Napisano 16 Listopad 200618 l Witam , mam takie pytanie - mając figurę w mayi chcę aby pewna krawędź (np. ta pokazana na rysunku) byla ostra. Jak na razie próbując róznymi modyfikatorami udało mi się do tego doprowadzić tylko chamferując wierzchołek w srdoku tej krawędzi, ale siatka modelu po wysmoothowaniu wyglądał troszkę źle . :P Tak więc jak można nadać tej krawędzi ostrość, ale tak, aby np inne krawędzie były gładkie tak jak sa teraz? :) Dziękuję i czekam na odpowiedź :)
Napisano 16 Listopad 200618 l Zaznacz daną krawędź i wybierz polecenie Hard Egde (w menu Normals). Później w nodzie polySmooth zaznasz Keep Hard Edges.
Napisano 16 Listopad 200618 l Autor Dzięki wielkie! - Tylko że jest mały problem jak zaznaczę tą opcję i to nawet krawędzie które są zaznaczone jako "soft edges" nie wychodzą poza linie pierwotnej figury - a ja chciałbym aby one tak ładnie "falowały" - jak na rysunku a tylko ta jedna krawędź była ostra :) da się tak? :D:) A jeżeli chciałbym mieć tą zaznaczoną krawędź ostrą ale nie tak bardzo - tylko po prostu mniej zaokrągloną to jest tez na to jakąś taka metoda czy raczej trzebaby dodawać vertexy oraz krawędzie? :)
Napisano 16 Listopad 200618 l heh, dobre pytanie - teraz sobie sprawdzam i rzeczywiście Maya wszystkie Border Edges bierze jako Hard Edges... :/
Napisano 16 Listopad 200618 l Wydaje mi się, że jednym ze spospobów na to jest zwykłe dorobienie edgów przy krawędziach. Ja tak robie do tej pory. To chyba dobry sposób, bo mamy nad tym kontrolę :)
Napisano 16 Listopad 200618 l Autor No widzisz - to jest chyba dla mnie nie najlepszy sposób :P - jakbym dorobił edgesy przy krawędziach to chcąc np. jedna krawędź zaokrąglić a drugą wyostrzyć to nie ma cudu - musiałyby mi wyjść trójkąty :PP A jak nie trójkąty to przy więksym modleu taka zagmatwana i cięzka do wkonania siatka...że szkoda by jej było robić :P Ej np. W maxie jeżeli do vertexa nie dochodzi wiecej niż 2 edges'y to krawędź jest ostra :P W mayi musi tez dać sie zrobić to jakimś prostym sposobem? :)
Napisano 17 Listopad 200618 l Tutaj też jeśli nie dochodzi więcej niż 2 edgesy krawędź jest ostra :p W gruncie rzeczy, to te trójkąty tutaj nie przeszkadzałyby chyba zbyt mocno...
Napisano 17 Listopad 200618 l Autor Ajć :P Piotrku tu się chyba mylisz :P Popatrz na ten mój screenshot na górze - tam w kółeczku amy vertex z dwoma edgesami - po smoothowaniu krawędź jest zaokrąglona - w maxie w takim przypadku prtzy użyciu meshsmooth/turbosmooth ta krawędź bedzie ostra :) A poza tym np. robiąc samochó i patrząc na modele tworone przez inne osoby w mayi nigdzie nie widziałem żadnych takich bliskich siebie linii przy ostrych krawędziach ;] :PP ... a i jeszce jedno - czy istnieje w mayi takie coś co "beveluje" krawędzie? :) tzn .- np z jednej robi dwie o penej odległości od siebie? :) thnx :)
Napisano 17 Listopad 200618 l Autor heh Fikołek :P Sorki nie powiedziłaem że chodzi mi o krawędie graniczne na których ten bevel nie działa ;] :P
Napisano 17 Listopad 200618 l danilo2 - ona jest ostra i nie wystąpi zaokrąglenie po zesmoothowaniu, gdy właczycz opcję Keep Hard Edge :p Gdyby nie była ostra, polySmooth byłby zaokrąglony nawet po właczeniu tej opcji :p. I jak sam widzisz, nie można (przynajmniej njie przychodzi mi nic takiego do głowy) zrobić tych krawędzi na brzegu krawędziami Soft Edges. :) Zamiast bevela spróbuj użyć Split Edge Ring Tool.
Napisano 18 Listopad 200618 l Autor ok :) dzięki :) Split Edge Ring Tool - jest czymś co chyab pomoże w uzyskaniu tego efektu o który prosiłem:) thnx:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto