Skocz do zawartości

urealnić widok z oczu kroczącej postaci


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No dobra poddaje się, musze sie zapytać. Walczyłem, szukałem gdzies na necie jakiego tutoriala, ale nie znalazłem. Ale tydzien nie był stracony, kiedy nie mogłem znalezc konkretnej odpowiedzi, wymodelowalem sobie miedyczasie wstepnie srodowisko w którym widziałbym ta animacje. Dobra nie marudze, konkrety: no spoko kamera sobie smiga po ściezce, ładnie tez "drga" imitujac kroki ludzie, ale... no własnie przy zakrecaniu (np. skręceniu ostro za rogiem)przy właczeniu funcji Follow (podazenie kamery za sciezka), ta kamera nagle skręca, czy istnieje jakis sposób złagodzenia tego ruchu? To samo obrót: jedzie sobie kamera w jednym kierunku i brakuje tutuaj łagodnego obrotu, zamiast tego jest przeskok z jednego widoku (np tego co jest w jej kadrze z przodu) nagle na widok tego co jest za plecami. Czy istieje jakis inny sposób, zeby ta kamera imitowała zachowanie prawdziwego człowieka (tz jego widok z oczu). Czy mam bawić sie w odpowiednie modelowanie ściezki ruchu (chodzi o zaokrąglenia) lub jeszcze inaczej kombinowałem w momencie kiedy miał nastepować obrót bawiłem sie w ROTATE kamery i odpowiednio pozniej ustawiac odległości miedzy kluczami, tak zeby ruch kamery imitował zachowanie człowieka, który tuz przed skrętem (np w lewo albo prawo) albo obrotem o 180 stopni chwile zastanawia sie co zrobic?

Pzdr

RN

 

P.S. Mam dzisiaj jakis mało plastyczny jezyk wypowiedzi, ale chyba da sie "skumac" o co chodzi w tym moim poscie. Ide spac, bo dzisiaj mój bufor nerwów dla 3d studio max i bezowocnego szukania tutka na necie, sie wyczerpał

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mysle ze zaprzyjaznienie sie z edytorem krzywych (graph editors -> track view curve editor) bedzie dla Ciebie dobrym rozwiazaniem:)

pozdr.

Napisano

"No sorry ja ci nie pomoge jedyne co moge dodac ze zly dzial wybrales i tyle."

- ostanio jak mialem problem bardzo z animacja, pytałem Krisa (moderatora) i on powiedział, zeby w razie czego śmiało pytac. Wiec nie zmieniam działu, tylko pytam ;-)

Napisano

no spoko, yeaa!! krzyknąłeme po tym, jak udało mi sie panować nad rotacją kamery w curve edytorze i podazanie jej kadru za poruszajacym sie przedmiotem w scenie ;-). Tylko dalej nie wiem, gdzie sie zwalnia lub przyspiesza animacje. Czy aby napewno w Curve Editorze czy moze w Dope Sheet?

 

P.S. Hej tez zauwazyliscie ile skrajnych emocji potrafi dostarczyć zabawa w 3d studio max o ile nie jest się biegłym w jego posługiwaniu się ;-).

Napisano

P.S. Hej tez zauwazyliscie ile skrajnych emocji potrafi dostarczyć zabawa w 3d studio max o ile nie jest się biegłym w jego posługiwaniu się ;-).

 

Oj wiem cos na ten temat ;)

 

Co do spowolniania/zwiekszania tempa w animacji - ja to przewaznie robie w post'cie ;P

Napisano

Heh.. nie mów, że jak ci noga ludeka za szybko idzie w porównaniu do całości to zwalniasz to w postpordukcji ;) Bo oddam na plecy ;)

 

Na kilka sposobów można nad tym panować. najprościej jest chwycić za klucz na timeline i przemieścić dalej... żeby animacja była bardziej powolna

Napisano
Heh.. nie mów, że jak ci noga ludeka za szybko idzie w porównaniu do całości to zwalniasz to w postpordukcji ;) Bo oddam na plecy ;)

 

Na kilka sposobów można nad tym panować. najprościej jest chwycić za klucz na timeline i przemieścić dalej... żeby animacja była bardziej powolna

- zraraz, zaraz. Niech no chwile to zaanlizuje: ruch nogi, ruch ludka i ruch jeszcze całości do tego! Takich złozonych animacji jeszcze nie robie, moze za pół roku, jak mnie 3d studio max nie wykończy ;-). Przepraszam, bo moze mało precyzyjnie sie wyraziłem wprowadzajac 3d slangowe zayptanie do forumowiczów, którzy wzięli mnie za bardziej zaawansowanego animatora. Wiec asblaze prosiłbym o precyzje, bo ja tego timelinie w Curve Editor nie widze, a wczesniejsi uzytkownicy radzili, zeby tam szukac odpowiedzi na temat mojego posta. Moze to kwesja róznicy w wersjach, nie wiem jak dalece posuniete zmiany w interfejscie dostały posuniete miedzy wersja 5.0 (która ja mam), a 8.0 na której to pewnie niekórzy z Was pracują.

Napisano

asblaze - niechodzi mi o spowolenie całej animacji, tylko wybranego fragmentu tj na długoscie miedzy okreslonymi klatkami

Napisano

Faktycznie możesz zrobić tak jak asblaze Tobie poradził... możesz też wejść do Dope Sheet, edytora, który umożliwia edycję czasu... zaznaczania fragmentu, skalowania grup kluczy itp. Tym się różni od Curve Editora, który koncentruje się na edycji interpolacji pomiędzy kluczami animacji. Oczywiście troszkę upraszczam, ale oba te edytory najczęściej do tego się sprowadzają, choć mają dużo większe możliwości... możesz spróbować na przykład szkicować krzywe ruchu w Curve Editorze, potem zredukować ich ilość (też jedna z opcji Curve Editora) a następnie poprawić troszkę ruch... jest to szybka technika, łatwa i przyjemna, dająca często ciekawe rezultaty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności