brumugun Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 Jak sprzęt polecacie do digital sculpting'u ? W jednym threadzie Klicek napisał że szybkość, płynność, poruszania się po scenie, obracanie obiektu, w programach jak z-brush, zależy od procesora, a max ilość poly zależy od RAM'u , jak to z tym jest mam AMD 64 3000+ , 1 GB RAM'u , Radeona 9550 256 MB , i mi chrępoli w z-brushu przy 1,3 miliona poly , jak chcę dodać detali do moich ogólnych brył to mi nie wystarcza, co trzeba zmienić, z 1 Giga ramu dokupić , ile max wyciągacie na 2 GB ramu tak żeby dało się pracować?
KLICEK Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 na 2gb okolo 4 mln poly ale nie da sie pracowac z caloscia na ekranie zawsze sie chowa jakas czesc. No i procek z 2woma rdzeniami to podstawa
zeet Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 Sprzęt jest ok dużo zależy od techniki pracy na obiekcie o tak wysokim podziale: -maskowanie ,praca na wyciętym fragmencie obiektu -nanoszenie deformacji poprzez Projection master -stosowanie do nanoszenia detalu masek alpha lub tekstur Na sprzęcie Athalon 3000+,1GB RAM,karta Radeon 9200 spokojnie obrabiam modele do 2,5 miliona poly. Większość początkujących użytkowników ZB stara się wymodelować wszystko w normalnym trybie pracy bo nie znają pozostałych metod. Poznaj dobrze program i jego możliwości a gwarantuję że spokojnie będziesz pracował na obiektach o kilku milionach poly. Nawet jak zmienisz sprzęt na szybszy i tak w jakimś momencie zacznie mulić :)
streaker Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 na 2gb okolo 4 mln poly ale nie da sie pracowac z caloscia na ekranie zawsze sie chowa jakas czesc. No i procek z 2woma rdzeniami to podstawa Ale nawet ukrycie części modelu w zbrushu, nie powoduje zwolnienia pamięci, jedynie szybciej "viewport" działa. Osobiście na 1GB Ramu staram się domyślnych 2 mln nie przekraczać (to naprawde w większości modeli wystarcza, a reszte detali zawsze można bumpem dorobić)
KLICEK Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 no ale to o to chyba chodzi zeby szybciej viuport dzialał i zeby sie plynniej sculptowalo ;)
brumugun Napisano 26 Grudzień 2006 Autor Napisano 26 Grudzień 2006 Zauważyłem że w Blenderku zmniejszenie ilości undo , poprawia płynność sculptowania :D . Wracam ugniatać model.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się