Napisano 4 Grudzień 200618 l witam! mam problem, nie potrafie dobrze materiału takiego jak _ kafelki ceramiczne_ jak dobrze ustawić taki materiał? czy macie może jakieś tutki związane z pytaniem a może jakieś własne ustawienia, pomóżcie. pozdro...
Napisano 4 Grudzień 200618 l hmmm.... Może byś pokombinował troche z mapami? daj na diffuse mape checker i ustaw w niej kolory i tills. Potem w ustawieniach materiału refleksy.
Napisano 4 Grudzień 200618 l ja bym raczej sie tilem bawil niz checkerem, wrzucilbym tile'a do diffuse, reflect i bump, dal glossy jakies i fresnela
Napisano 6 Grudzień 200618 l Autor witam.. chodzi mi o uzyskanie takiego efektu podłogi ( odbicia, rozmycia i bump nio) jak na obrazku http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=33186 Co wrzucic do materiału aby uzyskać cosik takiego, aha i co oznacza SELF MADE? Ja wrzucam do diffuse bitmape, kopiuje do bumpa ustawiam glossines w reflection na 0,8 reflect na szary nio i IOR na 1,8 i wychodzi mi materiał bardzo matowy, co o tym myślicie?pozdrawiam...
Napisano 6 Grudzień 200618 l Reflect na biało, zaznacz frasnel reflection a glossiness daj na 0,75, a BRDF ustaw na Blinn. Zeby bardziej/mniej odbijalo, polyskiwalo pokombinuj z jeszcze z gloosi i kolorem/odcieniem reflectu. A do bumpa to raczej wrzuc mapke troche przerobiona, tj takie kafelki, glazura nie jest zbyt chropowata wiec chodzi glownie o wglebienia fug.
Napisano 6 Grudzień 200618 l warto wlasnie wrzucic podobna mapke do reflecta jak ta w bump, fugi raczej niezbyt czesto odbijaja swiatlo tak jak kafelki
Napisano 6 Grudzień 200618 l Autor witam! dzieki za podpowiedzi, jeśli dobrze rozumiem to wrzucam mapke do diffuse, do bumpa wrzucam tylko zarys fugi ( czyli to co czarne bedzie bardziej widoczne niz to co białe) a potem jeszcze fuge do reflecta aby nie odbijała. oki, to robie i efekty wrzucam jeszcze dzis. pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi..
Napisano 6 Grudzień 200618 l Autor witam.. wstawiam obiecany render z poprawionym materiałem, hmm musze jeszcze nad tym popracować tzn. nad samą ceramiką hyba jeszcze za mały gloss, co o tym myślicie...co można jeszcze poprawić?
Napisano 8 Grudzień 200618 l Autor No panowie widze ze wątek umarł, prosze o jakiąś pomoc aby ukonczyć dzieło... pozdrawiam
Napisano 13 Grudzień 200618 l masz tu tutka ktory mi pomogl. http://www.tutorialized.com/tutorial/Creating-a-Realistic-Looking-Object-Using-V-Ray-In-3D-Studio-Max/10593
Napisano 14 Grudzień 200618 l Autor masz tu tutka ktory mi pomogl. http://www.tutorialized.com/tutorial/Creating-a-Realistic-Looking-Object-Using-V-Ray-In-3D-Studio-Max/10593 dzięki!!! wielkie za tutka, napewno przerobie... pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto