Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Probowałem zachowywac bufor głębokości w postaci obrazu, grayscale bitmap ale ani 8bit (bmp) ani 16bit (png) nie są wystarczająco dokładne...czy jest jakis sposób na otrzymanie dokładniejszej mapy głębokości ? Może ktos kiedys napisał jakis MaxScript który to robi? jesli wiecie cos na ten temat, pomóżcie

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wchodzisz do Rendering-> render -> Render Elements -> Add -> Zdepth

 

I wpisujesz Z min i Z max i gra.

Napisano

okej , tylko ze tak moge dostac tylko bufor o max 8 bitowej dokładnosci jesli zapisze ten obrazek w grayscale jako bmp albo 16 bitowej dokładnosci , jesli uzyje png raster file format. I teraz tak : czy istnieje jakis inny sposób na wygenerowanie bufora głębokości ( Z-buffera :P) i zapisanie go do jakiegos pliku , niekoniecznie pliku obrazu tak zeby otrzymac np dokładnosc float? można niby zapisac w formacie np rla, tam jest opcja datatype , mozna wybrac np 32 bity - floating point, wybrac sobie kanał, tutaj Z-buffer ale ja nie mam pojęcia jak dostać się do liczb w tym obrazku (chyba ze ktos mi powie jak to wyedytować). help!

Napisano

Możesz zachować go w formacie rla(ma standardowo obsługę dodatkowych kanałów ten sposób jest bardzo dokładny ale tylko jeśli nie masz zbyt głębokiej sceny i nie chcesz z bardzo bliska przejść na daleki plan. 16 lub 32 bitowy z-depth jest też w formacie .exr (można wybrać ilość bitów). Tylko, że niewiele programów potrafi to obsłużyć Oprócz maxa nie znalazłem żadnego programu, który by coś oprócz 32 bitowego koloru wyciągnął z exr.

Dlatego renderuję do rla z z-depth.

 

Powodzenia.

Napisano

Z netu wyczytałem (bo nigdy sie z tym formatem nie spotkalem )ze bufor głębokosci jest zapisywany w tzw auxillary channel, jest o wartosci od 0 do 1 tylko nie mam pojecia co dalej! pisze program w matlabie, jak mam sie dostac do tych danych mając juz rla file? jesli wiecie to pomóżcie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności