jest tak naprawdę płaska !!! REnderowałem w mentalu vrayu i w viewportach - wszędzie to samo:
Napisano 3 Listopad 200618 l Hmmm.. Nie wiem o co Ci chodzi. GI Ci kradnie światło na tych powierzchniach bo masz u góry geometrie. Wszystko imho jest tak jak być powinno.
Napisano 3 Listopad 200618 l prawdopodobnie masz błąd wygładzania, jak pracujesz w maxie to daj modyfikator smooth zaznacz auto smooth i sie pobaw opcjami. Może być też taki fant że któreś ścianki na siebie nachodzą.
Napisano 3 Listopad 200618 l Popracuj nad tym quick slice toolem :* Ciupnij te dłuższe facey na kilka kawałków by były bardziej kwadratowe i może jeszcze wzdłuż chamferów na krawędziach.
Napisano 3 Listopad 200618 l Jak dla mnie to smooth grupy. Jak ci się nie chce z nimi bawić ręcznie to zrób tak jak Maczuga mówi.
Napisano 3 Listopad 200618 l Autor Dzięki za info. chyba chodzi o to co lis pokazał. nie wiem jeszcze czy działa, bo mam problemy nautury technicznej ;) i twierdzisz, że taki cień jak po lewej to zawsze zły jest ?!
Napisano 3 Listopad 200618 l Tak. Ponieważ to błąd w cieniowaniu. Ponieważ cieniowanie (tak jakby) oszukuje geometrię. Cieniowanie danego poligona zależy od normalnych poligonów sąsiadujących. W tym konkretnym przypadku każdy z sąsiadów ma normalną w różnych kierunkach, dzięki czemu cieniowanie myśli że ten objekt jest okrągły i cienuje w taki sposób żeby było widać zaokrąglenia. To tak na chłopski rozum. A jak chcesz wiedzieć troszkę więcej to zapraszam do lektury: http://www.ii.uj.edu.pl/~strug/ANIM-4-Shading.ppt
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto