Napisano 2 Grudzień 200618 l Witam ! Borykam sie z pewnym problemem. Mianowicie chcialbym oswietlic pomieszczenie mapa hdri. Zakladajac, ze Interior jako taki sam jest w sumie mapa hdri, bo znajduja sie w nim rozne przedmioty, ktore tworza jakies tam srodowisko, to generalnie nie ma potrzeby , aby to robic, ja jednak chcailbym. Mysle ze mapa hdri daje bardzo naturalne rezultaty i nie mam pojecia, jak uzyc jej w srodku pomieszczenia. probowalem z DomeLight - nie dziala environment - klapa Zalozmy, ze moj pokoj nie ma okien i zadnego zrodla swiatla, ktore docieraloby do niego z pieknego podworka. po prostu same sciany i koniec. Czy istnieje jakis sposob, aby do tego pokoju przeniesc za pomoca Hdri swiatlo ???
Napisano 2 Grudzień 200618 l No w zależności od rendra możesz w VrayMTL wyłączyć obcję 2 sided. wtedy światło wpadnie do pokoju ale już z niego się nie wydostanie.
Napisano 2 Grudzień 200618 l Jeżeli nie masz źródeł światła ani okien to bardzo naturalnym rezultatem będzie ciemność.
Napisano 2 Grudzień 200618 l Autor master kielbaster, chyab si enie rozumiemy :/ i z przykroscia stwierdzam, ze twoja ironia nie pomogla mi rozwiazac mojego problemu.
Napisano 2 Grudzień 200618 l Za pomocą hdri nie oświetlisz ścian pokoju tylko co najwyżej jakiś mały w porównaniu do reszty sceny obiekt w środku pokoju.
Napisano 2 Grudzień 200618 l jest sposób ale to w sumie idiotyczne: wejdź w properties ścian i sufitu i daj im tylko Visible to reflect/refract. Bez cieni oraz innych rzeczy. Wtedy będziesz mógł oświetlić wnętrze mapą HDRI. Pytanie tylko czy to ma sens? Nie lepiej wrzucić jakieś światełka i mieć zabawę z głowy?
Napisano 2 Grudzień 200618 l Autor idea moich dazen byla taka, zeby miec lepsze refleksy, chodzilo mi o to , ze np tworze sobie kuchnie, i oswietlam ja za pomoca mapy hdri np kitchen_probe, ale cos widze ze to nie wypali, pozostaje mi chyba tylko wrzucenie mapy w reflection poszczegolnych obiektow. dzieki wszystkim za pomoc
Napisano 2 Grudzień 200618 l Ale co ci dadzą "lepsze" refleksy, skoro oswietlenie nie będzie miało nic wspolnego ze sceną? Pomysł w 100% chybiony moim zdaniem:) Dobra scena z dobrym oswietleniem zapewni najlepsze refleksy, a efekt będzie nieporownywalnie bardziej rzeczywisty niz z uzyciem hdri.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto