Napisano 27 Listopad 200618 l Taki malutki problem, ale wole sie spytać, bo tej konkretnej rzeczy nie znalazłem. Jak powinienem ułóżyć rece/nogi postaci zeby wygodnie się to potem rigowało? Widziałem mnóstwo rożnych ułożeń - od "ukrzyżowanych", do lekko rozłożonych rak i nóg. Jak najlepiej?
Napisano 27 Listopad 200618 l Pozdro Guciu, long time no see ;) To bardzo indywidualna sprawa. Ja np. czesto ustawiam model w pozycji, w ktorej znajduje sie przez znaczna czesc swoich animacji. Czyli np. model zolnierza ustawiam przy zgietych ramionach, w lekkim przykucu. Dzieki temu unikam problemow z deformacjami w newralgicznych punktach, typu lokcie i kolana. Podpatrzone u dYody ;) Oczywiscie w przypadku, gdy engine gry obsluguje animacje na kosciach w polaczeniu z morphami, poczatkowa poza traci na znaczeniu :) Ustawienie modelu zalezy tez czasami od softu, w ktorym masz zamiar riggowac. Np. taki Motionbuilder wymaga, zeby model byl ustawiony w T-pose.
Napisano 27 Listopad 200618 l Autor Nooo jak dYoda tak robi to coś w tym musi być:) Może konkretniej: jak szeroko powinne być rozłożone rece i nogi? Od czego zależy ta szerokość? Moze to głupie pytanie ale mię nurtuję ono.
Napisano 27 Listopad 200618 l Nie ma czegos takiego;P Ustawiasz sobie tak, zeby bylo latwiej. T-pose jest wygodny, bo mozesz sobie ustawiac kosci w liniach prostych.
Napisano 27 Listopad 200618 l Autor To inaczej postawię pytanie ono: a dlaczego jednym jest wygodnie nogi i ręce szerzej a innym ciaśniej?
Napisano 27 Listopad 200618 l "Ciasniej" nie jest wygodniej, ale pozwala uniknac problemow ze zlymi deformacjami przy zgieciach konczyn. Cos za cos.
Napisano 27 Listopad 200618 l ciasiniej sie trudniej riguje (bo sie placza werty z obu nog naprzyklad) ja tam jak modeluje tez robie to zazwyczaj w jakiejs tam, luznej, pozycji (czyli nogi lekko rozstawione, ramiona swobodnie opuszczone, acz troche rozlozone) - wtedy tez duzo latwiej sie modeluje bo lepiej widac proporcje i takie tam :) po9poa ps. poproobuj to bedziesz wiedzial jak ci najwygodniej :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto