Skocz do zawartości

Scena 3D: kamienice w rynku


thitee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Robie modele kamienic w rynku. Nieradze sobie z bledem w materiale jaki widac na pierwszym obrazku. Druga sprawa to taka, ze nie wiem jak zrobic realistycznie wygladajacy render przy uzyciu standardowego rendera w 3ds max5. Przy swietle skylight i light tracer robi mi sie straszne ziarno i materialy wygladaja jakos strasznie dziwnie.

Prosze o pomoc w rozwiazaniu tych problemow.

 

 

 

obrazki:

1.http://img215.imageshack.us/my.php?image=1dj5.jpg

2.http://img245.imageshack.us/my.php?image=2bg1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Żeby uniknąć ziarna przy ligh trace'rze musiałbyś zwiększyć 'próbkowanie'. Domyślnie jest chyba 250. Ogólnie co do oświetlenia podstawowego, są sposoby symulowania GI przy użyciu sferycznego (pół-sferycznego) układu świateł z obiektem w jego punkcie centralnym, ale i tutaj trudno będzie o realistyczny efekt. Nie bez znaczenia pozostają tutaj także materiały (odpowiedni specular, bump, itd., ale o tym chyba nie trzeba przypominać). Co do błędu w teksturach, prawdę mówiąc, nie wiem w czym rzecz. Może ktoś inny pomoże. Pozdr i powodzenia!;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększałem próbkowanie, tylko czas renderowania sie wydlużył natomiast poprawy efektu wizualnego nie doczekałem się zadnego, obrazek wyglądał tak samo. Co do materiałów, to ustawiłem i glossines i spectular zeby bylo zblizone do tynku, w bumpie mam mape stucco ktora ma imitowac wypuklosci na tynku. Sproboje zrobic render jeszcze z kilkoma swiatlami, moze cos sie poprawi.

Dzieki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thitee --> jeśli używasz skylighta z light tracer'em dla odbić musisz dorzucić do sceny dodatkowe światło, na przykład jakiegoś direct light'a z aktywnym tylko kanałem specular. A jeśli chodzi o użycie wielu świateł, wtedy odpada oczywiście light tracer (przynajmniej tak mi się wydaje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie ustawienia swiatla dac, zeby budynek wygladal jak w czasie dnia slonecznego, no moze nie na ostrym sloncu, ale swiatlo takie rozproszone, lekkie miekkie cienie, cos takiego chce uzyskac. Prosze o jakies porady/wskazowki.

 

I jeszcze skoro standardowy render w 3ds max5 jest taki powolny, to z jakiego korzystac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie ci trudno samym scanlinem, ale słyszałem o takim sposobie (będzie trochę długie, z książki 3dsmax; skuteczne rozwiązania).

Oto stara sztuczka, która pozwala imitować efekt GI lub miękkich cieni. Aby uzyskać efekt ten, najpierw utwórz źródło światła stożkowego lub kierunkowego, włącz On przy funkcji Shadow. Następnie utwórz spiralę (Helix w Shape) i umieść nad obiektem, który chcesz oświetlić. Teraz za pomocą dowolnego sposobu rozmieść światła wzdłuż tej spirali. Im więcej będzie tych świateł, tym lepszy efekt otrzymasz. Możesz użyć Modyfikatora Path Constraint, wskaż ścieżkę ruchu. Następnie wybierz Tools/Snapshot, określ wartość parametru Range, wpisz liczbę kopii, a metodę kopiowania daj "Instance". Teraz dopasuj Wartości Multiplier i Shadow Map Params. (Dla Multiplier należy użyć niskich wartości, gdyż po wielokrotnym kopiowaniu światła, sumuje się ono i nagle wychodzi, że masz jakby Multipier 50 XD. Najlepiej podziel sobie 1, lub 2 przez ilość świateł)

 

[EDIT]

Touch => nie czytałem całego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche nie odpisywalem, bo nic nowego nie wymyslilem. Zrezygnowalem z skylight i light tracer'a na rzecz pluginu dreamscape, w ktorym mozna sobie zrobic slonce, ktore robi dosc ladne swiatlo otaczajace i miekkie cienie. Przyklad na innych kamienicach nad ktorymi pracuje, jaks macie jakies konstruktywne uwagi, to piszcze chetnie poczytam.

Link ponizej:

http://img446.imageshack.us/my.php?image=15gru1tp8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modele ładne :)

ze scanlina + light tracer nie rezygnuj bo do exteriorów jest dobry

- po pierwsze ustaw rays/sample maxymalnie na 50

- bounces 2 lub 3

- subdivide contrast 2,0

- wstaw do sceny światło skylight, oraz direct (z cieniami light traced) jeśli chcesz słoneczko

 

a najlepiej zerknij tu: http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=379239&postcount=923

 

dla szybkich podglądowych renderków

- zmniejszasz: rays/sample,

- zwiększasz: subdivide contrast, subdivide down to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponizej link do uploadu moich kamienic:

http://img411.imageshack.us/my.php?image=8stykam1ol1.jpg

 

doradzcie co poprawic, zmienic itp, musze jeszcze zmienic troche ten zielony daszek na jakis inny (chyba tylko kolor zmienie), dodac trawnik i daszki zrobic nad witrynami sklepowymi, rynny i inne takie, jak cos dorobie to wrzuce linka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielki plus ode mnie za wybor tematu, lubie takie klimaty i tez powolutku dlubie podobną scenke :)

 

jesli chodzi o samego scnaline'a - tu nie zgodze sie z javorem. Nie wiem jak inne renderery, ale v-ray jest o niebo szybszy w scenkach z GI i tez oferuje lepsze bajery i lepszą jakość. Tez korzystam z maxa 5 i V-raya i zobacz jakie rzeczy mozna w tym zrobic ;)

 

popracuj nad texturkami, porob troche fotek, poszukaj w necie i nakladaj w PSie, jakies zacieki przy gzymsach, parapetach itp. W sumie roboty niewiele, a efekt moze byc naprawde swietny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robie kamienice, ktore zostaly wyburzone, daaawno temu, w okolo 1800 roku, robie ich wizualizacje. Z załozenia maja wygladac jak nowe, jak nowo wybudowane, dlatego zacieków nie ma.

 

Poszukuje tez dobrej teksturki kostki brukowej i nie moge znalezc nic ciekawego, jak by ktos mial jakies teksturke kostki brukowej (lepsza niz ta co mam) to prosze o linka.

 

Uzywam golego 3ds max5, v-ray nie mam skad wziasc.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem. Robia mi sie czarne kropki, roznej srednicy i nie wiem od czego to zalezy i dlaczego mi sie robia, widac to na pliku w linku ponizej:

http://img263.imageshack.us/my.php?image=popsuty24xm.jpg

 

Render to 3ds max 8 + mental ray ze standardowymi ustawieniami, poradzcie jak sie pozbyc tych czarnych kropek na piewszym planie, nie wspomianajaco tym, ze budynki na drugim planie wyszly calkiem czarne

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności