wizz Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 Witam , mam pewien problem a mianowicie chciałbym uzyskać efekt tłuczenia szyby , że np zostaje robita przez jakis tam obiekcik. Nie wiem jak sie za to zabrać no i oczywiscie chciałbym zeby to wyszło w miare realistycznie :D Licze na waszą pomoc :) pozdrawiam
piotrek Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 heh, może być ciężko, to nie są proste rzeczy :) Aktualnie slover dynamiki nie ma zaimplemetowanych symulacji rozbijania obiektu... Musialłbyś poszukać jakiś skryptów/pluginów do tego tepu rzeczy, ewentualnie ręcznie zaanimować każdy rozbity fragmencik... :) Jedyny soft, jaki przychodzi mi do głowy, w którym mozna to zrobić bezstresowo, to Houdini, ale to chyba odpada w tym przypadku...
FaNTOMAS Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 Witam! Jest jakiś malutki sposobik na to :) a mianowicie efekt Shatter, bardzo fajna rzecz. Pierwsze co tworzysz Poly playne. Poczym zaznaczasz jeden verticels, dajesz Effects -> create Shatter. Pobaw się trochę ustawieniami, na początku nie dawaj dużo pęknięć wystarczy 5, poczym te powstałe nowe kawałki podziel znowu tym efektem wybierając wierzchołki blisko pierwszego pęknięcia. Po tych wszystkich efektach kasujemy nowo powstałe nie popękane kopie. Teraz oczywiście nasza szyba dostaje Active rigid Body, wcześniej dajemy po tym efekcie oczywiście małe extrude faces dla szybki. Na koniec możesz niektóre faces, wciąć jako extract, też ustawić je na Active rigid Body (przed extrude oczywiście). Dodajemy grawitację tworzymy piłeczkę, piłeczka niech leci w okienko, też niech będzie active rigid body, daj jej większą masę oczywiście, do naszej szyby dodajemy grawitację, ale na początku ustawiamy wartość jej na 0 kiedy piłeczka uderzy w szybę dajesz set key dla grawitacji od szyby, poczym kilka klatek dalej, zwiększysz wartość do 9.8 i dajesz set key. Potem posiedzisz troszkę i dopieścisz efekt. Pozdrawiam!
Destroyer Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 jest jeszcze taki malutki plugin blastcode :)
wizz Napisano 10 Grudzień 2006 Autor Napisano 10 Grudzień 2006 blastcode wypaśny ale nawet z tutkiem ciezko go ogarnąć :D dzieki wam :)
Destroyer Napisano 10 Grudzień 2006 Napisano 10 Grudzień 2006 e tam ciężko :) takie pękanie szyby to 1 min roboty razem z malowaniem mapki pęknięć w paincie :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się