Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chciałbym poruszyć taką kwestię.

 

Gdy mam np. dwie połowki samochodu, sklonowane i dostawione to siebie, a niezweldowane to naturalnie powstaje między nimi ostry kant.

 

Gdy używam modyfikatora symmetry prawie znika to załamanie. No, ale właśnie. Tylko prawie, nadal nie osiąga to efektu zattachowania obydwu połówek i ręcznego zweldowania.

 

Można więc jakoś ustawić weldowanie w modyfikatorze symmetry, tak, żeby już było cacy na renderach? ;)

 

Oczywiście cały zabieg z używaniem symmetry ogranicza się do czasu pracy nad modelem. Później się welduje ręcznie tak czy siak.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Eeeee tam się nie da.. Po pierwsze ustaw vedrtexy dokładnie w tym samym położeniu względem osi symetry przez align. Potem dodaj modyfikator i ustaw jego center w tym położeniu co vertexy. Zaznaczasz slice along mirror i weld seam oraz ustawiasz w jakiej odległości od siebie vertexy mają być zweldowane. Po skolapsowaniu nic nie trzeba ręcznie poprawiać.

Napisano

powienień był zauważyć, że w symmetry jest coś takiego tak threshold (po naszemu próg), co jak nie trudno się domyślić odpowiada za odległość w jakiej będą wyszukiwane wertexy do weldowania

 

PS. Wy chyba na bezsenność cierpicie :P

Napisano
  • Autor

Wszystko co napisaliście to robiłem od początku. Ale i tak jest ostry kąt, którego nie ma gdy ręcznie welduję. :|

 

obrazek100.jpg

Napisano

po pierwsze dawaj symmetry, a dopiero później meshsmootha ;]. dużo zależy też od modelu i siatki (ułożenie vertexów), czasami nie ma drogi na skróty.

Napisano

ręczne weldowanie praktycznie zawsze można zastąpić modyfikatorem symetry. Chyba że nie chcesz mieć symetrycznej siatki. Ważne jest aby płaszczyzna symetri przechodziła w odpowiednim miejscu. Nie można pozwolić na to aby była przesunięta względem 'ostatniego' rzędu wierzchołków. Gdy tak się stanie powstanie dodatkowy podział siatki w płaszczyźnie symetrii. i po dodaniu meshsmooth będzie wyglądało jak niby ostra krawędź.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności