Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam , mam takie pytanie - mając figurę w mayi chcę aby pewna krawędź (np. ta pokazana na rysunku) byla ostra. Jak na razie próbując róznymi modyfikatorami udało mi się do tego doprowadzić tylko chamferując wierzchołek w srdoku tej krawędzi, ale siatka modelu po wysmoothowaniu wyglądał troszkę źle . :P Tak więc jak można nadać tej krawędzi ostrość, ale tak, aby np inne krawędzie były gładkie tak jak sa teraz? :)

Dziękuję i czekam na odpowiedź :)

kopiatnbmwz4mroadster18tw7.jpg

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zaznacz daną krawędź i wybierz polecenie Hard Egde (w menu Normals).

Później w nodzie polySmooth zaznasz Keep Hard Edges.

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie! - Tylko że jest mały problem jak zaznaczę tą opcję i to nawet krawędzie które są zaznaczone jako "soft edges" nie wychodzą poza linie pierwotnej figury - a ja chciałbym aby one tak ładnie "falowały" - jak na rysunku a tylko ta jedna krawędź była ostra :) da się tak? :D:) A jeżeli chciałbym mieć tą zaznaczoną krawędź ostrą ale nie tak bardzo - tylko po prostu mniej zaokrągloną to jest tez na to jakąś taka metoda czy raczej trzebaby dodawać vertexy oraz krawędzie? :)

Napisano

heh, dobre pytanie - teraz sobie sprawdzam i rzeczywiście Maya wszystkie Border Edges bierze jako Hard Edges... :/

Napisano

Wydaje mi się, że jednym ze spospobów na to jest zwykłe dorobienie edgów przy krawędziach. Ja tak robie do tej pory. To chyba dobry sposób, bo mamy nad tym kontrolę :)

Napisano
  • Autor

No widzisz - to jest chyba dla mnie nie najlepszy sposób :P - jakbym dorobił edgesy przy krawędziach to chcąc np. jedna krawędź zaokrąglić a drugą wyostrzyć to nie ma cudu - musiałyby mi wyjść trójkąty :PP A jak nie trójkąty to przy więksym modleu taka zagmatwana i cięzka do wkonania siatka...że szkoda by jej było robić :P Ej np. W maxie jeżeli do vertexa nie dochodzi wiecej niż 2 edges'y to krawędź jest ostra :P W mayi musi tez dać sie zrobić to jakimś prostym sposobem? :)

Napisano

Tutaj też jeśli nie dochodzi więcej niż 2 edgesy krawędź jest ostra :p

W gruncie rzeczy, to te trójkąty tutaj nie przeszkadzałyby chyba zbyt mocno...

Napisano
  • Autor

Ajć :P Piotrku tu się chyba mylisz :P Popatrz na ten mój screenshot na górze - tam w kółeczku amy vertex z dwoma edgesami - po smoothowaniu krawędź jest zaokrąglona - w maxie w takim przypadku prtzy użyciu meshsmooth/turbosmooth ta krawędź bedzie ostra :) A poza tym np. robiąc samochó i patrząc na modele tworone przez inne osoby w mayi nigdzie nie widziałem żadnych takich bliskich siebie linii przy ostrych krawędziach ;] :PP ... a i jeszce jedno - czy istnieje w mayi takie coś co "beveluje" krawędzie? :) tzn .- np z jednej robi dwie o penej odległości od siebie? :) thnx :)

Napisano
  • Autor

heh Fikołek :P Sorki nie powiedziłaem że chodzi mi o krawędie graniczne na których ten bevel nie działa ;] :P

Napisano

danilo2 - ona jest ostra i nie wystąpi zaokrąglenie po zesmoothowaniu, gdy właczycz opcję Keep Hard Edge :p Gdyby nie była ostra, polySmooth byłby zaokrąglony nawet po właczeniu tej opcji :p.

I jak sam widzisz, nie można (przynajmniej njie przychodzi mi nic takiego do głowy) zrobić tych krawędzi na brzegu krawędziami Soft Edges. :)

 

Zamiast bevela spróbuj użyć Split Edge Ring Tool.

Napisano
  • Autor

ok :) dzięki :) Split Edge Ring Tool - jest czymś co chyab pomoże w uzyskaniu tego efektu o który prosiłem:) thnx:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności