Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od paru tygodni bawię się 3dmaxem 8, a pare dni temu dorwałem do niego Vray'a 1.50 R3. Na podstawie tutoriali niejakiego Wouter'a Wynen'a kombinuje sobie rendery do tych pierdół co porobiłem. Do odbić chciałem dodać efekt fresnela, ale nie działa. Mam kartę graficzną GF 5500 128 mb, 512 Ramu, i Celerona 2.53. Nie jest chyba, aż tak źle, ale gdzieś przeczytałem, że efekt fresnela ma spore wymagania. Do tego dorzucam screen z ustawień materiału z V-raya. Czy to może być wina sprzętu, czy raczej ustawień?

helpbu6.th.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ale co to znaczy ze nie dziala?

Masz zwyklego reflecta, tak?

Czy w ogole nie masz zadnego reflecta?

Jesli nie to moze przestawiles w Global switches.

Pokaz cos co zrobiles z/bez tego fresnela.

Napisano

Właśnie daj to co robisz. Bo jak np. chcesz szkło (nie wiem jakoś tak kolor w difuse a to może wskazwać) to daj też refracta na biało..

Napisano

Jest teoretycznie ok. Chociaż lepiej się steruje fresnelem odbić dla materiałów nieprzezroczystych dodając mape falloff do slotu reflect. Możesz spróbować podkręcić IOR materiału do 1.7 - 1.8. Jaki materiał chcesz uzyskać?

Napisano

Polecam zerkniecie do Wikipedii w celu zapoznania sie co to takiego jest owe "fresnel effect" :/

BTW: i ow efekt nie ma nic wspolnego z wymaganiami sprzetowymi.Czasem uzycie w/w efektu ZNACZNIE przyspiesza renderingu co wynika z jego technicznego istnienia na materiale.

_AG

Napisano

Sory za zwłokę, ale miałem sporo innych rzeczy do zrobienia.

Otóż efekt jednak działa, nie zwróciłem uwagi na to jak to wszystko bez niego, bo go w ogóle nie wyłączałem wcześniej. Ale z tego co zrozumiałem, to odbicia które zaznaczyłem strzałkami powinny stopniowo zanikać.

tipotyry9.th.jpg

Nie chcę (na razie) żadnego konkretnego materiału, tylko po prostu żeby było odbicie i stopniowo zanikało. Z tego co teraz patrzę to będzie to o czym mówił Hynol czyli mapa falloff w reflekcie. Przepraszam za zamieszanie.

Napisano

Stopniowe zanikanie w zależności od odległości obiektu od powierzchni odbijającej, to nie jest zjawisko fresnela :/ polega ono na różnej sile odbicia w zależności od kąta patrzenia. Zanikanie ustawiasz refl. glossiness'em . Chyba o to ci chodzi.

 

Jak źle gadam to bijcie

 

Pozdrawiam

Napisano

No tak, czyli tak jak myślałem, po prostu nie zrozumiałem o co chodzi z tym efektem. Próbuję refl.glossines'em, ale od niego rozmazuje się całe odbicie, a ja chcę coś takiego:

tipotyiv1.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności