Skocz do zawartości

Scena 3D: ..:: Audi TT ::..


Gość jaco

Rekomendowane odpowiedzi

No i tak sobie z nudów postanowiłem jeszcze raz wyrenderowac Audi moje stare wygrzebane z dysku. Walcze cały czas z Mentalem i powoli zaczynam cos rozumieć.

No to teraz możecie po mnie pojechać :)

11_1.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ten 1 render chciałem zrobić nietypowo futurystycznie troszke tak bym to nazwał wię c nie użyłem żadnego oświetlenia tylko HDRI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda, że chcesz używać odbić HDRI. ja bym bardziej widział oświetlone to w porządnym studiu z softboxami ładnie odbijającymi się w karoserii.

 

materiały lakieru i otoczenia leżą. wszystko jest drastycznie za ciemne. jakie i ile światełek tam używasz jeśli można wiedzieć?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda, że chcesz używać odbić HDRI. ja bym bardziej widział oświetlone to w porządnym studiu z softboxami ładnie odbijającymi się w karoserii.

 

materiały lakieru i otoczenia leżą. wszystko jest drastycznie za ciemne. jakie i ile światełek tam używasz jeśli można wiedzieć?

 

Pozdrawiam

A tak jak juz mówiłem próbuje Mentala jak na mój sprzęt 10 min. renderu na scene to bardzo krótko. Próbuje go zrozumieć. Mi lakier się podoba. A tak z czystej ciekawości, dlaczego pytasz sie o oświetlenie jeśli jest według ciebie złe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda, że chcesz używać odbić HDRI. ja bym bardziej widział oświetlone to w porządnym studiu z softboxami ładnie odbijającymi się w karoserii.

 

Dobre HDRI nie jest złe :P. Tylko trzeba je dobrze ustawić i odpowiednie materiały zastosowć. Tutaj faktycznie efekt jest delikatnie mówiąc kiepski. Się glut robi z autka.

 

Mi lakier się podoba. A tak z czystej ciekawości, dlaczego pytasz sie o oświetlenie jeśli jest według ciebie złe?

 

Na pewno nie dlatego żeby skopiować ustawienia, tylko żeby Ci wytknąć że samym HDRI się nie świeci, tylko używa w połączeniu z jakimś directionalem etc. A HDRI zazwyczaj w takim przypadku używa się z różnymi parametrami dla światła i odbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi lakier się podoba. A tak z czystej ciekawości, dlaczego pytasz sie o oświetlenie jeśli jest według ciebie złe?

 

hmm... jeśli by każdy grafik/artysta/plastyk/whatever oceniał swoje prace pod kątem "mi się podoba" to nie wyszlibyśmy poza epokę rysunków naskalnych z monolitu.

 

lakier jest zły i to okrutnie. spójrz jak on odbija otoczenie: sztucznie i nie ciekawie. nigdzie nie widać ani śladu fallof'a czy chociażby jakiegokolwiek zmiękczenia odbić. Poza tym scena jest za ciemna jesli chodzi np: o oświetlenie boczne na koła czy drzwi. Jeśli nie używałeś tutaj żadnego światła mentalowskiego to bardzo źle. Dwa lub trzy mrAreaSpot Light'y powinny załatwić sprawę. Oczywiście jesli umiejętnie je rozstawisz i nie zapomnisz o blendach, czyli plane'ach z materiałym czysto białym i self-illumination podkręconym na 100%

 

Proponuję abyś obejrzał Citroena Bzyka:

 

http://www.max3d.pl/goldgallery/bzyku/citroenc2.jpg

 

Widzisz jak ładnie odbija lakier? Widzisz jak nieźle poradził sobie z mapami HDRI?

Tak wygląda dobry lakier a nie to co prezentujesz. Ze swej strony polecam ci tutorial dotyczący lakieru jakiego można użyć w Mentalu:

 

http://www.3dkingdom.org/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=541

 

ewentualnie coś bardziej skomplikowanego:

 

http://www.lamrug.org/resources/doc/paint.html

 

 

 

Dobre HDRI nie jest złe :P

 

no właśnie, dobre HDRI a nie to co tutaj widze.

imo zamiast kombinować z ustawieniami HDRI lepiej oświetlić to w porządnym studio z ładnie wyeksponowanymi odbiciami od białych plane'ów czy vraylightów. w ten sposób jaco więcej się nauczy o światłach.

 

ale jesli już koniecznie ma być HDRI to koniecznie zmiękczyć odbicia odpowiednimi ustawieniami lakieru.

 

Pozdrawiam

 

btw:

jaco: 10min? co to za materiał jest? raytrace? standardowy metal (lume)?

 

[edit]

 

Co do swiatla to sie wszyscy czepaija bo tak chyba lubia... ;P Dobrze, ze nie wrzuciles tego do galerii bo by cie zjedli ;)

 

kolego: NIE CZEPIAM SIE tylko wytykam błędy. a to jest róznica.

poza tym chyba jest to bardziej konstruktywne niż solenie, że "jest ślicznie" kiedy nie jest.

czyż nie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tweety dzięki ale nie musisz mi pisac tutoriali bo się napracowałeś, ale ja takie rzeczy wiem ja tu nie chcem nikogo bić na kolana renderami czy realizmem bo na to nie mam czasu, to są rendery tylko w czasie przerwy między pracą a robieniem zupełnie czego innego. więc chodzi mi ogólnie o to ze patrze na zależności przy zmienionych ustawieniach świateł i pierdół (lakier jest ten sam co w moich starych postach- i się podobał Shellac i z bardzo małym Fallofem bo nie chciałem żeby był widoczny), HDRI jest z maxa8 na wyposarzeniu więc widocznie Panowei z Autodeska wyposarzyli maxa w ch.. HDR jak tu się dowiedziałem nie użyłem w pierwszym renderrze swiatła to zamierzone żeby ktoś sobie nawet zerknął jak to wygląda bez świateł czy nawet komuś to potrzebne czy nie. A oświetlenie to Skylight. A tak wogle to używam photometrycznych źródeł światła które są o wiele przyjemniejsze, i chyba jak coś wsadze to już do Gotowej galerii bo bez sensu tak w sumie badziewie wrzuciłem, zająłem niektórym cenny czas.

Przepraszam

NIe rozpisujcie się na tematy oświetleni i takie tam bez sensu tracić czas albo spoko albo nie, ja sam nie uważąm ze jest spoko.Ale będzie lepiej.

Chodź chciałbym spędząć 24 h na dobe w maksie, ale to niemożliwe!!! :-/NIestety

I pozdro

 

Pal go licho te rendery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HDRI jest z maxa8 na wyposarzeniu więc widocznie Panowei z Autodeska wyposarzyli maxa w ch.. HDR jak tu się dowiedziałem

 

W rzeczy samej. W maxie jest jedna w miare rozsądna HDRka. Poza tym są w bardzo niskiej rozdziałce. To tak jakbyś chciał zrobić fajną scene przy użyciu tekstur, które również są w maxie. Powodzenia.

 

I nie obruszaj się tak strasznie. Nie chcesz krytyki, więcej się nie odezwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rzeczy samej. W maxie jest jedna w miare rozsądna HDRka. Poza tym są w bardzo niskiej rozdziałce. To tak jakbyś chciał zrobić fajną scene przy użyciu tekstur, które również są w maxie. Powodzenia.

 

I nie obruszaj się tak strasznie. Nie chcesz krytyki, więcej się nie odezwe.

 

Hynol sorrki nie chcialem, masz owiele lepsze pojęcie na ten temat, tak poprostu bez sensu że wrzuciłem to co nie skończone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łomatko ! kolejne audi TT... wiecie to już które? 46 według moich obliczeń

renderki koszmarne. lepiej by wyglądało jakbyś pokazał sam model i siatki bo tak to nic nie widać.

No w sumie masz racje poczułem sie jakbym spamoował na tym forum, jeszcze na dodatek wrzuciłem stare Audi a już nowe zrobili, następnym razem obiecuje że będzie coś poważnego.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tweety dzięki ale nie musisz mi pisac tutoriali bo się napracowałeś, ale ja takie rzeczy wiem ja tu nie chcem nikogo bić na kolana renderami czy realizmem bo na to nie mam czasu, to są rendery tylko w czasie przerwy między pracą a robieniem zupełnie czego innego. więc chodzi mi ogólnie o to ze patrze na zależności przy zmienionych ustawieniach świateł i pierdół (lakier jest ten sam co w moich starych postach- i się podobał Shellac i z bardzo małym Fallofem bo nie chciałem żeby był widoczny),

 

przepraszam jakich świateł?? sam pisałeś, że masz tylko HDRI i skylight'a i nic poza tym.

lakier sam w sobie nadal mi się nie podoba głownie przez ochydne HDRI.

 

 

HDRI jest z maxa8 na wyposarzeniu więc widocznie Panowei z Autodeska wyposarzyli maxa w ch.. HDR jak tu się dowiedziałem nie użyłem w pierwszym renderrze swiatła to zamierzone żeby ktoś sobie nawet zerknął jak to wygląda bez świateł czy nawet komuś to potrzebne czy nie. A oświetlenie to Skylight. A tak wogle to używam photometrycznych źródeł światła które są o wiele przyjemniejsze

 

taak... a panowie z Autodesku zafundują ci super highquality HDRkę gratis do softu? bez przesady. everowe czy max3d.pl HDRki biją to na glowę.

świtło to Skylight - fajnie tylko, że tym zabijasz detale, rpzływasz to w jakimś mroku. Skylight nie generuje fotonów potrzebnych do przeliczenia GI, Skylight jest narzedziem które z powodzeniem można zastąpić chociażby AreaSpotem.

suma sumarum użyłeś Skylighta zupełnie niepotrzebne w nadziei uzyskania fajnego miękkiego cienia.

a światełka photometryczne na dłuższą metę są męczące. o wiele dłużej się liczą niż zwykłe a efekt z reguły jest ten sam co z mrAreaSpot czy mrAreaOmni. nie mówię tutaj oczywiście o IES light czy innych ficzerach.

 

i chyba jak coś wsadze to już do Gotowej galerii bo bez sensu tak w sumie badziewie wrzuciłem, zająłem niektórym cenny czas.

Przepraszam

NIe rozpisujcie się na tematy oświetleni i takie tam bez sensu tracić czas albo spoko albo nie, ja sam nie uważąm ze jest spoko.Ale będzie lepiej.

 

bullshit! do GWF'a wrzucasz coś czego jesteś na 100% pewien, że nie przyniesie ci niczego innego poza wiecznąglorią i chwałą.

obecnie WIP to najlepsza rzecz jaka mogła ci się przytrafić! po prostu wypróbuj tego co ci wszyscy podpowiadają i pokaż nowy rezultat.

zaciśni zęby i walcz dalej z ustawieniami najwspanialszego renderera pod słońcem :]

 

Pozdrawiam i czekam na kolejne poprawki oświetlenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności