Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam!

mam scenke w której na forum była źle ustawiona kamerka, zaproponowano mi CAMERA CORECTION i problem z tym ze podczas rendera pokazuje sie okienko

z napisem camera matrix is not ortogonal and max-compatibile shade is on

standard materials and ligfts may shade incorrectly

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a renderuje się ? są jakieś bugi po dołączeniu tego modyfikatora ?

 

camera matrix is not ortogonal and max-compatibile shade is on

standard materials and ligfts may shade incorrectly

 

May - w polskim: może, mogą ...

 

może nie znaczy musi, jeśli nie powoduje bugów to olej to. Zwykłe ostrzeżenie na wypadek gdyby występowały błędy przy używaniu materiałów innych niż vrayowskie, podobnie ze światłami.

Napisano

w tym przypadku błędy wystąpią prawie na pewno jeśli będziesz miał w scenie standardowe materiały. ale resztą się nie przejmuj. używaj materiałów z vraya, olej komunikat i będzie git :D

Napisano
  • Autor

no właśnie wszystkie materiały są vrayowskie, a po dodaniu modyfikatora ( camera corect) do kamery pokazują sie te błedy a render wychodzi czarny!

Napisano

kamera na pewno nie wystaje poza model ? za ścianę ?

 

powiedz coś więcej o tej scenie, podajesz strasznie mało informacji.

 

może po prostu renderujesz z zapisanej irradiance mapy.

Napisano
  • Autor

zaraz wrzuce te scenke tyle że bez tego modyfikatora w kamerze, spróbuje jeszcze raz z tym modyfikatorem...

Napisano
  • Autor

przedstawiam plik z vizka, cos nie tak sie dzieje na tym renderze, poradzcie cos, jak uzyskac odbicia na podłodze, nio i te ciemne miejsca na scianie nad sofa?

Napisano

W opcjach v-raya, w zakładce system powinien być checkbox "blabla camera-space", czy coś w tym guście. Odznacz go i warning już nie ma prawa się pojawić. :)

Napisano

Panowie... po dodaniu tego modyfikatora do kamery są też problemy z poprawnością rozchodzenia się światła z lamp fotometrycznych z dołączoną mapą IES.

 

Potrafi wyjść render z równo uciętym światłem na ścianie...trochę to wygląda jakby coś na drodze światła rzucało cień - ale to już sprawdzone. Po zdjęciu tego modyfikatora jest poprawnie.

Napisano
Sob - patrz mój post powyżej. Ten problem też wtedy znika.

Jak to? Przecież to, że wyłączysz ostrzeżenie nie powoduje, że problem przekłamań znika? Po prostu nie ma zbędnego komunikatu...

Dobrze wiedzieć, że światła fotometryczne są poprawne fizycznie a kamera standardowa maxa - nie. Tym bardziej jeśli stosujesz zewnętrzny renderer i korekcję perspektywy (kompletnie nie odpowiadającą rzeczywistym zachowaniom optyki)

Nie używam vraya 1.5 i nie sprawdziłem physical camera...może jest lepiej.

Napisano

Ech, Sob - uparty jesteś. Wrzuć sobie jakąś scenke i przetestuj.

Nie wyłączasz ostrzeżenia - tylko ustawiasz tym checkboxem tryb pracy ("camera-space", bądź "world-space").

 

Ewentualnie mogę Ci podpisać krwią oświadczenie że u mnie rozwiązało to problem który opisujesz.

Napisano

U mnie różnicy nie widać... przed chwilą zrobiłem próbę. Mam VIZa 2007. Nie bądź sarkastyczny. Nie musisz...:))

Napisano

Hmm... to dziwne.

Ja sam przy paru scenach głowiłem się, dlaczego tak "ucina" mi ies'owe światła, i po zmianie tego parametru wszystko renderowało się już ok.

Napisano
Hmm... to dziwne...

U mnie jedyne co pomaga to zdjęcie z kamery modyfikatora "Camera Correction"

 

Ale jest to uciążliwy problem... Może to wina wersji VIZA? Jednak trochę w niej więcej błędów w stosunku do 3dsmaxa. Wydali ostatnio SP1 i tam poprawiono różne drobiazgi.

 

Jeszcze sprawdzę na maxie (jak dorwę kompa z nim...:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności