Skocz do zawartości

Jak wygenerowac bufor głębokości dla sceny?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Probowałem zachowywac bufor głębokości w postaci obrazu, grayscale bitmap ale ani 8bit (bmp) ani 16bit (png) nie są wystarczająco dokładne...czy jest jakis sposób na otrzymanie dokładniejszej mapy głębokości ? Może ktos kiedys napisał jakis MaxScript który to robi? jesli wiecie cos na ten temat, pomóżcie

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

okej , tylko ze tak moge dostac tylko bufor o max 8 bitowej dokładnosci jesli zapisze ten obrazek w grayscale jako bmp albo 16 bitowej dokładnosci , jesli uzyje png raster file format. I teraz tak : czy istnieje jakis inny sposób na wygenerowanie bufora głębokości ( Z-buffera :P) i zapisanie go do jakiegos pliku , niekoniecznie pliku obrazu tak zeby otrzymac np dokładnosc float? można niby zapisac w formacie np rla, tam jest opcja datatype , mozna wybrac np 32 bity - floating point, wybrac sobie kanał, tutaj Z-buffer ale ja nie mam pojęcia jak dostać się do liczb w tym obrazku (chyba ze ktos mi powie jak to wyedytować). help!

Napisano

Możesz zachować go w formacie rla(ma standardowo obsługę dodatkowych kanałów ten sposób jest bardzo dokładny ale tylko jeśli nie masz zbyt głębokiej sceny i nie chcesz z bardzo bliska przejść na daleki plan. 16 lub 32 bitowy z-depth jest też w formacie .exr (można wybrać ilość bitów). Tylko, że niewiele programów potrafi to obsłużyć Oprócz maxa nie znalazłem żadnego programu, który by coś oprócz 32 bitowego koloru wyciągnął z exr.

Dlatego renderuję do rla z z-depth.

 

Powodzenia.

Napisano

Z netu wyczytałem (bo nigdy sie z tym formatem nie spotkalem )ze bufor głębokosci jest zapisywany w tzw auxillary channel, jest o wartosci od 0 do 1 tylko nie mam pojecia co dalej! pisze program w matlabie, jak mam sie dostac do tych danych mając juz rla file? jesli wiecie to pomóżcie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności