jurop3 Napisano 4 Grudzień 2006 Napisano 4 Grudzień 2006 witam! mam problem, nie potrafie dobrze materiału takiego jak _ kafelki ceramiczne_ jak dobrze ustawić taki materiał? czy macie może jakieś tutki związane z pytaniem a może jakieś własne ustawienia, pomóżcie. pozdro...
Razi91 Napisano 4 Grudzień 2006 Napisano 4 Grudzień 2006 hmmm.... Może byś pokombinował troche z mapami? daj na diffuse mape checker i ustaw w niej kolory i tills. Potem w ustawieniach materiału refleksy.
Chalek Napisano 4 Grudzień 2006 Napisano 4 Grudzień 2006 ja bym raczej sie tilem bawil niz checkerem, wrzucilbym tile'a do diffuse, reflect i bump, dal glossy jakies i fresnela
jurop3 Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Napisano 6 Grudzień 2006 witam.. chodzi mi o uzyskanie takiego efektu podłogi ( odbicia, rozmycia i bump nio) jak na obrazku http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=33186 Co wrzucic do materiału aby uzyskać cosik takiego, aha i co oznacza SELF MADE? Ja wrzucam do diffuse bitmape, kopiuje do bumpa ustawiam glossines w reflection na 0,8 reflect na szary nio i IOR na 1,8 i wychodzi mi materiał bardzo matowy, co o tym myślicie?pozdrawiam...
tadzio Napisano 6 Grudzień 2006 Napisano 6 Grudzień 2006 Reflect na biało, zaznacz frasnel reflection a glossiness daj na 0,75, a BRDF ustaw na Blinn. Zeby bardziej/mniej odbijalo, polyskiwalo pokombinuj z jeszcze z gloosi i kolorem/odcieniem reflectu. A do bumpa to raczej wrzuc mapke troche przerobiona, tj takie kafelki, glazura nie jest zbyt chropowata wiec chodzi glownie o wglebienia fug.
Zbychowaty Napisano 6 Grudzień 2006 Napisano 6 Grudzień 2006 Reflect 34,34,34 glos 0,8 w diff i bump mapka na 75 Pokombinuj z tym:)
Chalek Napisano 6 Grudzień 2006 Napisano 6 Grudzień 2006 warto wlasnie wrzucic podobna mapke do reflecta jak ta w bump, fugi raczej niezbyt czesto odbijaja swiatlo tak jak kafelki
jurop3 Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Napisano 6 Grudzień 2006 witam! dzieki za podpowiedzi, jeśli dobrze rozumiem to wrzucam mapke do diffuse, do bumpa wrzucam tylko zarys fugi ( czyli to co czarne bedzie bardziej widoczne niz to co białe) a potem jeszcze fuge do reflecta aby nie odbijała. oki, to robie i efekty wrzucam jeszcze dzis. pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi..
jurop3 Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Napisano 6 Grudzień 2006 witam.. wstawiam obiecany render z poprawionym materiałem, hmm musze jeszcze nad tym popracować tzn. nad samą ceramiką hyba jeszcze za mały gloss, co o tym myślicie...co można jeszcze poprawić?
jurop3 Napisano 8 Grudzień 2006 Autor Napisano 8 Grudzień 2006 No panowie widze ze wątek umarł, prosze o jakiąś pomoc aby ukonczyć dzieło... pozdrawiam
Skaarj Napisano 13 Grudzień 2006 Napisano 13 Grudzień 2006 masz tu tutka ktory mi pomogl. http://www.tutorialized.com/tutorial/Creating-a-Realistic-Looking-Object-Using-V-Ray-In-3D-Studio-Max/10593
jurop3 Napisano 14 Grudzień 2006 Autor Napisano 14 Grudzień 2006 masz tu tutka ktory mi pomogl. http://www.tutorialized.com/tutorial/Creating-a-Realistic-Looking-Object-Using-V-Ray-In-3D-Studio-Max/10593 dzięki!!! wielkie za tutka, napewno przerobie... pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się