Skocz do zawartości

Problem-NIECHCIANA przezroczystość!


Kluś

Rekomendowane odpowiedzi

witam

załączam dwa zrzuty pokazujące ustawienia materiału. na widocznym fragmencie rendera plane jest przezroczysty jak szkło! dowcip polega na tym że nim nie jest(jak widać z ustawień materiału)! w tle jest zdjęcie. cienie generuje matte-shadow. proszę o podpowiedź ps.może jest późno i to ja szfankuje juz.. ehh

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Też kiedyś miałem podobny problem (w Scanline) i to jest to o czym mówi Chveti. Mapowanie tła domyślnie ustawione jest na "Screen" i wszystko co odbija w sobie otoczenie pokazuje jakby fragment zdjęcia, który powinno zasłaniać. Rada - mapowania tła raczej zmienić się nie da ze względu na wymagany efekt, ale możesz wrzucić tą mapę do slotu Reflections/Refractions Override i tam ustawić mapowanie na spherical albo cylindrical.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.jestem. chveti: próbowałem z fresnelem i bez, wynik jest ten sam.

arevulopapo:

zrobiłem tak jak powiedziałeś. ale nie pomaga ze spherical!! zaznaczam ze bawiłem sie ustawieniami sferycznymi tej mapy..

dziwi róznież dlaczego ten materiał wogle odbija..? skoro nie ma zadanych reflections przypsanych do materiału?..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli ta bitmapa jest z maxowskiego backgrounda:

spróbuj w ustawieniach Vraya, pod Environment to było chyba, dać haczyk koło override max.

bo inaczej on jakoś bierze tego backgrounda z maksa i oświetla nim scenę.

 

edit: teraz otworzyłam plik, jednak nie, tyle że u mnie nie renderuje się na przezroczysto, renderuje się dobrze.

dodam że jeśli to ma być render testowy, to masz mordercze ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomogło zastowowanie materiału VRayMtlWrapper z opcją matte surface i zaznaczonymi shadows i affect alpha, ze standardowym VRay'owskim materiałem jako base material dla VRayMtlWrapper.

Efect:

 

2003524406059927115_rs.jpg

 

Dodałem tylko jednego direct light'a, żeby mieć mocniejszy cień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności