Skocz do zawartości

Robienie dziur/wgłębień


Temporal

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem że nie wiem czym robić dziury bądź jakieś wgłębienia. Niby jest boolean no ale jest on dość dziwny bo np. gdy zrobie jedną operację booelanem to zrobi poprawnie to co chciałem a gdy robie kolejną nawet po przekonwertowaniu na poly i jeszcze raz boolean to tnie mi tak obiekt że prześwituje http://img141.imageshack.us/img141/2338/booleannw6.jpg. Są trzy spherki no i jak na obrazku widać pierwsza operacja wszyszła a druga już nie :/. Zawsze można bawić się w extrudowanie itd. tylko jak teraz sobie np narysować jakieś skomplikowane kształty i je potem extrudować? Cutem mi się np nie widzie rysować okręgu. Bawiłem się jeszcze shapemargem ale jak takie coś później extruduje i chamferuje to powstają takie babole że szkoda gadać :(.

 

Może znacie jakieś ciekawe i szybkie metody? Albo wiecie co zrobić z tym booleanem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Boolean nie jest taki zły, trzeba się tylko z nim umieć obchodzić :)

 

boolzn5.jpg

 

Zrobiłem, te wgłębienia wycinając, podobnie jak ty, sfery w boxie. Zwróć uwagę na dodatkowe krawędzie, które utworzyłem w boxie przed użyciem booleana. Innymi słowy - przygotuj dobrze siateczkę do tej operacji. Muisz pociąć obiekt w taki sposób, aby pozostawiać dla operacji Boolean jak najmniejszy fragment bryły. Im więcej krawędzi, im bardziej zagęszczona siatka (bez przesady oczywiście) tym bardziej przewidywalne i porządane rezultaty otrzymasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem. Usiłuję booleanem wyciąć 12 identycznych brył (klony jednego obiektu) z tuby tak, żeby otrzymać okienka w wieży. Próbowałem robić to z siatką tak jak w przykładzie piotrka, ale ciągle to samo. Pierwsze okienko jest git, reszta - tak jak na z tymi kulkami w boxie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak mowi jaras, wystarczy polaczyc bryly w jeden obiekt i dokonac operacji boolowania za jednym zamachem - dziala na bank.

Piotrek - dzieki za Twoja porade, sam na to nigdy nie wpadlem, a przyda sie ta metoda, prosta i skuteczna

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, że tak późno odpisuję, ale niestety studia pożerają mi kupę czasu i nie zostaje go za wiele na moje nowe hobby (czyli 3d maxa)

 

Piotrek: poprawiłem siatkę i mi się udało :) dzięki.

 

jaras: próbowałem, w menu group opcja attach jest nieaktywna, a w podmenu assembly jest aktywne, ale nic nie daje :( no cóż, przyznaję się, jestem zielony ;) popróbuję jeszcze tak dla wprawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Power bolka sobie niestety nie zafunduję. Jeszcze się pobawię tym wycinaniem i attachowaniem (trening czyni mistrza :P)

 

O, zauważyłem niepokojącą rzecz po narysowaniu siatki. Na powieżchni samej wieży pojawiły się jakieś cienie, jakby załamania, a przecież nie zmieniałem kształtu bryły, tylko dadałem parę wertexow i krawędzi? Po wycięciu okienek cienie jeszcze się pogłębiły. jak temu zaradzić, bo szpeci mi model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto 2 screeny z mojej pracy, oba przedstawiają omawianą wieżę i okienka jeszcze przed bolkiem.

Pierwszy pokazuje siatkę z poziomymi dodatkowymi liniami zrobionymi przy pomocy slice plane, a drugi ma dorobione dwie linie przy pomocy polecenia cut. efekt cut'a widac w renderze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pociągnąłem cut'a przez całą wysokość wieży, to cienie znikły. I już chyba kumam o co chodzi z tym bolkiem :) Oto screen z siatką i po bolku. właśnie o coś takiego mi chodziło.

 

edit: wiem, siatka trochę koślawa, ale robiłem ją szybko i tylko żeby zobaczyć jak wyjdzie. a efekt jest zadowalający

edit2:Chalek obejżałem sobie Twoją galerię. WIELKI SZACUN. (kiedyś [za parę lat?] będę lepszy :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ciachałem tylko tam gdzie miały być okna to pojawiały się te poronione cienie. Jeszcze poćwiczę :) jak zapomniałem dać jedną z tych widocznych linii to bolek odwalił sztukę z trójkątnymi polygonami, też było tragicznie.

Jak sprawdzić te smoothing groupy i jak one powinny być ustawione, żeby było ok?

 

Odkryłem chyba skąd mam te cienie. To wina tego, że moja wieża to czworoboczna tuba. Max próbuje ze wszystkich sił ją zaokrąglić. jak kasuję polygony i robię cap, to nowe poly są już płaskie i bez żadnych cieniowań. jak poprawię siatkę to ją wam pokażę :)

 

edit:to była wina smoothing groupów. znalazłem je i wyłączyłem. cienie znikły. dzięki Chalek :) poprawioną siatkę zamieszczę po świętach, teraz nie mam czasu się bawić w maxie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności