thitee Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 Witam Robie modele kamienic w rynku. Nieradze sobie z bledem w materiale jaki widac na pierwszym obrazku. Druga sprawa to taka, ze nie wiem jak zrobic realistycznie wygladajacy render przy uzyciu standardowego rendera w 3ds max5. Przy swietle skylight i light tracer robi mi sie straszne ziarno i materialy wygladaja jakos strasznie dziwnie. Prosze o pomoc w rozwiazaniu tych problemow. obrazki: 1.http://img215.imageshack.us/my.php?image=1dj5.jpg 2.http://img245.imageshack.us/my.php?image=2bg1.jpg
Touch Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 Żeby uniknąć ziarna przy ligh trace'rze musiałbyś zwiększyć 'próbkowanie'. Domyślnie jest chyba 250. Ogólnie co do oświetlenia podstawowego, są sposoby symulowania GI przy użyciu sferycznego (pół-sferycznego) układu świateł z obiektem w jego punkcie centralnym, ale i tutaj trudno będzie o realistyczny efekt. Nie bez znaczenia pozostają tutaj także materiały (odpowiedni specular, bump, itd., ale o tym chyba nie trzeba przypominać). Co do błędu w teksturach, prawdę mówiąc, nie wiem w czym rzecz. Może ktoś inny pomoże. Pozdr i powodzenia!;)
thitee Napisano 28 Listopad 2006 Autor Napisano 28 Listopad 2006 Zwiększałem próbkowanie, tylko czas renderowania sie wydlużył natomiast poprawy efektu wizualnego nie doczekałem się zadnego, obrazek wyglądał tak samo. Co do materiałów, to ustawiłem i glossines i spectular zeby bylo zblizone do tynku, w bumpie mam mape stucco ktora ma imitowac wypuklosci na tynku. Sproboje zrobic render jeszcze z kilkoma swiatlami, moze cos sie poprawi. Dzieki za odpowiedź. Pozdrawiam
Touch Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 thitee --> jeśli używasz skylighta z light tracer'em dla odbić musisz dorzucić do sceny dodatkowe światło, na przykład jakiegoś direct light'a z aktywnym tylko kanałem specular. A jeśli chodzi o użycie wielu świateł, wtedy odpada oczywiście light tracer (przynajmniej tak mi się wydaje).
Touch Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 Tutaj masz jeszcze przykład ze zwiększanym Samplingiem, niestety stosunek wydłużenia czasu renderingu do polepszenia jakości raczej niekorzystny.
thitee Napisano 29 Listopad 2006 Autor Napisano 29 Listopad 2006 Jakie ustawienia swiatla dac, zeby budynek wygladal jak w czasie dnia slonecznego, no moze nie na ostrym sloncu, ale swiatlo takie rozproszone, lekkie miekkie cienie, cos takiego chce uzyskac. Prosze o jakies porady/wskazowki. I jeszcze skoro standardowy render w 3ds max5 jest taki powolny, to z jakiego korzystac ?
satanicus1991 Napisano 29 Listopad 2006 Napisano 29 Listopad 2006 Będzie ci trudno samym scanlinem, ale słyszałem o takim sposobie (będzie trochę długie, z książki 3dsmax; skuteczne rozwiązania). Oto stara sztuczka, która pozwala imitować efekt GI lub miękkich cieni. Aby uzyskać efekt ten, najpierw utwórz źródło światła stożkowego lub kierunkowego, włącz On przy funkcji Shadow. Następnie utwórz spiralę (Helix w Shape) i umieść nad obiektem, który chcesz oświetlić. Teraz za pomocą dowolnego sposobu rozmieść światła wzdłuż tej spirali. Im więcej będzie tych świateł, tym lepszy efekt otrzymasz. Możesz użyć Modyfikatora Path Constraint, wskaż ścieżkę ruchu. Następnie wybierz Tools/Snapshot, określ wartość parametru Range, wpisz liczbę kopii, a metodę kopiowania daj "Instance". Teraz dopasuj Wartości Multiplier i Shadow Map Params. (Dla Multiplier należy użyć niskich wartości, gdyż po wielokrotnym kopiowaniu światła, sumuje się ono i nagle wychodzi, że masz jakby Multipier 50 XD. Najlepiej podziel sobie 1, lub 2 przez ilość świateł) [EDIT] Touch => nie czytałem całego wątku.
Touch Napisano 30 Listopad 2006 Napisano 30 Listopad 2006 satanicus1991 --- hehe, a o czym ja niby wcześniej prawiłem?;) Ale dobrze, że pofatygowałeś się to konkretnie wyłożyć;) Pozdr;)
thitee Napisano 15 Grudzień 2006 Autor Napisano 15 Grudzień 2006 Troche nie odpisywalem, bo nic nowego nie wymyslilem. Zrezygnowalem z skylight i light tracer'a na rzecz pluginu dreamscape, w ktorym mozna sobie zrobic slonce, ktore robi dosc ladne swiatlo otaczajace i miekkie cienie. Przyklad na innych kamienicach nad ktorymi pracuje, jaks macie jakies konstruktywne uwagi, to piszcze chetnie poczytam. Link ponizej: http://img446.imageshack.us/my.php?image=15gru1tp8.jpg
chudy Napisano 15 Grudzień 2006 Napisano 15 Grudzień 2006 w maxie 5 chyba mental ray już jest ;] więc proponuje w mentalu
javor Napisano 15 Grudzień 2006 Napisano 15 Grudzień 2006 modele ładne :) ze scanlina + light tracer nie rezygnuj bo do exteriorów jest dobry - po pierwsze ustaw rays/sample maxymalnie na 50 - bounces 2 lub 3 - subdivide contrast 2,0 - wstaw do sceny światło skylight, oraz direct (z cieniami light traced) jeśli chcesz słoneczko a najlepiej zerknij tu: http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=379239&postcount=923 dla szybkich podglądowych renderków - zmniejszasz: rays/sample, - zwiększasz: subdivide contrast, subdivide down to
thitee Napisano 8 Styczeń 2007 Autor Napisano 8 Styczeń 2007 ponizej link do uploadu moich kamienic: http://img411.imageshack.us/my.php?image=8stykam1ol1.jpg doradzcie co poprawic, zmienic itp, musze jeszcze zmienic troche ten zielony daszek na jakis inny (chyba tylko kolor zmienie), dodac trawnik i daszki zrobic nad witrynami sklepowymi, rynny i inne takie, jak cos dorobie to wrzuce linka
mkk3a Napisano 8 Styczeń 2007 Napisano 8 Styczeń 2007 wielki plus ode mnie za wybor tematu, lubie takie klimaty i tez powolutku dlubie podobną scenke :) jesli chodzi o samego scnaline'a - tu nie zgodze sie z javorem. Nie wiem jak inne renderery, ale v-ray jest o niebo szybszy w scenkach z GI i tez oferuje lepsze bajery i lepszą jakość. Tez korzystam z maxa 5 i V-raya i zobacz jakie rzeczy mozna w tym zrobic ;) popracuj nad texturkami, porob troche fotek, poszukaj w necie i nakladaj w PSie, jakies zacieki przy gzymsach, parapetach itp. W sumie roboty niewiele, a efekt moze byc naprawde swietny.
thitee Napisano 9 Styczeń 2007 Autor Napisano 9 Styczeń 2007 Robie kamienice, ktore zostaly wyburzone, daaawno temu, w okolo 1800 roku, robie ich wizualizacje. Z załozenia maja wygladac jak nowe, jak nowo wybudowane, dlatego zacieków nie ma. Poszukuje tez dobrej teksturki kostki brukowej i nie moge znalezc nic ciekawego, jak by ktos mial jakies teksturke kostki brukowej (lepsza niz ta co mam) to prosze o linka. Uzywam golego 3ds max5, v-ray nie mam skad wziasc. pozdrawiam
thitee Napisano 20 Styczeń 2007 Autor Napisano 20 Styczeń 2007 Mam problem. Robia mi sie czarne kropki, roznej srednicy i nie wiem od czego to zalezy i dlaczego mi sie robia, widac to na pliku w linku ponizej: http://img263.imageshack.us/my.php?image=popsuty24xm.jpg Render to 3ds max 8 + mental ray ze standardowymi ustawieniami, poradzcie jak sie pozbyc tych czarnych kropek na piewszym planie, nie wspomianajaco tym, ze budynki na drugim planie wyszly calkiem czarne pozdrawiam
thitee Napisano 22 Styczeń 2007 Autor Napisano 22 Styczeń 2007 Witam, poradzilem sobie z kropkami, juz wiem o co chodzilo :) Oto co mi wyszlo: http://img256.imageshack.us/my.php?image=kamienice29ao.jpg napiszcie co myslicie, pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się