marcoos Napisano 7 Październik 2003 Napisano 7 Październik 2003 czy istnieje możliwość uzyskania powierzchni z odbiciami typu glossy bez użycia Vray/brazil/fr ? chodzi mi o powierzchnie ktore odbijaja otoczenie ale nie w sposob idealny tak jak lustro (raytrace) tylko o takie na ktorych odbicie jest rozmyte i obiekty ktore sa dalej od powierzchni odbijaja sie w niej slabiej od tych co sa blizej
PENdzel Napisano 7 Październik 2003 Napisano 7 Październik 2003 true nie fejkowac mozesz w standardowym skanline
marcoos Napisano 7 Październik 2003 Autor Napisano 7 Październik 2003 Originally posted by PENdzel true nie fejkowac mozesz w standardowym skanline czy mogłbym prosić o szersze wyjaśnienie tej kwesti, bo nie bardzo rozumiem :) chodzi mi o efekt taki jak poniżej (czy da sie go uzyskać w scanline ? )
PENdzel Napisano 7 Październik 2003 Napisano 7 Październik 2003 powyzej zamiesciles rendery z Vraya to jest True glossy - troszke sie to renderuje w scanline mozna to fejkowac bitmapa ale jest to trudne jak to zrobic: zrenderowac reflekt do textory - mozna w maxie 5 zrobic render to texore - albo wyrenderowac sam reflekt (jako pass) a nastepnie bawiac sie blur tool w szopie doprowadzic do takiego wyniku kidy masz tylko jeden taki obiekt nie jest to trudne i mocno przyspieszy render ja robie to w vrayu - po co sie sczypac - jesli jest za wolno mozna jeszcze interpolowac ten efekt w vrayu wtedy jest szypciutko (o interpolacji glossy odwpoluje cie do nasze strony http://www.evermotion.org w giftach sa video tutoriale polecam obejrzec)
marcoos Napisano 8 Październik 2003 Autor Napisano 8 Październik 2003 wielkie dzięki za obszerne wyjaśnienie tego problemu :)
adamkos Napisano 5 Lipiec 2004 Napisano 5 Lipiec 2004 pendzel - mylisz sie - w ustawieniach raytracera mozesz sobie wpisac rozne parametry typu raytreshold, anialiasing itp... przy odpowiednich ustawieniach mozna otrzymac w scaneline bardzo ladne true glossy refl/refr. tyle ze ich szybkosc/latwosc definiowania pozostawia sporo do zyczenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się