Temporal Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 Mam taki problem że nie wiem czym robić dziury bądź jakieś wgłębienia. Niby jest boolean no ale jest on dość dziwny bo np. gdy zrobie jedną operację booelanem to zrobi poprawnie to co chciałem a gdy robie kolejną nawet po przekonwertowaniu na poly i jeszcze raz boolean to tnie mi tak obiekt że prześwituje http://img141.imageshack.us/img141/2338/booleannw6.jpg. Są trzy spherki no i jak na obrazku widać pierwsza operacja wszyszła a druga już nie :/. Zawsze można bawić się w extrudowanie itd. tylko jak teraz sobie np narysować jakieś skomplikowane kształty i je potem extrudować? Cutem mi się np nie widzie rysować okręgu. Bawiłem się jeszcze shapemargem ale jak takie coś później extruduje i chamferuje to powstają takie babole że szkoda gadać :(. Może znacie jakieś ciekawe i szybkie metody? Albo wiecie co zrobić z tym booleanem?
illy Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 wymodelowac, ewentualnie z szesciokatu badz osmio- robic bevela z ujemnymi watosciami i pozniej ms
piotrek Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 Boolean nie jest taki zły, trzeba się tylko z nim umieć obchodzić :) Zrobiłem, te wgłębienia wycinając, podobnie jak ty, sfery w boxie. Zwróć uwagę na dodatkowe krawędzie, które utworzyłem w boxie przed użyciem booleana. Innymi słowy - przygotuj dobrze siateczkę do tej operacji. Muisz pociąć obiekt w taki sposób, aby pozostawiać dla operacji Boolean jak najmniejszy fragment bryły. Im więcej krawędzi, im bardziej zagęszczona siatka (bez przesady oczywiście) tym bardziej przewidywalne i porządane rezultaty otrzymasz.
Temporal Napisano 26 Listopad 2006 Autor Napisano 26 Listopad 2006 Dzięki a już miałem dać se spokój z booleanem bo się naczytałem że jest do *****.
Neonidas1 Napisano 12 Grudzień 2006 Napisano 12 Grudzień 2006 Ja mam podobny problem. Usiłuję booleanem wyciąć 12 identycznych brył (klony jednego obiektu) z tuby tak, żeby otrzymać okienka w wieży. Próbowałem robić to z siatką tak jak w przykładzie piotrka, ale ciągle to samo. Pierwsze okienko jest git, reszta - tak jak na z tymi kulkami w boxie.
jaras Napisano 12 Grudzień 2006 Napisano 12 Grudzień 2006 uzywacie Boolean czy ProBoolean ? Neonidas - połącz wszystkie okna w 1 obiekt (atach) i dopiero wytnij wszystko razem w tej tubie - będzie szybciej niż 12 osobnych obiektów
anJek Napisano 12 Grudzień 2006 Napisano 12 Grudzień 2006 tak jak mowi jaras, wystarczy polaczyc bryly w jeden obiekt i dokonac operacji boolowania za jednym zamachem - dziala na bank. Piotrek - dzieki za Twoja porade, sam na to nigdy nie wpadlem, a przyda sie ta metoda, prosta i skuteczna pozdrawiam
Temporal Napisano 12 Grudzień 2006 Autor Napisano 12 Grudzień 2006 A ja odłożyłem booleanka i wziąłem się za modelowanie ręcznie dziur itp. Ręcznie wszystko najlepiej robić bo ma się kontrole nad siatką a z booleanem to nigdy nie wiadomo kiedy mu odbije.
tadzio Napisano 12 Grudzień 2006 Napisano 12 Grudzień 2006 A jak Ci Bolek robi dziurska na "wylot" to znaczy ze masz dziure w obiekcie. Sprawdz czy masz poweldowane wszystkie vertexy. Bolek nie zamyka wytworzonych przez siebie wglebien jesli obiekt nie jest zamkniety. pozdrawiam.
Neonidas1 Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 Sorki, że tak późno odpisuję, ale niestety studia pożerają mi kupę czasu i nie zostaje go za wiele na moje nowe hobby (czyli 3d maxa) Piotrek: poprawiłem siatkę i mi się udało :) dzięki. jaras: próbowałem, w menu group opcja attach jest nieaktywna, a w podmenu assembly jest aktywne, ale nic nie daje :( no cóż, przyznaję się, jestem zielony ;) popróbuję jeszcze tak dla wprawy :)
illy Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 lepiej wmodeluj okna, bedziesz mial mniej bledow
maverick sheep Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 w max 9 jest pro boolean ewentualnie plugin poower boolean (nie darmowy) co do attach to prawy przycisk myszki / convert to / editable poly / atach (w zakladce edit geometry) pozdrawiam
Neonidas1 Napisano 15 Grudzień 2006 Napisano 15 Grudzień 2006 Dzięki. Power bolka sobie niestety nie zafunduję. Jeszcze się pobawię tym wycinaniem i attachowaniem (trening czyni mistrza :P) O, zauważyłem niepokojącą rzecz po narysowaniu siatki. Na powieżchni samej wieży pojawiły się jakieś cienie, jakby załamania, a przecież nie zmieniałem kształtu bryły, tylko dadałem parę wertexow i krawędzi? Po wycięciu okienek cienie jeszcze się pogłębiły. jak temu zaradzić, bo szpeci mi model?
anJek Napisano 15 Grudzień 2006 Napisano 15 Grudzień 2006 wrzuc render, bo nie bardzo wiadomo o co cho, pewnie grupy wygladzania powierzchni sie skaszanily, a moze przez przypadek przesunales jakies vertexy?
maverick sheep Napisano 15 Grudzień 2006 Napisano 15 Grudzień 2006 pokaz jakies screeny i koniecznie siatke :) bo zapewne cos zle pokombinowales :) pozdrawiam
Neonidas1 Napisano 15 Grudzień 2006 Napisano 15 Grudzień 2006 w renderze też widać te cienie. Nie zapisałem nieudanej wersji, jak poprawię to wrzuce screena, ale to raczej jutro, bo teraz mam robotę (posprzątać dom bo idą goście :/ ). dzięki za pomoc, ten atach wybitnie ułatwił mi zadanie :)
Neonidas1 Napisano 15 Grudzień 2006 Napisano 15 Grudzień 2006 Oto 2 screeny z mojej pracy, oba przedstawiają omawianą wieżę i okienka jeszcze przed bolkiem. Pierwszy pokazuje siatkę z poziomymi dodatkowymi liniami zrobionymi przy pomocy slice plane, a drugi ma dorobione dwie linie przy pomocy polecenia cut. efekt cut'a widac w renderze.
illy Napisano 15 Grudzień 2006 Napisano 15 Grudzień 2006 no wlasn ie tak zachowuje sie boolean jak jest uzyty niepoprawnie MO DE LUJ
Neonidas1 Napisano 15 Grudzień 2006 Napisano 15 Grudzień 2006 Właśnie usiłuję się dowiedzieć co robię niepoprawnie. No i pisałem przecież, że screeny są jeszcze sprzed boolean'owania. A na MO DE LO WA NIE okien jestem jeszcze za zielony.
Neonidas1 Napisano 16 Grudzień 2006 Napisano 16 Grudzień 2006 Jak pociągnąłem cut'a przez całą wysokość wieży, to cienie znikły. I już chyba kumam o co chodzi z tym bolkiem :) Oto screen z siatką i po bolku. właśnie o coś takiego mi chodziło. edit: wiem, siatka trochę koślawa, ale robiłem ją szybko i tylko żeby zobaczyć jak wyjdzie. a efekt jest zadowalający edit2:Chalek obejżałem sobie Twoją galerię. WIELKI SZACUN. (kiedyś [za parę lat?] będę lepszy :P)
Temporal Napisano 16 Grudzień 2006 Autor Napisano 16 Grudzień 2006 Trochę przesadziłeś z tym zagęszczeniem siatki. Ciachaj tam gdzie mają być tylko dziury.
Neonidas1 Napisano 17 Grudzień 2006 Napisano 17 Grudzień 2006 jak ciachałem tylko tam gdzie miały być okna to pojawiały się te poronione cienie. Jeszcze poćwiczę :) jak zapomniałem dać jedną z tych widocznych linii to bolek odwalił sztukę z trójkątnymi polygonami, też było tragicznie. Jak sprawdzić te smoothing groupy i jak one powinny być ustawione, żeby było ok? Odkryłem chyba skąd mam te cienie. To wina tego, że moja wieża to czworoboczna tuba. Max próbuje ze wszystkich sił ją zaokrąglić. jak kasuję polygony i robię cap, to nowe poly są już płaskie i bez żadnych cieniowań. jak poprawię siatkę to ją wam pokażę :) edit:to była wina smoothing groupów. znalazłem je i wyłączyłem. cienie znikły. dzięki Chalek :) poprawioną siatkę zamieszczę po świętach, teraz nie mam czasu się bawić w maxie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się