Jump to content

IOR dla żarówki


Temporal
 Share

Recommended Posts

Heh nie wiedziałem gdzie dać temat bo działu o materiałach nie ma. No więc jaki powinien być IOR dla bańki? Jak dam 1,5 (standardowe szkło) no to zachowuje się inaczej niż ta żarówka przed moimi oczami. Patrzać na tą realną żarówę to widzę że materiał ten jest przeźroczysty, odbijający bo częściowo odbija otoczenie ale nie widzę by załamywał otoczenie tak jak standardowe szkło. Jakie parametry powinno się dać na taką bańkę żarówy? Tu ktoś robił żarówę więc mam nadzieję że ktoś podzieli się ustawieniami.

Link to comment
Share on other sites

bo żarówka w przeciwieństwie do szklanej kuli jest w środku pusta.

przez to promienie są załamywane zarówno na płaszczyźnie zewnętrznej jak i środkowej (jak wchodzą w szkło, to zmieniają kierunek, potem wychodząc do środka żarówki zmieniają na taki jaki był, ponieważ ścianki blisko siebie są równoległe), tak że w sumie kierunku nie zmieniają, albo tylko minimalnie (jeśli żarówka jest nierówna)

jedynie promienie które przechodzą prawie stycznie, nie dochodzą do środkowej powierzchni i są załamywane tak jak by to się działo w pełnej kuli.

(patrz załącznik)

 

rozwiązania:

albo zrób IOR 0 (wtedy nic nie będzie się załamywało, będzie wyglądało realnie oprócz tych brzegów)

albo daj na żarówkę cienki shell modifier (przez to stworzysz tą dodatkową ściankę)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy