Napisano 13 Listopad 200618 l Dobra. Wreszcie konkret - skończyłem fazę pierwszą modelu domu Miesa van der Rohe. Jest to moja pierwsza poważna praca. Oprócz wcześniejszych dyzodorantów, sześcianów, pierdółek, tutków i modelu wózka na uczelnię jest to mój pierwszy samodzielny model. Nie powiem - jestem z niego dumny, ale ma trochę błędów. To co umiałem poprawiłem - tych, co ich i tak nie będzie widać nie poprawiałem. Jezeli jest coś co razi - proszę o komenty. Teraz przechodzę w kolejną fazę - oświetlenie + materiały. To co widzicie to tylko szybki szkic bez zastanowienia. Kadry też są przypadkowe, żeby pokazać model. Prosze o komentowanie tego co jest i postępów. Model robiłem w mayce z blueprintów. Zajęło mi to około 1,5 tygodnia po 8h dziennie, zważywszy, że jest to moja pierwsza praca w mayce na poligonach. Model: Siatki:
Napisano 13 Listopad 200618 l zacny wip, skoro już wymodelowałeś podsyłam gotowca z detalami :) http://rapidshare.com/files/3230858/fh.rar.html
Napisano 13 Listopad 200618 l Autor Kilka pytań: - jak dać słońce? czy teraz pada dobrze, tak, że schody są w cieniu, czy lepiej zrobić, żeby cień był ze strony kuchni? (chcę dać kilka ujeć kamery) - co zrobić, żeby te cholerne cienie nie były takie ciemne. w rzeczywistości nie ma takich ciemnych cieni. - co jest nie tak z tematem ?! - peter_muler - dzięki :D Myślę, że włąsnie mój model ma dokładność tych detali, które wysłałeś, ale tylko tam gdzie widać. Nie bawiłem się już w bebechy konstryukcyjne. Ale profile okienne, dachowe, klepka - to wszystko jest wymodelowane. - piksar - zeszło się tak długo, bo nie modelowałem w poligonach za bardzo, a w poly w maya wcale. inna sprawa to zachowanie proporcji - trochę to głupie, ale wszystko się zgadza w centymetrach ;)
Napisano 13 Listopad 200618 l ad.1 z południa :P ad.2 czym renderujesz? w mayce to mentalem pewnie...zwieksz energię fotonów z directa..uzywasz IBL? tez mozesz mu ustawic emisje fotonow generalnie chyba mocniejsz swiatlo od GI a slabsze "to takie normalne"...
Napisano 13 Listopad 200618 l Autor A sory - renderuje w VRAY 1.5RC3 na Max9 ;) A ze światłem nie ma być prawdziwie - ma być ładnie ;) Pytanie następne - jak zrobić, żeby po wyrenderowaniu szyby zachowywały przeźroczystość, aby można było pod nie coś włożyć.
Napisano 13 Listopad 200618 l Autor O sory, nie podobają się nawiasy, musi być z dużej literki i z dwukropkiem.... panowie... skupmy się na konkretach.
Napisano 13 Listopad 200618 l Na początek OK... No cóż czekam na up'y/materiały. I życzę łatwego przyswajania softu ;]
Napisano 13 Listopad 200618 l fajny temat. też robiłem kiedyś do niego przymiarki. Ostatnio znów chciałem zrobić jakiś istniejący budynek. Wybrałem dom nad wodospadem, ale na razie brakuje zapału, materiały mam już zebrane. Twój model wygląda fajnie. Zapowiada się ciekawa pracka. Co do ciemnych cieni to jeśli renderujesz na second mult.: qmc to możesz zwiększyć liczbe secondary bounces w zakłace qmc, ewentualnie zmienić z linear na exponential, ale możesz stracić na kontraście.
Napisano 13 Listopad 200618 l Autor Co do fajnej sceny to ja bym aż się tak bardzo nie napalał ;) Poważniejszy renderek robiłem raz - interior. Exterior to będzie mój pierwszy. Będę próbował aż do bólu, aż nie wyjdzie coś co bedzie warto pokazać. Ale jakoś nie nastawiam się :D Będę renderował: Vray sun + sky (default), PhysicalCam, Irr+LC, Exponential (lub HSV Exponential)
Napisano 13 Listopad 200618 l Autor No jak widać to nie, bo to co na górze to jest exponential a i tak ciemne cienie są...
Napisano 14 Listopad 200618 l Autor Wrzucam kadry, z których będę renderować - proszę o komenty, czy gites są. Wrzucam też dotychczasowy postęp i oświetlenie - zabieram się za proste materiały i ustawienia nsycenia światła i pierdół. Proszę o komentarze dotyczące wszystkiego - co robię źle, co dobrze ? Jeżeli chodzi o darka, to strasznie mydli na scenie.
Napisano 14 Listopad 200618 l ...niestety, ale chyba będziesz się musiał bawić wartościami Dark i Bright mult w HSVExponential i tak je dobrać, żeby w końcu pasiło. To VRay Sun? W przypadku, gdybyś używał zwykłego oświetlenia w postaci Direct lighta i iluminacji otoczenia ta ostatnia mogła by zmiękczyć cienie od direct'a. Spróbuj też dać Light Cache na wartość ok. 0.8 zamiast domyślnego 1.0, chociaż to raczej nie będzie rozwiązaniem. Świetne ujęcia. Będziesz się musiał mocować z oświetleniem, żeby wnętrze dobrze wyglądało, bo teraz jest tragicznie w 'ciapki'. Fajny koleś, gdybyś chciał się podzielić tajemnicą skąd się wziął, zawsze możesz napisać na priv'a, nie obrażę się;) Pozdr!
Napisano 15 Listopad 200618 l kadry całkiem spoko. jedyny który mi sie nei podoba to nr 6 (ten od dołu taki) wydaje mi sie, że jeśli zrobisz go bardziej panoramicznym będzie fajnie wyglądało
Napisano 15 Listopad 200618 l Autor zaokraglenia scian u miesa??? dom nad wodospadem jest f.l. wrighta... w gwoli scisłości ;)
Napisano 15 Listopad 200618 l Hej!! Pomysł fajny, choć nie lubię dotwarzać czegoś, co już jest sadze za mało to rozwija mówię tu o projektowaniu), co do kadrów to musisz tło czymś zapełnić i wtedy będzie można coś więcej powiedzieć i tak do końca światło mi nie pasuje no, ale to raczej kwestia gustu. Siwy- dom nad wodospadem uważam, że to, cieżki temat oczywśnie nie dom tylko to, co otacza go!! Trzeba by mieć niezły sprzęcik by uciągnął to no i wiedza nie żebym wątpił w ciebie i twoje umiejętności .Pozdrawiam.
Napisano 15 Listopad 200618 l zaokraglenia scian u miesa??? Aż takim "faszystą" nie był ;) http://www.czechtourism.com/133premier/pl/cd/photos/memories/331/5.jpg btw: Frank Lloyd Wright in Half Life 2
Napisano 15 Listopad 200618 l Autor Jeżeli chodzi o odtwórstwo - ja się dopiero ucze tej wizki i potrzebowałem łatwego projektu na gwałt. Nie chcę próbować ze swoimi wypocinami na szybko. Właśnie projektuje w szkole swój domek i właśnie po to są mi umiejętności wizualizowania architektury - potem spróbuję na tym zarobić trochę. Domek w HL2 - absolut ;) Mamy taki pomysł z ludźmi z grupy, zeby po oddaniu projektu walnąć sobie mapę Quakea z naszych domków jednorodzinnych ;) Bardzo inspirujący był ten film :D Jeżęli chodzi o modelik to oczywiście udostępnię go - taki jest plan. Żeby na nim jakiś fajny contest zrobić. Ale to jak już się wypocę, żeby się nie zniechęcić jak ludzie będą siepać 100 razy lepiej :D Last stage:
Napisano 15 Listopad 200618 l hej , dzięki za natchnienie. Zacząłem już robic domek :). niedługo coś się pojawi
Napisano 15 Listopad 200618 l Autor Dobra to jest to co teraz: Nie wiem też o co cho, ale jak daję to z innej strony, przy tym samym ustawieniu to trawa mi się zmienia.. !! Jest jaśniejsza.
Napisano 15 Listopad 200618 l Ludzie :P Trawa rzecz jasna :) A tak o to bardzo wdzięczny temat wybrałeś, będe często zaglądał :D
Napisano 15 Listopad 200618 l Autor Hmm.. trawa - już nie mam siły - ta wyżej była zbyt płaska - ta ma 9 cm i najbardziej mi się podoba ze wszystkich testów które zrobiłem.. może jak sobie odsapnę to zrobię lepszą.. PROBLEM Z TRAWĄ - ze zmianą kąta z którego patrzy kamera zmienia mi się kolor tekstury trawy. Jeżeli patrzę tak jakby pod słońce lub prostopadle jest ciemniejsza. Jak słońce mam za sobą to jest przepalona!!! Co się dzieje ?!
Napisano 16 Listopad 200618 l Autor Skończyłem na tym - ciągle bawiłem się trawą. Wpadłem nawet na jakieś trawy przy użyciu VrayFur, ale to się mija z celem - zapuszczę na noc żeby obczaić. Ale liczy sięto niewyobrażalnie długo. Rozwiązał się chyba nawet problem pojaśniania trawy z innych ujęć - chyba tekstura Displacement była lewa.
Napisano 23 Listopad 200618 l Trawa nie wygląda źle. Przy zapodanej przez Ciebie rozdziałce wygląda nawet bardzo dobrze. Może jeszcze znajdziesz coś na http://www.vray-materials.de Po dodaniu trawy widać, że będziesz musiał się trochę pomęczyć z linią horyzontu, bo teraz nie wygląda to za dobrze. Pozdr!;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto