Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałem zrobić rzęsty, tudzież włosy :)

Ale pojawia się problem- nie wiem jak :D

 

Hair and fur troche nie bardzo mi leży, wiem że da sie to załatwić teksturą, bo widziałem nieraz w całych texturach postaci włosy ale jak zrobić żeby to wyglądało jak włosy a nie jak plane z teksturą?

Jakiś tutek czy cuś mogłby ktoś dać?

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

bucek, ale żeś odpowiedział :)

 

 

Ok ja robie tak:

 

!Wersja high poly!

 

1 Przygotowuje mapkę diffuse + specular + bump + opacity. Zazwyczaj jest to jedna mapka po zabawie curvesami

2 robie plane'a 1x1

3 nakładam mapkę

4 cut, move vertex, cut, move vertex...

5 powtarzam punkty 2,3,4 az do uzyskania odpowiedniego efektu (kilkanascie planeów na warstwe, ze 3-4 warstwy - dużo roboty ;)

6 dodaje MeshSmooth

7 F9 :)

 

Tips and tricks:

- Rób wąskie pasma włosów, ale dużo

- aby nie bawić się w ponowne nakładanie mapki, w EditPoly zaznacz pasmo, skopiuj je i przesuń - będziesz miał od razu zmapowane i mniej więcej ułożone

- znajdź kilka textor o różnej "gęstości" i ułożeniu włosów - będzie naturalniejszy efekt, gdy na różne pasma dasz inną texturę

- próbuj, próbuj, próbuj

 

 

A tu przykładowe włosy, które właśnie robie:

WIRE:

7f5e0d8a4e36f643.jpg

 

MS:

1ee67c89d5839e34.jpg

 

Jeszcze kilka warstw i będzie spoko ;)

 

POZDRAWIAM

Napisano

w 7 chyba nie ma, na 100% nie wiem ale chyba dopiero od 8 jest?

 

jak nie to najprościej wciśnij f1 wpisz hair and fur i zobaczysz czy Ci znajdzie coś

Napisano

Mi także zdaje się, że to zasługa Hair'a, ponieważ tak dobrego efektu nie uzyskamy plane'ynami. A szkoda, że modyfikatora "Hair and fur" nie ma w 3ds max'ie 7, bo chętnie wypróbowałbym jego możliwości.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności