Skocz do zawartości

Problem-NIECHCIANA przezroczystość!


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

załączam dwa zrzuty pokazujące ustawienia materiału. na widocznym fragmencie rendera plane jest przezroczysty jak szkło! dowcip polega na tym że nim nie jest(jak widać z ustawień materiału)! w tle jest zdjęcie. cienie generuje matte-shadow. proszę o podpowiedź ps.może jest późno i to ja szfankuje juz.. ehh

pozdr

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Też kiedyś miałem podobny problem (w Scanline) i to jest to o czym mówi Chveti. Mapowanie tła domyślnie ustawione jest na "Screen" i wszystko co odbija w sobie otoczenie pokazuje jakby fragment zdjęcia, który powinno zasłaniać. Rada - mapowania tła raczej zmienić się nie da ze względu na wymagany efekt, ale możesz wrzucić tą mapę do slotu Reflections/Refractions Override i tam ustawić mapowanie na spherical albo cylindrical.

Napisano

ok.jestem. chveti: próbowałem z fresnelem i bez, wynik jest ten sam.

arevulopapo:

zrobiłem tak jak powiedziałeś. ale nie pomaga ze spherical!! zaznaczam ze bawiłem sie ustawieniami sferycznymi tej mapy..

dziwi róznież dlaczego ten materiał wogle odbija..? skoro nie ma zadanych reflections przypsanych do materiału?..

Napisano

załączam kolejne zrzuty. może na ich podstawie znajdziecie rozwiązanie problemu. materiał plane nie ma przypisanych odbić , w slot reflection enviroment override jest wrzucona mapka z tła ale sferycznie

Napisano

Podrzuć może tutaj swoją scenę. Zrobiłem u siebie na szybkiego scenę z tłem i ustawieniami materiału jak Twoje i wszystko jest jak trzeba, więc trudno powiedzieć co jest nie tak(?)

Napisano

jeśli ta bitmapa jest z maxowskiego backgrounda:

spróbuj w ustawieniach Vraya, pod Environment to było chyba, dać haczyk koło override max.

bo inaczej on jakoś bierze tego backgrounda z maksa i oświetla nim scenę.

 

edit: teraz otworzyłam plik, jednak nie, tyle że u mnie nie renderuje się na przezroczysto, renderuje się dobrze.

dodam że jeśli to ma być render testowy, to masz mordercze ustawienia.

Napisano

U mnie pomogło zastowowanie materiału VRayMtlWrapper z opcją matte surface i zaznaczonymi shadows i affect alpha, ze standardowym VRay'owskim materiałem jako base material dla VRayMtlWrapper.

Efect:

 

2003524406059927115_rs.jpg

 

Dodałem tylko jednego direct light'a, żeby mieć mocniejszy cień

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności