Kluś Napisano 7 Grudzień 2006 Napisano 7 Grudzień 2006 witam załączam dwa zrzuty pokazujące ustawienia materiału. na widocznym fragmencie rendera plane jest przezroczysty jak szkło! dowcip polega na tym że nim nie jest(jak widać z ustawień materiału)! w tle jest zdjęcie. cienie generuje matte-shadow. proszę o podpowiedź ps.może jest późno i to ja szfankuje juz.. ehh pozdr
chveti Napisano 7 Grudzień 2006 Napisano 7 Grudzień 2006 zaznaczone frensel reflections? :) I chyba to odbija obraz zza pleców który jest taki sam jak przed kamerą?
arev Napisano 7 Grudzień 2006 Napisano 7 Grudzień 2006 Też kiedyś miałem podobny problem (w Scanline) i to jest to o czym mówi Chveti. Mapowanie tła domyślnie ustawione jest na "Screen" i wszystko co odbija w sobie otoczenie pokazuje jakby fragment zdjęcia, który powinno zasłaniać. Rada - mapowania tła raczej zmienić się nie da ze względu na wymagany efekt, ale możesz wrzucić tą mapę do slotu Reflections/Refractions Override i tam ustawić mapowanie na spherical albo cylindrical.
Kluś Napisano 7 Grudzień 2006 Autor Napisano 7 Grudzień 2006 ok.jestem. chveti: próbowałem z fresnelem i bez, wynik jest ten sam. arevulopapo: zrobiłem tak jak powiedziałeś. ale nie pomaga ze spherical!! zaznaczam ze bawiłem sie ustawieniami sferycznymi tej mapy.. dziwi róznież dlaczego ten materiał wogle odbija..? skoro nie ma zadanych reflections przypsanych do materiału?..
Kluś Napisano 7 Grudzień 2006 Autor Napisano 7 Grudzień 2006 załączam kolejne zrzuty. może na ich podstawie znajdziecie rozwiązanie problemu. materiał plane nie ma przypisanych odbić , w slot reflection enviroment override jest wrzucona mapka z tła ale sferycznie
Kluś Napisano 7 Grudzień 2006 Autor Napisano 7 Grudzień 2006 co on tam liczy na tej powierzchni...skąd to...?
Touch Napisano 7 Grudzień 2006 Napisano 7 Grudzień 2006 Podrzuć może tutaj swoją scenę. Zrobiłem u siebie na szybkiego scenę z tłem i ustawieniami materiału jak Twoje i wszystko jest jak trzeba, więc trudno powiedzieć co jest nie tak(?)
Touch Napisano 7 Grudzień 2006 Napisano 7 Grudzień 2006 Na prośbę Klusia, zamieszczam scenkę, w której namacalnie można zapoznać się z problemem: http://www.moon.master.pl/problem.rar Edit: Scena w 3ds max 8.0; VRay 1.5 RC2
Kluś Napisano 7 Grudzień 2006 Autor Napisano 7 Grudzień 2006 może komuś zaświta.. : jak usunę plane z matte shadow to problem znika.. albo jeżeli nałoże inny material niz matte..
Ania Napisano 7 Grudzień 2006 Napisano 7 Grudzień 2006 jeśli ta bitmapa jest z maxowskiego backgrounda: spróbuj w ustawieniach Vraya, pod Environment to było chyba, dać haczyk koło override max. bo inaczej on jakoś bierze tego backgrounda z maksa i oświetla nim scenę. edit: teraz otworzyłam plik, jednak nie, tyle że u mnie nie renderuje się na przezroczysto, renderuje się dobrze. dodam że jeśli to ma być render testowy, to masz mordercze ustawienia.
Touch Napisano 7 Grudzień 2006 Napisano 7 Grudzień 2006 U mnie pomogło zastowowanie materiału VRayMtlWrapper z opcją matte surface i zaznaczonymi shadows i affect alpha, ze standardowym VRay'owskim materiałem jako base material dla VRayMtlWrapper. Efect: Dodałem tylko jednego direct light'a, żeby mieć mocniejszy cień
Kluś Napisano 7 Grudzień 2006 Autor Napisano 7 Grudzień 2006 Ania: te "mordercze ustawienia" są potrzebne bo w niższych ustawieniach błędu(tej przezroczystości) nie widać .
Ania Napisano 7 Grudzień 2006 Napisano 7 Grudzień 2006 hm, w takim razie tym bardiziej bym zrobiła niższe ustawienia, skoro w nich błędu nie widać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się