Napisano 2 Grudzień 200618 l Chciałbym poruszyć taką kwestię. Gdy mam np. dwie połowki samochodu, sklonowane i dostawione to siebie, a niezweldowane to naturalnie powstaje między nimi ostry kant. Gdy używam modyfikatora symmetry prawie znika to załamanie. No, ale właśnie. Tylko prawie, nadal nie osiąga to efektu zattachowania obydwu połówek i ręcznego zweldowania. Można więc jakoś ustawić weldowanie w modyfikatorze symmetry, tak, żeby już było cacy na renderach? ;) Oczywiście cały zabieg z używaniem symmetry ogranicza się do czasu pracy nad modelem. Później się welduje ręcznie tak czy siak.
Napisano 2 Grudzień 200618 l Eeeee tam się nie da.. Po pierwsze ustaw vedrtexy dokładnie w tym samym położeniu względem osi symetry przez align. Potem dodaj modyfikator i ustaw jego center w tym położeniu co vertexy. Zaznaczasz slice along mirror i weld seam oraz ustawiasz w jakiej odległości od siebie vertexy mają być zweldowane. Po skolapsowaniu nic nie trzeba ręcznie poprawiać.
Napisano 3 Grudzień 200618 l powienień był zauważyć, że w symmetry jest coś takiego tak threshold (po naszemu próg), co jak nie trudno się domyślić odpowiada za odległość w jakiej będą wyszukiwane wertexy do weldowania PS. Wy chyba na bezsenność cierpicie :P
Napisano 10 Grudzień 200618 l Autor Wszystko co napisaliście to robiłem od początku. Ale i tak jest ostry kąt, którego nie ma gdy ręcznie welduję. :|
Napisano 10 Grudzień 200618 l po pierwsze dawaj symmetry, a dopiero później meshsmootha ;]. dużo zależy też od modelu i siatki (ułożenie vertexów), czasami nie ma drogi na skróty.
Napisano 10 Grudzień 200618 l ręczne weldowanie praktycznie zawsze można zastąpić modyfikatorem symetry. Chyba że nie chcesz mieć symetrycznej siatki. Ważne jest aby płaszczyzna symetri przechodziła w odpowiednim miejscu. Nie można pozwolić na to aby była przesunięta względem 'ostatniego' rzędu wierzchołków. Gdy tak się stanie powstanie dodatkowy podział siatki w płaszczyźnie symetrii. i po dodaniu meshsmooth będzie wyglądało jak niby ostra krawędź.