Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Taki malutki problem, ale wole sie spytać, bo tej konkretnej rzeczy nie znalazłem.

Jak powinienem ułóżyć rece/nogi postaci zeby wygodnie się to potem rigowało?

Widziałem mnóstwo rożnych ułożeń - od "ukrzyżowanych", do lekko rozłożonych rak i nóg.

Jak najlepiej?

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Pozdro Guciu, long time no see ;)

 

To bardzo indywidualna sprawa. Ja np. czesto ustawiam model w pozycji, w ktorej znajduje sie przez znaczna czesc swoich animacji. Czyli np. model zolnierza ustawiam przy zgietych ramionach, w lekkim przykucu.

Dzieki temu unikam problemow z deformacjami w newralgicznych punktach, typu lokcie i kolana.

Podpatrzone u dYody ;)

 

Oczywiscie w przypadku, gdy engine gry obsluguje animacje na kosciach w polaczeniu z morphami, poczatkowa poza traci na znaczeniu :)

 

 

Ustawienie modelu zalezy tez czasami od softu, w ktorym masz zamiar riggowac. Np. taki Motionbuilder wymaga, zeby model byl ustawiony w T-pose.

Napisano

Nooo jak dYoda tak robi to coś w tym musi być:)

Może konkretniej: jak szeroko powinne być rozłożone rece i nogi?

Od czego zależy ta szerokość?

Moze to głupie pytanie ale mię nurtuję ono.

Napisano

ciasiniej sie trudniej riguje (bo sie placza werty z obu nog naprzyklad)

 

ja tam jak modeluje tez robie to zazwyczaj w jakiejs tam, luznej, pozycji (czyli nogi lekko rozstawione, ramiona swobodnie opuszczone, acz troche rozlozone) - wtedy tez duzo latwiej sie modeluje bo lepiej widac proporcje i takie tam :)

 

po9poa

 

ps. poproobuj to bedziesz wiedzial jak ci najwygodniej :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności