Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Probowałem zachowywac bufor głębokości w postaci obrazu, grayscale bitmap ale ani 8bit (bmp) ani 16bit (png) nie są wystarczająco dokładne...czy jest jakis sposób na otrzymanie dokładniejszej mapy głębokości ? Może ktos kiedys napisał jakis MaxScript który to robi? jesli wiecie cos na ten temat, pomóżcie

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wchodzisz do Rendering-> render -> Render Elements -> Add -> Zdepth

 

I wpisujesz Z min i Z max i gra.

Napisano

okej , tylko ze tak moge dostac tylko bufor o max 8 bitowej dokładnosci jesli zapisze ten obrazek w grayscale jako bmp albo 16 bitowej dokładnosci , jesli uzyje png raster file format. I teraz tak : czy istnieje jakis inny sposób na wygenerowanie bufora głębokości ( Z-buffera :P) i zapisanie go do jakiegos pliku , niekoniecznie pliku obrazu tak zeby otrzymac np dokładnosc float? można niby zapisac w formacie np rla, tam jest opcja datatype , mozna wybrac np 32 bity - floating point, wybrac sobie kanał, tutaj Z-buffer ale ja nie mam pojęcia jak dostać się do liczb w tym obrazku (chyba ze ktos mi powie jak to wyedytować). help!

Napisano

Możesz zachować go w formacie rla(ma standardowo obsługę dodatkowych kanałów ten sposób jest bardzo dokładny ale tylko jeśli nie masz zbyt głębokiej sceny i nie chcesz z bardzo bliska przejść na daleki plan. 16 lub 32 bitowy z-depth jest też w formacie .exr (można wybrać ilość bitów). Tylko, że niewiele programów potrafi to obsłużyć Oprócz maxa nie znalazłem żadnego programu, który by coś oprócz 32 bitowego koloru wyciągnął z exr.

Dlatego renderuję do rla z z-depth.

 

Powodzenia.

Napisano

Z netu wyczytałem (bo nigdy sie z tym formatem nie spotkalem )ze bufor głębokosci jest zapisywany w tzw auxillary channel, jest o wartosci od 0 do 1 tylko nie mam pojecia co dalej! pisze program w matlabie, jak mam sie dostac do tych danych mając juz rla file? jesli wiecie to pomóżcie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.