Skocz do zawartości

SCENA 3D: Farnsworth House by Mies van der Rohe


Maceo

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra. Wreszcie konkret - skończyłem fazę pierwszą modelu domu Miesa van der Rohe. Jest to moja pierwsza poważna praca. Oprócz wcześniejszych dyzodorantów, sześcianów, pierdółek, tutków i modelu wózka na uczelnię jest to mój pierwszy samodzielny model. Nie powiem - jestem z niego dumny, ale ma trochę błędów. To co umiałem poprawiłem - tych, co ich i tak nie będzie widać nie poprawiałem. Jezeli jest coś co razi - proszę o komenty.

 

Teraz przechodzę w kolejną fazę - oświetlenie + materiały. To co widzicie to tylko szybki szkic bez zastanowienia. Kadry też są przypadkowe, żeby pokazać model.

 

Prosze o komentowanie tego co jest i postępów.

 

Model robiłem w mayce z blueprintów. Zajęło mi to około 1,5 tygodnia po 8h dziennie, zważywszy, że jest to moja pierwsza praca w mayce na poligonach.

 

Model:

prev_5.jpg

 

prev_1.jpg

 

prev_3.jpg

 

prev_4.jpg

 

prev_2.jpg

 

prev_6.jpg

 

Siatki:

wire_1.jpg

 

wire_6.jpg

 

wire_7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kilka pytań:

 

- jak dać słońce? czy teraz pada dobrze, tak, że schody są w cieniu, czy lepiej zrobić, żeby cień był ze strony kuchni? (chcę dać kilka ujeć kamery)

- co zrobić, żeby te cholerne cienie nie były takie ciemne. w rzeczywistości nie ma takich ciemnych cieni.

- co jest nie tak z tematem ?!

- peter_muler - dzięki :D Myślę, że włąsnie mój model ma dokładność tych detali, które wysłałeś, ale tylko tam gdzie widać. Nie bawiłem się już w bebechy konstryukcyjne. Ale profile okienne, dachowe, klepka - to wszystko jest wymodelowane.

- piksar - zeszło się tak długo, bo nie modelowałem w poligonach za bardzo, a w poly w maya wcale. inna sprawa to zachowanie proporcji - trochę to głupie, ale wszystko się zgadza w centymetrach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sory - renderuje w VRAY 1.5RC3 na Max9 ;)

 

A ze światłem nie ma być prawdziwie - ma być ładnie ;)

 

Pytanie następne - jak zrobić, żeby po wyrenderowaniu szyby zachowywały przeźroczystość, aby można było pod nie coś włożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny temat. też robiłem kiedyś do niego przymiarki. Ostatnio znów chciałem zrobić jakiś istniejący budynek. Wybrałem dom nad wodospadem, ale na razie brakuje zapału, materiały mam już zebrane.

Twój model wygląda fajnie. Zapowiada się ciekawa pracka. Co do ciemnych cieni to jeśli renderujesz na second mult.: qmc to możesz zwiększyć liczbe secondary bounces w zakłace qmc, ewentualnie zmienić z linear na exponential, ale możesz stracić na kontraście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do fajnej sceny to ja bym aż się tak bardzo nie napalał ;) Poważniejszy renderek robiłem raz - interior. Exterior to będzie mój pierwszy. Będę próbował aż do bólu, aż nie wyjdzie coś co bedzie warto pokazać. Ale jakoś nie nastawiam się :D

 

Będę renderował:

 

Vray sun + sky (default), PhysicalCam, Irr+LC, Exponential (lub HSV Exponential)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam kadry, z których będę renderować - proszę o komenty, czy gites są.

kolaz_kadry.jpg

 

Wrzucam też dotychczasowy postęp i oświetlenie - zabieram się za proste materiały i ustawienia nsycenia światła i pierdół.

 

stan_obecny_1.jpg

 

Proszę o komentarze dotyczące wszystkiego - co robię źle, co dobrze ?

 

Jeżeli chodzi o darka, to strasznie mydli na scenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...niestety, ale chyba będziesz się musiał bawić wartościami Dark i Bright mult w HSVExponential i tak je dobrać, żeby w końcu pasiło. To VRay Sun? W przypadku, gdybyś używał zwykłego oświetlenia w postaci Direct lighta i iluminacji otoczenia ta ostatnia mogła by zmiękczyć cienie od direct'a. Spróbuj też dać Light Cache na wartość ok. 0.8 zamiast domyślnego 1.0, chociaż to raczej nie będzie rozwiązaniem. Świetne ujęcia. Będziesz się musiał mocować z oświetleniem, żeby wnętrze dobrze wyglądało, bo teraz jest tragicznie w 'ciapki'. Fajny koleś, gdybyś chciał się podzielić tajemnicą skąd się wziął, zawsze możesz napisać na priv'a, nie obrażę się;) Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!!

Pomysł fajny, choć nie lubię dotwarzać czegoś, co już jest sadze za mało to rozwija mówię tu o projektowaniu), co do kadrów to musisz tło czymś zapełnić i wtedy będzie można coś więcej powiedzieć i tak do końca światło mi nie pasuje no, ale to raczej kwestia gustu.

 

 

Siwy- dom nad wodospadem uważam, że to, cieżki temat oczywśnie nie dom tylko to, co otacza go!! Trzeba by mieć niezły sprzęcik by uciągnął to no i wiedza nie żebym wątpił w ciebie i twoje umiejętności .Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o odtwórstwo - ja się dopiero ucze tej wizki i potrzebowałem łatwego projektu na gwałt. Nie chcę próbować ze swoimi wypocinami na szybko. Właśnie projektuje w szkole swój domek i właśnie po to są mi umiejętności wizualizowania architektury - potem spróbuję na tym zarobić trochę.

 

Domek w HL2 - absolut ;) Mamy taki pomysł z ludźmi z grupy, zeby po oddaniu projektu walnąć sobie mapę Quakea z naszych domków jednorodzinnych ;) Bardzo inspirujący był ten film :D

 

Jeżęli chodzi o modelik to oczywiście udostępnię go - taki jest plan. Żeby na nim jakiś fajny contest zrobić. Ale to jak już się wypocę, żeby się nie zniechęcić jak ludzie będą siepać 100 razy lepiej :D

 

Last stage:

stan_obecny_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. trawa - już nie mam siły - ta wyżej była zbyt płaska - ta ma 9 cm i najbardziej mi się podoba ze wszystkich testów które zrobiłem.. może jak sobie odsapnę to zrobię lepszą..

 

 

PROBLEM Z TRAWĄ - ze zmianą kąta z którego patrzy kamera zmienia mi się kolor tekstury trawy. Jeżeli patrzę tak jakby pod słońce lub prostopadle jest ciemniejsza. Jak słońce mam za sobą to jest przepalona!!! Co się dzieje ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem na tym - ciągle bawiłem się trawą. Wpadłem nawet na jakieś trawy przy użyciu VrayFur, ale to się mija z celem - zapuszczę na noc żeby obczaić. Ale liczy sięto niewyobrażalnie długo.

Rozwiązał się chyba nawet problem pojaśniania trawy z innych ujęć - chyba tekstura Displacement była lewa.

 

stan_obecny_4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności