Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Heh nie wiedziałem gdzie dać temat bo działu o materiałach nie ma. No więc jaki powinien być IOR dla bańki? Jak dam 1,5 (standardowe szkło) no to zachowuje się inaczej niż ta żarówka przed moimi oczami. Patrzać na tą realną żarówę to widzę że materiał ten jest przeźroczysty, odbijający bo częściowo odbija otoczenie ale nie widzę by załamywał otoczenie tak jak standardowe szkło. Jakie parametry powinno się dać na taką bańkę żarówy? Tu ktoś robił żarówę więc mam nadzieję że ktoś podzieli się ustawieniami.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

bo żarówka w przeciwieństwie do szklanej kuli jest w środku pusta.

przez to promienie są załamywane zarówno na płaszczyźnie zewnętrznej jak i środkowej (jak wchodzą w szkło, to zmieniają kierunek, potem wychodząc do środka żarówki zmieniają na taki jaki był, ponieważ ścianki blisko siebie są równoległe), tak że w sumie kierunku nie zmieniają, albo tylko minimalnie (jeśli żarówka jest nierówna)

jedynie promienie które przechodzą prawie stycznie, nie dochodzą do środkowej powierzchni i są załamywane tak jak by to się działo w pełnej kuli.

(patrz załącznik)

 

rozwiązania:

albo zrób IOR 0 (wtedy nic nie będzie się załamywało, będzie wyglądało realnie oprócz tych brzegów)

albo daj na żarówkę cienki shell modifier (przez to stworzysz tą dodatkową ściankę)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności