sew1 Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 Witam wszystkich!! Chciałem sie dowiedzieć gdzie moge zasięgnąć wiedzy na temat rozpoczęcia przygody z animacją. Od czego zacząć, wskazówki od najprostrzych animacji po skomplikowane-> tylko prosze nieodsyłajcie mnie do przycisku F1 Z góry wielkie dzieki za pomoc i pozdrawiam
piotrek Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 A masz już co animować, czy najpierw musisz się jeszcze modelowania nauczyć?
Razi91 Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 Proste animowanie - jak już masz model, naciśnij "n" i ustawiaj w klatkach pozycje objektów i ich kształty. w Curve edit ustaw krzywą, aby upłynnić animacje. Jak ci zabraknie klatek, to zmień, tam jest taki przycisk, teraz nie pamiętam jak się nazywa. Z F1 dużo się nie dowiesz raczej, bo ta instrukcja jest do bani. Korzystaj ze słownika jak czego ś nie rozumiesz(np. http://www.ling.pl ) Ja jak robie jakąś animke(for fun) to używam reaktorów - bardzo proste.
Dziadek Stal Napisano 10 Grudzień 2006 Napisano 10 Grudzień 2006 Jesli chcesz sie rozwijac w animacji postaci, tylko i wylacznie i nie interesuja Cie inne aspekty to moze ten adres? http://www.animationmentor.com/ Zeby bylo jasne - wiem, ze strzelam z grubej rury i ze tam jest drogo jak cholera, ale wiem tez, ze wyciskaja tam z ludzi ostatnie soki i jak ktos przejdzie ta szkole to zazwyczaj nie ma klopotow ze znalezieniem pracy jako animator. salut Dziadek Stal
mirach Napisano 10 Grudzień 2006 Napisano 10 Grudzień 2006 Z F1 dużo się nie dowiesz raczej, bo ta instrukcja jest do bani. to mi się najbardziej spodobalo :) Przeciez tam jest wszystko, z 5 ksiazek by sie z tego zlozylo, moze nie najciekaszej formie i czytajac to z nudow mozna usnąć, ale jak przerobisz wszystkie tutki z bazowego helpa maxa o animacji to powinienes umiec zrobic conieco. pozdrawiam Mirach
Mr Pank Napisano 12 Grudzień 2006 Napisano 12 Grudzień 2006 Ja zaczynałem do F1 ponieważ nie miałem internetu i myślę że przejrzenie i zrobienie tych wszystkich ćwiczeń które się tam znajdują nie jest złym pomysłem ""A masz już co animować, czy najpierw musisz się jeszcze modelowania nauczyć?"" piotrek Hmmmmm modelowanie jest przydatne ale zawsze można stworzyć coś z samych brył jeśli chcesz animować jakąś postać np. robota (dla samej praktyki) Albo ściągnąć gotowe postacie już z rigiem Polecam http://pepeland.com/ Ściągni postać i dokładnie ją przestudiuj . Rozbierz na najmniejsze kawałki .Lukni na skrypty Daniel Martinez Lara jest świetny Ale jak obejrzymy jego wcześniejsze animacje to w rzeczywistości był cienkim Bolkiem J(praktyka czyni mistrza ) No tak animation mentor ,świetna sprawa ale i kosztowna . Ja polecam Animation Mentor Blogs http://p.webring.com/hub?ring=animationmentorb Blogi osób które uczą sie w Animation Mentor ,poszperaj może znajdziesz coś ciekawego Moim zdaniem jeśli chodzi o sztukę animacji to musisz mieć dużo cierpliwości jak coś animujesz to najpierw zrobić dokładne notatki . Widzisz że cos jest nie tak z twoją animacją więc robisz to od nowa musisz nauczyć się patrzeć tak jest ze wszystkim Obejrzy sobie parę filmów od „Kubusia Puchatka” do „Iniemamocni” Pixar Przestudiuj ruch postaci Ehm chyba wrócę do animacji Powodzenia
sew1 Napisano 13 Grudzień 2006 Autor Napisano 13 Grudzień 2006 Wielikie dzięki za odpowiedzi Jednak nie ma samych snobów na tym forum. Interesujące poruszyliście tematy. Pewnie kiedyś dojde do tego, jednak na codzień zajmuje sie wizualizacjami obiektów budowlanych gdyż studiuje architekture. Jestem w trakcie robienia dyplomu i wpadłem na pomysł żeby zrobic na prezentacje multimedialną małą wizke która by polegała na "wędrowaniu przez wnętrze obiektu" Projektuje dość duży obiekt i chodzi mi o efekt przemieszczania sie kamery po wnętrzu a jednocześnie pokazanie kolejność powstawania "budowy" od stanu surowego poelementy wykończeniowe. Nie wiem czy to jest tródne do zrobienia w 3Ds?? można to jakoś zrobić sprawnie czy też to nie jest takie banalne jak sie okazuje w innych rodzajach animacji. PS.WIELKIE DZIEKI ZA ZAINTERESOWANIEM SIE TEMATEM POZDRO!!
mirach Napisano 13 Grudzień 2006 Napisano 13 Grudzień 2006 Poruszanie się po obiekcie powinno byc dość proste do zrobienia, najtrudniejsze będzie takie ustawienie sciezek kamery i polaczenie ich zeby nie bylo zadnych szarpan i naglych zwrotow. Czyli latwe do opanowania, ale pewnie wyjdzie duzo poprawek i tweekowania :) Co do powstawania budowli, hm, z tym mozna się meczyc, kiedyś widzialem jakiś plugin do maxa co to zalatwiał, ale niestety nie pamietam, jak znajde to napisze. pozdrawiam Mirach 1
Dziadek Stal Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 sew1 - khe, khe, snobistycznie biorac to o czym piszesz to nie jest po prostu animacja - albo przynajmniej w swiatku "snobistycznym" profesjonalnym ta nazwa jest raczej zarezerwowana dla animacji postaci, lub dla naprawde zlozonej animacji kamer czy propsow. To czego chcesz sie nauczyc to "walkthrough" - sprawa z domeny architektow i wizualizatorow - rzadko w ogole wykorzystywana w filmach czy animacji. Juz dawno sie architektura nie zajmuje, ale kojarze ze sa nawet plugi do tego - dzieki ktorym mozesz kontrolowac taka kamere bardzo dobrze za pomoca zwyklego joysticka i sobie taka "mieciutka" kamere szybko wyanimowac. kheh, no ale mozliwe tez ze mi stara pamiec szwankuje. salut Dziadek Stal 1
Łukasz Burnet Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 ah ten animation mentor rewelacyjna sprawa, ale kurde skad tu tyle kasy wziac ;(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się