cta Napisano 6 Grudzień 2006 Napisano 6 Grudzień 2006 Chciałem zrobić rzęsty, tudzież włosy :) Ale pojawia się problem- nie wiem jak :D Hair and fur troche nie bardzo mi leży, wiem że da sie to załatwić teksturą, bo widziałem nieraz w całych texturach postaci włosy ale jak zrobić żeby to wyglądało jak włosy a nie jak plane z teksturą? Jakiś tutek czy cuś mogłby ktoś dać?
bucek_2 Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 A no daje sie odpowiednia mape w opacity zeby nie byly "gole" plane'y. Pozdr
voyager Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 bucek, ale żeś odpowiedział :) Ok ja robie tak: !Wersja high poly! 1 Przygotowuje mapkę diffuse + specular + bump + opacity. Zazwyczaj jest to jedna mapka po zabawie curvesami 2 robie plane'a 1x1 3 nakładam mapkę 4 cut, move vertex, cut, move vertex... 5 powtarzam punkty 2,3,4 az do uzyskania odpowiedniego efektu (kilkanascie planeów na warstwe, ze 3-4 warstwy - dużo roboty ;) 6 dodaje MeshSmooth 7 F9 :) Tips and tricks: - Rób wąskie pasma włosów, ale dużo - aby nie bawić się w ponowne nakładanie mapki, w EditPoly zaznacz pasmo, skopiuj je i przesuń - będziesz miał od razu zmapowane i mniej więcej ułożone - znajdź kilka textor o różnej "gęstości" i ułożeniu włosów - będzie naturalniejszy efekt, gdy na różne pasma dasz inną texturę - próbuj, próbuj, próbuj A tu przykładowe włosy, które właśnie robie: WIRE: MS: Jeszcze kilka warstw i będzie spoko ;) POZDRAWIAM
Dragon Heart Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 też potrzebuje wymodelować włosy i posiadam 3ds max 7 no i nie potrafie znaleźć tego modyfikatora hair and fur pomóżcie!! może mi ktoś powiedzieć gdzie go moge znaleźć
cta Napisano 2 Styczeń 2007 Autor Napisano 2 Styczeń 2007 w 7 chyba nie ma, na 100% nie wiem ale chyba dopiero od 8 jest? jak nie to najprościej wciśnij f1 wpisz hair and fur i zobaczysz czy Ci znajdzie coś
tadzio Napisano 3 Styczeń 2007 Napisano 3 Styczeń 2007 w maxie 7.5 jest, w "golej" 7 nie ma. vray ma fur'a.
cta Napisano 3 Styczeń 2007 Autor Napisano 3 Styczeń 2007 a czy takie hery to zasługa plainów czy hair and fur'a ?
Paq Napisano 3 Styczeń 2007 Napisano 3 Styczeń 2007 Mi także zdaje się, że to zasługa Hair'a, ponieważ tak dobrego efektu nie uzyskamy plane'ynami. A szkoda, że modyfikatora "Hair and fur" nie ma w 3ds max'ie 7, bo chętnie wypróbowałbym jego możliwości.
Master Kiełbaster Napisano 3 Styczeń 2007 Napisano 3 Styczeń 2007 hair i convert na splajny + tekstura jak u voyagera :P dociągnij łatkę od autodeska i będziesz miał...
Dragon Heart Napisano 6 Styczeń 2007 Napisano 6 Styczeń 2007 ja mam problem z tym modyfikatorem hair and fur nie chce mi sie renderować nawet w oknie perspektywistycznym. Wiecie może co jest tego przyczyną??
cta Napisano 6 Styczeń 2007 Autor Napisano 6 Styczeń 2007 a przekonwertowałeś te ułożone włochy na mesh np. ?
Rekomendowane odpowiedzi